Tuleeko teillä ahistava olo auton pikapesussa?
Jep, olen autopesuahdistuja. Minusta on ihan kamalaa istua siellä autossa sisällä ja katsella kun ne pehmoharjat tulee ja pesee autoni. Olen käyttänyt näitä pikapesuja jo parikymmentä vuotta, joten ei ole kyseessä mikään sellainen ahdistus, josta voi harjoittelemalla päästä pois. Mulla se on vain PAHENTUNUT vuosien mittaan. Enkä ole edes koskaan kehdannut kysyä myyjältä, että saako autosta tulla ulos pesun ajaksi. Saako sellaista tehdä? Periaatteessa siinä olisi kyllä aikaa, mutta tiedän että ne näkee sen pesutilan kameroista niin vähän hävettää luikkia johonkin nurkkaan katsomaan toimitusta.
Kommentit (46)
Ihan hirveää. Klaustrofoobista. Jos yhtäkkiä haluat ulos, niin sehän ei onnistu. Olen saanut useamman paniikkihäiriökohtauksen tuolla.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Ihan hirveää. Klaustrofoobista. Jos yhtäkkiä haluat ulos, niin sehän ei onnistu. Olen saanut useamman paniikkihäiriökohtauksen tuolla.
No tämä on varmasti se mikä minuakin siellä ahdistaa. Että mitä jos tuntuu etten pystykään olemaan täällä enää ja haluan ulos just nyt, mutta en voi lähteä mihinkään, kun harjat pyörii auton ympärillä? Ja mulla tulee juuri tuollaisia klaustrofoobisia tunteita, tai alkaa tuntua että happi loppuu autosta (mikä ei tietenkään ole totta) ja sitten alan hikoilla ja löyhyttelen itseäni jollain paperilla.
Mutta saako autosta poistua pesun ajaksi? Onko kukaan koskaan kysynyt sitä?
Lapsena pelkäsin että se koneisto yhtäkkiä villiintyy ja pusertaa auton peltiä kasaan. Ja äänimaailma on "pelottava" ja se ettei sieltä pääse ulos valoon, jos tulee joku hätä. Kenelle soittaa tai morsettaa, ja millä. On autopesulan isojen harjojen, veden, pimeyden ja koneiston armoilla - odottaen liian kauan sen loppumista. Entä jos tuulilasi rikkoutuu yhtäkkiä. Mitä jos joku hiippailee siellä "luolassa"? Mitäs jos haluaisi olla sieltä ulkona ja koneisto menee rikki, toistaa ikuisesti pesua ja huoltotyöntekijä lähti jo kotiin? :D Miksi siellä on pakko istua, eikä robotti siirrä autoa pesuun ja pois.
En käy ollenkaan, on liian ahdistavaa. Pesetän auton paikallisen Prisman parkkitalossa olevassa palvelussa. Auton voi jättää sinne ostosten ajaksi ja pesevät ja vahaavat, ja voi hakea pois.
Ai niin ja mitä jos auton ovi jää auki tai yrittää pakoon, tulee joku tilanne.
Mun kaveri selitti tosissaan miten hankalia autopesupaikat on. Kun kysyin miten niin, sanoi että tulee aina helvetin kiire ehtiä autosta ulos ennen pesun alkua. Kysyin oletko aina ehtinyt? Manaili kastuneensa kun pesutilan ovetkin menee aina kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Saa kai. Mutta moni ei uskalla jos se pesu alkaa yhtäkkiä kun on poistumassa tai hakee auton? Elleivät koneet pysy sen ajan poissa varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Se lattia on liukas kuin saippua. Veikkaan etteivät antaisi kenenkään liikkua siellä, vaikka kieltämättä se ajatuksena voisi toimia ihan hyvin noinkin että kuski pois autosta ja ulos odottamaan pesun ajaksi.
Kerran kaverilla pesu juuttui, eikä se löytänyt mistään just sen huoltsikan numeroa, johon olis voinu soittaa, että tulkaa auttamaan. Netissä oli vaan tyyliin St1:n pääkonttori. Sen jlk en oo pesettänyt autoa enää. T. Klaustrofobikko
Voi hyvä ihme taas. Ei saa poistua, missään nimessä. Se lukee seinässäkin.
Jos on noin vaikeaa, älä mene
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaverilla pesu juuttui, eikä se löytänyt mistään just sen huoltsikan numeroa, johon olis voinu soittaa, että tulkaa auttamaan. Netissä oli vaan tyyliin St1:n pääkonttori. Sen jlk en oo pesettänyt autoa enää. T. Klaustrofobikko
Se numero lukee siellä seinissä...
Mitä ihmettä? Autopesulathan on just parhautta! Rentouttavaa istua ja seurata pesua
Joo, tasan yhden kerran olen auton käyttänyt autimaatissa. Silloin ahdisti, koska sain kaupan päälle mojovat naarmut maalipintaan, niin käyntini oli ensimmäinen ja viimeinen. Pesetän nykyään autoni käsinpesussa.
Joo, ahdistavaa. Ja varmasti olen aina jättänyt jonkin ikkunan vähän auki ja vettä lorottaa sisään. Tämä siis ennen kuin sain auon jossa on sähkötoimiset ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös käynyt noin, eikä se ollut edes kylmäasema vaan siellä oli työntekijät, mutta eivät kiireiltään huomanneet, että kone jäi jumiin. Se oli vielä sitä aikaa, ettei ollut älypuhelimia yleisesti, mullakin oli vaan tavallinen kännykkä. Mitään numeroa ei ollut näkyvillä, että voi soittaa myymälään, jos tulee ongelmia. Istuin vaan autossa ja oottelin ainakin 20 minuuttia, kun pesurit pörräsi ympärillä. Ei ollut muita autojakaan jonossa. Veli soitti mulle ja sattui olemaan juuri lähistöllä niin sanoin hänelle, että voisko tulla pelastamaan minut autopesusta =D
Oli se kieltämättä vähän ahdistava tilanne istua vaan siellä autossa kun kone on seonnut ja tekee mitä lystää. Tulipahan kyllä putipuhtaaksi auto ainakin.
En tykkää, mutta kestän tilanteen.
Tyttären koira oli viimeksi mukana ja todsitettavasti autopesutilanne on kammottava, koska koira reagoi voimakkaasti. Sain sen onneksi puhumalla rauhoittumaan.