Pääsiäismunat loppu kaupoista
Ei löydy mistään kuin ehkä kahta sorttia ja karkkipussi. Mitä on käynyt? Asutaan Jyväskylässä ja kaikissa kaupoissa sama tilanne. Muutkin ovat kaupassa ihmetelleet.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kindereitä vedettiin monta mallia pois.
Mignonit loppui eilen mun silmien edessä. Toinen asiakas onnistui nappaamaan vikan munan just mua ennen. Eikä toisessakaan kaupassa ollut. Tuli sit munaton pääsiäinen.
Meidän Tokmannilla oli vielä 4-packeja Mignoneita ja Maraboun töhnämunia. Ostin niitä tänään puoleen hintaan.
Joo niin varmaan. Täällä ei ollut mitään aletta, eikä muuta kuin jotain roskamunia.
Ja oli taas vika kerta, kun käyn Tokmannilla. Miksi kaikki sen asiakkaat haisi vanhalle viinalle ja tupakalle (paitsi minä en)???
No meillä Etelä-Suomen Tokmanneissa on -50% pääsiäiskarkit tästä päivästä lähtien. Alennuksesta ei kyllä ilmoitettu erikseen myymälässä, mutta olin bongannut sen tarjouslehdestä ja tarkistin vielä ennen kotoa lähtöä Mignoneiden saldotilanteen - yksittäispakattuja ei enää ollut jäljellä, mutta noita 4-packeja oli vielä reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Kindereitä vedettiin monta mallia pois.
Mignonit loppui eilen mun silmien edessä. Toinen asiakas onnistui nappaamaan vikan munan just mua ennen. Eikä toisessakaan kaupassa ollut. Tuli sit munaton pääsiäinen.
Oppirahat tuli maksettua. Ensi vuonna osaat sitten ostaa ajoissa toivottavasti.
No niin, mä en saanu taaskaan munaa 😫
Vierailija kirjoitti:
Itse en usko että Kinder -episodi on syypää. Onhan niitä muitakin munia! Mutta tosiaan, luulen että sota saattaa olla syypää.
Sveitsi hallitsee pitkälti suklaatuotantoa.
Minä olin piilottanut tölkkien taakse 10 Mignon munaa viikko sitten ja hain ne tänään -50% Tokmannilta.
On muuten hyvää 🐤🐥🐣
Jos ei munaa pääsiäisenä niin ei koko kesänä
Katselin toissaviikolla Yle Areenasta dokumentin Meren tuomat. Yhtäkkiä meni maku Kinderien ostamisesta. https://areena.yle.fi/1-50179716
Minä ostin Kinder pupuja, niitä oli jäljellä. Toivottavasti ei tule salmonellaa.
Sen siitä saa kun jättää juhlapäivän herkkujen ostamisen edelliseen päivään. Minä ostan aina joulukonvehtejakin jo viimeistään pari viikkoa ennen joulua varastoon, kun esim tonttukonvehdit (lempparini) on monesti paikallisista kaupoista loppu jo jouluviikon alussa. Se saa, joka on ajoissa liikkeellä.
Niinhän nuo monesti loppuvat monet muutkin juhlajutut kaupoista, jos viime tippaan jättää. Minä olen joskus jäänyt ilman esim. mehukatti-simaa (paras alkoholiton sima, muut maistuu kauhealta) ja jouluomena-jaffaa, kun olen jättänyt ostamisen liian myöhään ja kaikki onkin jo loppuunmyyty.
Pääsiäissuklaissa (munat ja muut) on se, että niitä on vaikea korvata muulla. Jouluna on kuitenkin saatavilla paljon sellaistakin perussuklaata, mikä käy osalle.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäissuklaissa (munat ja muut) on se, että niitä on vaikea korvata muulla. Jouluna on kuitenkin saatavilla paljon sellaistakin perussuklaata, mikä käy osalle.
Suklaamunia voi tehdä itse. Me ollaan monena pääsiäisenä tehty. Ensin pistetään kananmunaan reikä alaosaan ja levennetään varovasti (niin ettei muna halkea), sen kokoiseksi kuin mignonissakin on alaosassa se sokerilla täytetty reikä. Valutetaan munan sisusta ulos ja huuhdellaan muna huolellisesti, itse huuhtelen ensin pesuainevedellä ettei jää mitään salmonellaa tms, ja sitten moneen kertaan vedellä. Annetaan kuivua ja sillä aikaa sulatetaan suklaa vesihauteessa. Valutetaan sula suklaa (tai voi myös esim. pursottaa, kun laittaa pursotuspussiin) reiästä munaan sisään ja annetaan jähmettyä jääkaapissa esim. munakennossa (ylösalaisin tietenki). Sitten kun suklaa on jähmettynyt, niin reiän voi halutessaan sulkea sokerimassalla. Ja sitten vain maalataan munat iloisen värisiksi. Kivaa pääsiäistekemistä. :)
Nykyään pääsiäistä vietetään vähemmän?
Mulla riittää munaa vaikka muille jakaa. :)
Minä nappasin meidän lähimarketin viimeiset jättikinderit. Voittajafiilis.
Eräässä kaupassa myytiin tänään -50% tarjouksella pääsiäiskarkit ja pääsiäissuklaat. Tulin paikalle kaksi minuuttia liikkeen aukeamisen jälkeen. Yksi lihava nainen hääräsi alekorin ympärillä ja noukki kaikki tarjoustuotteet kärryynsä. Pussikaupalla karkkeja, kaikki suklaapuput ja melkein kymmenen pakettia töhnämunia. Marssi tyytyväisenä kassalle lapsensa kanssa.
Onko ihmiset ihan oikeasti näin itsekkäitä, ettei muille voi jättää mitään? Nimimerkillä edes yksi suklaapupu tai suklaamuna olisi ollut kiva. Ja ei kukaan tarvitse tuollaista määrää herkkuja itselle/omalle perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kaupassa myytiin tänään -50% tarjouksella pääsiäiskarkit ja pääsiäissuklaat. Tulin paikalle kaksi minuuttia liikkeen aukeamisen jälkeen. Yksi lihava nainen hääräsi alekorin ympärillä ja noukki kaikki tarjoustuotteet kärryynsä. Pussikaupalla karkkeja, kaikki suklaapuput ja melkein kymmenen pakettia töhnämunia. Marssi tyytyväisenä kassalle lapsensa kanssa.
Onko ihmiset ihan oikeasti näin itsekkäitä, ettei muille voi jättää mitään? Nimimerkillä edes yksi suklaapupu tai suklaamuna olisi ollut kiva. Ja ei kukaan tarvitse tuollaista määrää herkkuja itselle/omalle perheelle.
trokaa eteenpäin ;)
Niin, eihän se ole mahdollista että eri Tokmanneilla on eri valikoimat ja eri tarjoukset.