Noron loppumisesta kulunut 8 päivää, uskaltaako mennä kylään?!
On kuulema hyvin siivottu, mitä se nyt tarkoittaakaan. Onko enää mitään mahdollisuuksia saada tartuntaa kyläpaikasta?
Kommentit (15)
Norob jälkeen sairastunut erittää virusta kaksi viikkoa, joten jos et halua tautia, en menisi.
Mentiin kerran munmolaan viikko norosta paranemisen jälkeen, kun ajateltiin, ettei tartu enää. Sen sai sitten minun vanhemmat ja siskin perhe. Sitten mentiin appivanhemmille, niin hekin saivat sen.
Meiltä tarttui noro osalle vieraista kun pidettiin lapsen synttärit vähän yli viikko moron päättymisen jälkeen.
Oltiin siivottiin hyvin ja siivoojakin oli käynyt tekemässä viikkosiivouksen pari päivää ennen juhlaa.
Vierailija kirjoitti:
Norob jälkeen sairastunut erittää virusta kaksi viikkoa, joten jos et halua tautia, en menisi.
Siis erittää, levittää? Tuskin saikkua saa kahta viikkoa?
Se on se 2 viikkoa minkä se oikeesti säilyy pinnoilla. Ennen sitä EI kannata vierailla.
Pysy himassasi ja lähde ulkoileman .Ei kai siinä sinua yksin ulkoileman kädestä pitäen tarvitse viedä? Niin ei tarvitse pelätä sairastut!
Vierailija kirjoitti:
Pysy himassasi ja lähde ulkoileman .Ei kai siinä sinua yksin ulkoileman kädestä pitäen tarvitse viedä? Niin ei tarvitse pelätä sairastut!
Lukutaito!!!
Periaatteessa tartuttavuus loppuu oireiden loppumiseen, mutta pinnoilla virus säilyy kyllä melkoisen kauan. Todennäköisyys tartuntaan on siis pieni (jos todella kaikki oireet päättyneet 8 pvää sitten), mutta mahdollinen.
Mä pelkään noroa kuin ruttoa, kun olen sen kahdesti saanut töistä. Pitäisin kolme viikkoa väliä. Se on karmea tauti, jos tuntee kuolevansa pahoinvointiin. En haluaisi sitä kenellekään.
Tästä saatiinkin sitten riita aikaiseksi. Itse en lähde kyläilemään mutta mies on lähdössä lasten kanssa. Ei kuulema voi mitenkään tarttua, olen hysteerikko jne. Se tässä vain on että jos saan minkä vain vatsataudin niin olen heti osastolla hoidossa. Lääkitykseni kun on sellainen että sitä pitää olla riittävästi elimistössä koko vuorokauden ajan. Muuten käy huonosti. Hitto että ottaa päähän tuo miehen asenne! ap
5 päivää on se raja noron jälkeen kun voi hoitajakin palata töihin ja ruokahuollon työntekijä niin miksi sinä et voisi mennä kylään?
Minä ole saanut noron siten, että kyläilin perheessä jossa oli viikkoa aiemmin parannuttu..
Kyllä uskaltaa.