Palstan merkitys elämässäni
Heti alkajaisiksi kerron, että harrastan tätä harvakseltaan. Mulla on lomaa ja olen nyt viihtynyt täällä kolmatta päivää, sitä edellinen kerta oli joskus alkusyksystä. En siis ole mitenkään koukussa, mutta useamman vuoden harvakseen täällä vierailleena tiedän suunnilleen, mistä ja miten täällä keskustellaan.
Suurin syy olla viipyilemättä täällä liikoja on se, että somettelu on aivan älytön aikasyöppö, eikä siitä ole juurikaan hyötyä, verrattuna siihen käytettyyn aikaan. Parhaimmillaan palsta tarjoaa hauskaa viihdettä ja hyödyllisiä neuvoja, mutta kuonaa on aivan liikaa suhteessa helmiin.
Se, miksi nyt päädyin tästä kirjoittamaan, on eräs ketju, johon eilen osallistuin noin 10-20 kommentilla. Ja nyt en enää edes muista, mikä oli ketjun aihe ja mitä kirjoitin! Satuin valitettavasti siivoamaan sivuhistoriaakin eilisen päätteeksi, joten en voi sieltä tarkistaa asiaa, mutta pitkä ketju se oli (pari-kolmekymmentä sivua siinä vaiheessa, kun lopetin) ja sisälsi hyvin kiihkeää keskustelua. Luultavasti se on jo poistettu. (Jos joku nyt epäilee muistavansa mistä oli kyse, saa mielellään kertoa.) Noh, tämä vuodatus vain siksi, että se tosiaan todistaa, että on tullut hukattua aikaa oikein urakalla. Tämän kerron rohkaisuksi niille, jotka kokevat olevansa koukussa tähän palstaan. Tänään aion jättää tämän jo vähemmälle ja menen välillä nautiskelemaan kevätauringosta. Hyvää pääsiäistä kaikille!
Kommentit (9)
Piereskely. Tulen tänne pieremään, koska ihmisen pitää jossain aina piereskellä.
Vierailija kirjoitti:
Mainitun ketjuna aiheena, jos se on se mitä luulen, oli kai jokin ikuisuusaihe: miehet sitä, naiset tätä...... ja joo, luultavasti poistettu.
Onnellisuustutkimus? Että 50-luvun naiset oli onnellisempia?
Vierailija kirjoitti:
Piereskely. Tulen tänne pieremään, koska ihmisen pitää jossain aina piereskellä.
Aivopieruja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainitun ketjuna aiheena, jos se on se mitä luulen, oli kai jokin ikuisuusaihe: miehet sitä, naiset tätä...... ja joo, luultavasti poistettu.
Onnellisuustutkimus? Että 50-luvun naiset oli onnellisempia?
No tämähän se :)
-ap
Oliko maailma parempi paikka ennen nettiä, jolloin vapaa-aikana tuijotettiin telkkaria tai luettiin iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtiä? Vai tekikö joku silloin palstailuun käytettävällä ajalla jotain sivistävää?
Palstailija. kirjoitti:
Oliko maailma parempi paikka ennen nettiä, jolloin vapaa-aikana tuijotettiin telkkaria tai luettiin iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtiä? Vai tekikö joku silloin palstailuun käytettävällä ajalla jotain sivistävää?
Ainakin minä luin kirjoja, mikä nykyään on jäänyt lähes kokonaan, kun ei mukamas ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Palstailija. kirjoitti:
Ainakin minä luin kirjoja, mikä nykyään on jäänyt lähes kokonaan, kun ei mukamas ole aikaa.
Ja minä leivoin useammin ja katsoin enemmän elokuvia. Nyt kun ajattelen asiaa, niin sellainen pitkäjänteinen tekeminen on jäänyt vähemmälle. Nyt tuntuu, että 2-tuntinen elokuvakin vie liikaa aikaa, vaikka olisi hyväkin elokuva ja tarkemmin ajatellen saisin siitä enemmän sielun ravintoa kuin somettelusta.
Huomaan, että keskustelusurffailu vaikuttaa keskittymiskykyyn. Yölläkin herää joskus niin, että on muka lukenut keskusteluja. Kommentit yhtä sekavia unessa kuin todellisuudessa. Vakavasti sen merkki, että on rajoitettava tätä puuhaa.