Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontrolloiva äiti

Vierailija
16.04.2022 |

Mihin kaikkeen kontrolloiva äiti yrittää puuttua? Kerro yksi asia ja toisen peukuttaa sen merkiksi, että kokemusta on.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miessuhteet

Vierailija
2/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen.

Ei siihen muuta tarvitse listata.

Vierailija
4/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suuret päätökset, kuten asunnonosto (millainen asunto, miltä alueelta, jne)

Vierailija
5/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotus

Vierailija
6/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö - pitäisi siis olla kokonaan absolutisti

Vierailija
7/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustyyli, koulutus

Vierailija
8/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvä aloittaja saanut äidiltään luvan käydä tätä keskustelua tällä palstalla ?

Vierailija
9/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mihinkään, kun muutin kotoa ja aina olen elänyt hyvin itsenäistä ja riippumatonta elämää vanhemmista. Myös taloudellisesti.

Luulen, vanhempien kontrolli riippuu paljon omasta käytöksestä, onko lapsi riippumaton taloudellisesti vanhemmistaan, tarvitseeko apua arjen pyörittämiseen, pitääkö edelleen lapsuuden kotia kotinaan ja käyttäytyy sen mukaan.

Kun muutin lapsuuden kodista, vanhemmat eivät ole kontroloineen elämääni, annoin jopa lapsuuden kodin avaimen pois ja käy vain "vieraana", en ota heiltä rahaa tai muuta taloudellista apua tai hyötyä vastaan ja näin katkaisin napanuoran vanhempiin ja lapsuuden kotiin.

Haluan elää itsenäistä ja riippumatonta elämää, jota kunnioitetaan puolin ja toisin, enkä itse myöskään kontroloi vanhempieni elämää.

Ja edelleen välit on läheiset ja lämpimät.

Vierailija
10/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan mihinkään, kun muutin kotoa ja aina olen elänyt hyvin itsenäistä ja riippumatonta elämää vanhemmista. Myös taloudellisesti.

Luulen, vanhempien kontrolli riippuu paljon omasta käytöksestä, onko lapsi riippumaton taloudellisesti vanhemmistaan, tarvitseeko apua arjen pyörittämiseen, pitääkö edelleen lapsuuden kotia kotinaan ja käyttäytyy sen mukaan.

Kun muutin lapsuuden kodista, vanhemmat eivät ole kontroloineen elämääni, annoin jopa lapsuuden kodin avaimen pois ja käy vain "vieraana", en ota heiltä rahaa tai muuta taloudellista apua tai hyötyä vastaan ja näin katkaisin napanuoran vanhempiin ja lapsuuden kotiin.

Haluan elää itsenäistä ja riippumatonta elämää, jota kunnioitetaan puolin ja toisin, enkä itse myöskään kontroloi vanhempieni elämää.

Ja edelleen välit on läheiset ja lämpimät.

Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Onko sulla jotain kognitiivisia ongelmia lukemisessa?

Vierailija
11/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin lupa kirjoitti:

Onko hyvä aloittaja saanut äidiltään luvan käydä tätä keskustelua tällä palstalla ?

Ei ole lupaa kysytty, eikä kysytä tulevaisuudessakaan.

- ap, kontrolloivan äidin tytär -

Vierailija
12/12 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla kans tuo koulutus. Kilahti täysin kun sanoin haluavani amikseen. Melkein veti mykkäkoulun. Huvikseni heitin niin vaikka olin menossa lukioon. Ei se muutenkaan rahoittanut mun opiskelua mitenkään, töissä olin ja kursseja valitsin siten missä on vähiten kirjoja. Äidin mielestä pitää yliopistossa käydä ja jäädä sitten kotiäidiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän