Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako kaupankassa myydä alkoholijuomia äidille tai isille mikäli hänen kanssaan on alaikäisiä mukana?

Äiti ja alkoholijuoma
15.04.2022 |

Saako kaupankassa myydä alkoholijuomia tällaisessa tilanteessa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Vain Suomessa voisi olla mahdollista että ei myisi

Vierailija
2/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut kaupassa alaikäisen lapsen/lasten kanssa ja ostanut pari siideritölkkiä. Ei ole kutsuttu vielä poliisia paikalle. Olen jopa lasten kanssa ollut palauttamassa pulloja ja joukossa ollut alkoholijuomien pakkauksia. Onko joku tässä ollut rikollinen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, usein ollaan ostettu viinipullo lasten ollessa mukana. Jos teini on mukana voi tilanne olla monimutkaisempi kuin taaperon kanssa.

Vierailija
4/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ostaminen voi olla Suomessa hankalaa, teinin kanssa turha yrittääkään. Luulevat ,että ostat sille teinille sen alkoholin.

Vierailija
5/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, usein ollaan ostettu viinipullo lasten ollessa mukana. Jos teini on mukana voi tilanne olla monimutkaisempi kuin taaperon kanssa.

Tämä. Riippuu lapsen/lasten iästä. Olen ostanut viimeisillään raskaana vauva/taapero kaupassa mukana miehelle pari olutta, enkä saanut pahoja katseita keltään. Jos mukana olisi teini, tai jos erehtyisivät taas kerran luulemaan kolmekymppistä baby face miestä alaikäiseksi, varmaan alkaisivat henkkareita kysellä.

Vierailija
6/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei saa myydä.

Joskus muuten täällä sääntöSuomessa sattui itselleni näin...kävin lähikaupassa ostoksilla ja laitoin muutaman kolikon peliautomaattiiin. Pian tuli myyjä hätistämään pois, kun pelialueen sisällä olin minä ja 3kuukautinen vauvani.

Vauvahan oli selkeesti alaikäinen.

Tosin ei tajunnut mitään, koska nukkui😊

Vierailija
7/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kassajonossa jossa nuorehko äiti noin 40v (arvio) hänen seurassaan oli kaksi teini tyttöä jotain 15 vuotiaita. Äiti siis oletan hänen olevan osti useamman oluen ja siiderin niin kassa alkoi katsomaan teini tyttöjä ja mulkaisi äitiä. Pyöritti päätään kassalla ja sanoi asiakkaalle että varmaan nämä juomat omaan käyttöön ja vielä katseli teinejä siinä. Äiti sanoi että omat viikonloppu juomat ja hymyili teineille.

Vierailija
8/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini ja 6v, ei oo vielä kertaakaan jouduttu jättämään juomia kauppaan.

Vierailija
9/9 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla tai kauppiaalle ei ole oikeutta kyseenalaistaa vanhemmuutta. On eri asia, jos parikymppinen ja teini kaljaostoksilla.