Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen kullekin?

06.10.2006 |

Tämä kysymys on täysin henkilökohtainen kullekin vastaajalle. Eli miten kukin uskoo?

Itse olen menossa ihan vaan maanmatosten ja " nurmikon ravinteeksi" :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka uskoo Jeesukseen ja sen tunnustaa, hän saa iankaikkisen elämän taivassa.

Joh.3:16Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Vierailija
2/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muu uskonto on totta ja kristinusko ei, niin sitten en tiedä mitä tapahtuu. Jos taas Jumalaa ei ole ylipäätään edes olemassa, niin ei tapahdu mitään enkä osaa sitä myöskään surra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia minusta siirtyy ympäristöön, mutta muuten minut kyllä tuhkataan ja elimet annetaan siirrettäväksi ja ihokin on testamentattu eläinkokeiden vaihtoehtojen kehittämiselle. :-)

Vierailija
4/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." (1.Moos.2:7)

Ensimmäisen ihmisen eli Aadamin sielua ei ollut ennen kuin maan tomusta tehty ruumis ja Jumalan henkäys yhtyivät. Jumala ei siis pannut ihmiseen mitään erillistä elävää sielua. Ruumis ja sielu eivät siis ole erillisiä.

Sielun elämä riippuu elämän hengen läsnäolosta. Niinpä kuolemassa sielu eli koko ihminen palaa maan tomuun, mutta henki palaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin (Saarn.12:7).

On olemassa kaksi kuolemaa (jumalattomille)

Raamatun ja inhimillisen elämän kokemuksen mukaan kaikkien on kuoltava kerran (Hebr.9:27). Ensimmäinen eli luonnollinen kuolema kohtaa erotuksetta sekä vanhurskaita että jumalattomia (Room.5:12). Tämä ensimmäinen kuolema ei ole rangaistus henkilökohtaisista synneistämme, kuolemme siksi, että olemme langenneen Aadamin jälkeläisiä. Mutta tämä kuolema ei kuitenkaan ole lopullinen kuolema. Raamattu kutsuukin sitä monissa yhteyksissä " uneksi" . Ei se johdu siitä, että se kirjaimellisesti olisi tavallista unta, vaan lähinnä siitä, että tätä ensimmäistä kuolemaa seuraa myös ylösnousemus kaikille (Joh.5:28,29). Paavali sanoo asian seuraavasti:

" Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa." (1 Kor.15:21-22)

Jumalattomille ylösnousemus muodostuu tuomion ylösnousemukseksi, kun se taas niille, jotka ovat uskoneet Kristukseen, muodostuu elämän ylösnousemukseksi (Joh.5:29).

Tuomion ylösnousemukseen herätetyt kokevat silloin lopullisen eli t o i s e n kuoleman, mikä merkitsee koko elämän ja olemassaolon peruuttamatonta menetystä (Matt.10:28 Mal.4:1, Ilm.20:14).

Asia voidaan sanoa myös siten, että jumalattomat kuolevat ensimmäisen kerran synneissään mutta toisen kerran syntiensä tähden, koska eivät ole vastaanottaneet ja omistaneet omaan elämäänsä sitä Vapahtajaa, joka kuoli sovittaakseen heidän henkilökohtaisetkin syntinsä (Ilm.20:5,6, Hes.18:26)

Ensimmäistä kuolemaa emme voi välttää. Poikkeuksen muodostavat ne pyhät, jotka Kristuksen tullessa elossa olevina muutetaan kirkastettuun olotilaan (ks. 1 Kor.15:51). Erään asian voimme kuitenkin valita. Voimme itse ratkaista ja päättää, kuolemmeko ensimmäisen kuolemamme Kristuksessa eli pelastettuina vai synneissämme ja pelastumattomina.

" Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." (1 Joh.5:12)

Kuoltuaan ihminen menee tuonelaan jossa hän on tiedottamassa tilassa.

Vanhurskaat kuolleet nousevat ylös Jeesuksen toisen tulemuksen yhteydessä ja elävät siitä eteenpäin ikuisesti, ensin 1000-vuotisessa valtakunnassa ja sen jälkeen Uudessa Taivaassa ja Uudessa Maassa (paratiisi)

Jumalattomat kuolleet nousevat ylös 1000 vuotta Jeesuksen toisen tulemuksen jälkeen tuomion ylösnousemuksessa.

Jumalattomat tuomitaan kuolemaan tulisessa järvessä, jossa sammuttamaton tuli kuluttaa heidät, niin että heidän olemassaolonsa päättyy.

HUOM! Mitään päätöstä ihmisen lopullisesta kohtalosta ei tehdä ennen kuin viimeisellä tuomiolla.

Tuomion peruste on tämä:

Joka uskoo (Jeesukseen Kristukseen) ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:16)

lisää täältä:

http://www.laverdaduniversal.org/kuolema.html

Vierailija
5/7 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy elää nähdäkseen mitä tapahtuu ;)

Vierailija
6/7 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka menee taivaaseen, no enpähän sano siitä mitään.

Vierailija
7/7 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen radio-deissä oli juttua kuoleman jälkeen, ja siinä tämä vastaaja sanoi että uskovat

kristityt menee suoraan paratiisiin (siis henki ja sielu) ja kun Jeesus tulee ja haudat aukeavat

niin silloin tämä ruumis saa ylösnousemusruumiin ja nyt vasta siirtyy Jumalan taivaaseen jonka

hän kuvasi kolmas taivas, ilmakehä on 1, ja tähtitaivas on 2 ja sit tulee Jumalan taivas.

Eli onkohan sen välitilan nimi paratiisi, mutta taivas on kuitenkin päämäärä,tuhatvuotinen valtakunat kunnes tulee kaikki uudeksi.....

Uskosta osattomat joutuvat tuonelaan ja se sijaitsee maan sisässä.

Ilmestyskirja:

21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: " Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: " Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: " Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

21:6 Ja hän sanoi minulle: " Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.

21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.

21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.

21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,

21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.

21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

Miten muslimeilla on nää kuoleman jälkeiset asiat kun ette ole halunneet niistä juurikaan kertoa??? onko teillä paratiisi lopullinen paikka " niine huvituksineen" onko jotain muuta tiedossa tulevaa maailmaa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme