Mitä ruokaa laitatte tänään?
En millään viitsisi kokata, antakaa inspiksiä. Käytiin eilen ulkona syömässä hyvin, joten tänään pitää kokata itse.
Kommentit (29)
Minua ei oikein huvittaisi kokkailu tänään, ehkä teen vaan fetasalaatin.
Haukipihvejä ja varhaiskaalista salaattia.
Pizzaa. Taikina tehty jo pari päivää sitten. Jääkaapissa ollut tekeytymässä. Kylmäkohotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Haukipihvejä ja varhaiskaalista salaattia.
Ovatko ne jonkun muun fileroimia? Välttelen haukia ruotojen takia, ei nyt tosin sellaisia mistään saisikaan.
Munakoisolasagnea ja grillattuja possupihvejä. Jälkkäriksi mämmiä.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin tekee mieli salaattia, mutta mies haluaa lämmintä ruokaa. Ehkä teen tonnikalasalaattia, johon laitan kapriksia, maissia, oliiveja, puolitettuja kananmunia aiolin kanssa siihen kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Munakoisolasagnea ja grillattuja possupihvejä. Jälkkäriksi mämmiä.
Ah, rakastan munakoisoa, mutta syötiin eilen lounaaksi munakoisot pois japanilaisittain. Paistoin siis seesamöljyssä, sekaan teriyaki-kastiketta ja inkivääriä, vähän soijaa.
Teen pizzan. Taikinan laitoin tekeytymään äsken ja pitää käydä lähikaupasta hakemassa muita aineksia siihen.
Riisiä ja kotijuustoa pinaattisessa tomaattimurska-kookosmaito-kastikkeessa. Tuoretta ananasta jälkkäriksi.
mulla oli hiiskatin hyviä lammasmakkaroita, kalliita kuin faan, mutta kerran vuodessa voi ostaa 4 nallia kympillä. Olivat älyttömän hyviä. Eilen yks tänään yks ja sitte sunnuntai ja maanantai niin ei se nyt niin kallista. Pitkiä nakkeja. 87pros lihaa! Kotimaisia. Perunoita ja wokkiheiniä kaveriksi. Piimää jälkkäriksi kun en muuta keksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän sitäkin ruoanlaittona. Höh. Itse tehty (ruokaisa) salaatti.
Isäntä toivoi lihakeittoa ja sitä hän saa
Valmiita lammaskaalikääryleitä, ruusu- ja kukkakaalia, kermakastiketta ja perunasosetta, puolukkasurvosta.
Paistetaan hiiligrillissä makkaraa ja ehkä teen salaattia.
Toissapäiväistä jauhelihakeittoa vielä jäljellä, joten sitä syön. Hieman alkaa jo maistua puulta, mutta ei ole oikein valinnan varaa. Keitto itsessään oli helppo valmistaa. 3 L vettä, 400 g vähärasvaista jauhelihaa, kasviskuutioita, keittojuurespussi ja 400 g herneitä, pari lihalientä, pippuria ja ripaus suolaa. Nelosella annoin kiehua noin 20 min.
Lounaaksi paistoin broilerin fileitä. Siihen sieni-paprika-sipuli-kerma - kastike. Riisiä lisukkeeksi. Oli hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Toissapäiväistä jauhelihakeittoa vielä jäljellä, joten sitä syön. Hieman alkaa jo maistua puulta, mutta ei ole oikein valinnan varaa. Keitto itsessään oli helppo valmistaa. 3 L vettä, 400 g vähärasvaista jauhelihaa, kasviskuutioita, keittojuurespussi ja 400 g herneitä, pari lihalientä, pippuria ja ripaus suolaa. Nelosella annoin kiehua noin 20 min.
Myynnissä on myös peruna-keittojuurespusseja. Käytän niitä, kun teen esimerkiksi jauheliha tai siskonmakkarakeitto
En laita mitään. Toissapäiväistä kaalilaatikkoa on vielä jäljellä.