Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite: parveketupakointikielto kerrostaloihin

Vierailija
14.04.2022 |

Käykää allekirjottamassa.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiössä lähdettiin suitsimaan parveketupakointia asukkaiden pyynnöstä. Ensin alkoi valitus siitä että rappukäytävässä kuljetaan koko ajan. Sitten tuhkis oli koko ajan väärässä paikassa (joku joutui kulkemaan siitä ohi ihan sama minne se siirrettiin). Asukkaat halusivat sen roskiskatoksen luokse ja valittamisen piti loppua. No nyt valittavat että haisee kun vie roskia.

Valitus ei maailmasta lopu ja ei tätä pysty sellaiseksi hoitamaan että ne valittajat olisi tyytyväisiä. Samat valittajat on myös lemmikkien kimpussa, eli jos saataisiin täysin savuton taloyhtiö, niin kohta siitä vaadittaisiin myös lemmikitön. Sen jälkeen varmaan lapseton..

Vierailija
42/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon tuli kielto, mutta ei sitä noudateta. Tupakansavu haisee yhä. Osa polttaa myös sisällä. Talossa paljon ulkomaalaisia, ei siinä mitkään kiellot toimi.

Joo tässäkin rivarissa ollut kielto jo yli 5v, mutta edelleen vaan naapurissa vanha ulkomaalainen ukko polttaa ainakin askin päivässä! Istuu vaan kotona ja ramppaa röökillä. Hienoa kun itsellä vaan yks seinänaapuri ja just sellainen sitten, joka estää lähes täysin mun pienen kivan terassin käytön ja mahdollisuuden pitää ikkunoita auki. Istuu, yskii, röökää ja puhuu puheluita tai katselee jotain videoita puolet päivästä ihan mun terassissa kiinni. Ei ole edes metrin hajurakoa mun terassin tuoleihin ja keittiön ikkunaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tommoseen pidä sitoa yhtään valtion virkamiehiä. Kyllä tuollaiset pitää päättää taloyhtiökohtaisesti.

Vierailija
44/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omassa asunnossa täytyy saada tupakoida

Ei, koska se savu ei pysy siellä asunnossasi vaan leviää käytävälle ja toisiin asuntoihin.

Osta oma talo ja kärytä se pilalle.

Osta ite se talo jostain korvesta, saat valittaa pihallas 24/7 ja jätät muut ihmiset rauhaan.

Mitä änget ihmisten lähettyville jos normaalit elämisen tavat on noin vaikeita.

Vierailija
45/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloon ei ainakaan tuu kieltoo kun kaikki polttaa. Joku voi tulla yrittää, voi käydä huonosti.

Vierailija
46/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetön aloite. Omassa asunnossaan tupakoimista ei voida kieltää ja olisiko se sitten parempi että kaikki parvekkeille tupakoimaan häädetyt siirtyvät takaisin sisätiloihin. Kielletään samalla parvekkeet ja talojen piha-alueet.

Mitenkäs tämä nyt oikein menee; tupakoimattoman on pakko tuulettaessaankin haistella huushollin täyttävää röökin savua vai niin, että "olen itse aloittanut tämän keuhkoja pilaavan harrastuksen ja MINUN on saatava jatkaa sitä, vaikka se häiritsee muita".

Juuri tuulettelin siivoamisen jälkeen eräs päivä ja kyllä v'tutti kun kaikki raikkaus hävisi avattuani parvekkeen oven tuuletusta varten.

Vierailija
47/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omassa asunnossa täytyy saada tupakoida

Ei, koska se savu ei pysy siellä asunnossasi vaan leviää käytävälle ja toisiin asuntoihin.

Osta oma talo ja kärytä se pilalle.

Osta ite se talo jostain korvesta, saat valittaa pihallas 24/7 ja jätät muut ihmiset rauhaan.

Mitä änget ihmisten lähettyville jos normaalit elämisen tavat on noin vaikeita.

Tää on kyllä. Kerrostalossa pitää sietää naapurin paheet, lapset, seksiäänet, ruuan käryt, vieraat, lemmikit... Jos ei pysty niin ei kannata. Oikeastaan kerrostaloon kannattaa muuttaa vain, jos ei ole paljoa kotona.

Vierailija
48/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetön aloite. Omassa asunnossaan tupakoimista ei voida kieltää ja olisiko se sitten parempi että kaikki parvekkeille tupakoimaan häädetyt siirtyvät takaisin sisätiloihin. Kielletään samalla parvekkeet ja talojen piha-alueet.

Mitenkäs tämä nyt oikein menee; tupakoimattoman on pakko tuulettaessaankin haistella huushollin täyttävää röökin savua vai niin, että "olen itse aloittanut tämän keuhkoja pilaavan harrastuksen ja MINUN on saatava jatkaa sitä, vaikka se häiritsee muita".

Juuri tuulettelin siivoamisen jälkeen eräs päivä ja kyllä v'tutti kun kaikki raikkaus hävisi avattuani parvekkeen oven tuuletusta varten.

Ensi kerralla kannattaa avata joku ikkuna. Yksiössä tietysti kurjaa, kun se ainoa ikkuna saattaa olla samalla seinällä kuin parvekkeen ovi.

Vierailija
49/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy ruveta pössyttelee pelkkää pilvee.

Itse en polta tupakkaa enkä pilveä, tupakanhajua vihaan, mutta jostain syystä pilvenhaju on mielestäni jopa miellyttävä.

Vierailija
50/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset eivät  ymmärrä, että seuraavaksi ongelmana on sitten öisin hissillä ajelevat/portaissa juoksentelevat tupakoijat. Joku ketjupolttaja saattaa poistua kotoaan puolen tunnin välein. 

Vierailija
51/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ensikertaa asua tupakoimattomassa kerrostalossa, onvaa yksi rappu ja 3 kerrosta, suurin osa mummeleita, eikä ole hissiä tässä vaan rappuset, kannattaa siis vähän yrittää valita sivummalta sitä sijaintia eikä keskustan ytimee, siellä niitä juoppoja sauhuttelijoita riittää.

Kaikissa muissa osoitteissa on joutunu näitä haistelee ja ties mitä häiriköi sietämää.

Toinen asia mikä ärsyttää niin koirat, niistä tuntuu olevan myös mahdoton päästä eroon.

Isot eläimet ei kuulu kerrostaloihin jotta piste!

Vierailija
52/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos kiellettäisi tupakointi kokonaan ja kaikkialla maassa. Muuttakoot röökaajat korpeen kauas poliiseista jos haluavat jatkaa pelleharrastustaan.

Toi totaalikielto olisi kyllä paras. Harva jaksaa kuitenkaan hankkia laittomia reittejä laitonta tavaraa. Toki se pitäisi kieltää kuten huumeet, eikä kuten nuuska.

Mutta tämä taas ei sovi, koska verotulot tippuu.

Vierailija
53/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla kannattaa avata joku ikkuna. Yksiössä tietysti kurjaa, kun se ainoa ikkuna saattaa olla samalla seinällä kuin parvekkeen ovi.

Kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi samalla seinällä. Kaiken lisäksi ei riitä, että avaan yhden ikkunan. Saan sen avulla tuuletettua vain sen huoneen, jossa ikkuna on.

Vierailija
54/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs muita hajuja lähetään kieltämään seuraavaksi?

Vierailija
55/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkamiesten kannattaa muista seuraava eli mikä teitä odottaa, heh! Tupakoinnin haittoihin tarvitaa erikoismaaleja (KALLIITA!9 ja otsonointia yms. kallista mukavaa.

Pinttynyt tupakanhaju voi lähteä asunnosta vasta otsonoinnilla

https://www.hs.fi/paivanlehti/22102017/art-2000005416679.html

Tupakoinnista 50 000 euron vahingot asuntoon – vuokralainen tuomittiin korvauksiin

https://www.sttinfo.fi/tiedote/tupakoinnista-50-000-euron-vahingot-asun…

KHO: Taloyhtiö sai kieltää asunnossa tupakoinnin, kun remontti ei riittänyt estämään savuhaittaa

https://yle.fi/uutiset/3-12200376

Vaasan hovioikeus on 10.3.2021 antanut tuomion, jolla velvoitettiin vuokralaiset maksamaan vuokranantajalle 12 000 euroa korvauksia lähes 50 000 euroa kustantaneesta remontista.

https://www.vuokralaiset.fi/uutiset/tupakoinnista-aiheutunut-remonttita/

Tupakointi vuokra-asunnossa tuli kalliiksi – Hovioikeus tuomitsi maksumieheksi 50 000 euron remonttiin

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tupakointi-vuokra-asunnossa-tuli-kal…

Vierailija
56/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rappu sekä hissi haisevat tupakoivien jäljiltä. Käyvät siis pihatupakoimassa ja tömistellen sahaavat ees taas rappukäytävässä.

Talossa ei parvekkeita.

Vierailija
57/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy ruveta pössyttelee pelkkää pilvee.

Itse en polta tupakkaa enkä pilveä, tupakanhajua vihaan, mutta jostain syystä pilvenhaju on mielestäni jopa miellyttävä.

Sehän käryää ihan palaneelle kumille?!

Vierailija
58/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Taidan ensikertaa asua tupakoimattomassa kerrostalossa, onvaa yksi rappu ja 3 kerrosta, suurin osa mummeleita, eikä ole hissiä tässä vaan rappuset, kannattaa siis vähän yrittää valita sivummalta sitä sijaintia eikä keskustan ytimee, siellä niitä juoppoja sauhuttelijoita riittää.

Kaikissa muissa osoitteissa on joutunu näitä haistelee ja ties mitä häiriköi sietämää.

Toinen asia mikä ärsyttää niin koirat, niistä tuntuu olevan myös mahdoton päästä eroon.

Isot eläimet ei kuulu kerrostaloihin jotta piste!

Tämä todistaa, ettei se kieltojen vaatiminen siihen tupakointiin lopu. Sitten kun siitä ei voi valittaa niin valitetaan muiden lemmikeistä. Sitten kun lemmikeistä päästään, niin lapset saa poistua. Hetken päästä ollaan tilanteessa ettei siellä parvekkeella saa olla yhtään mitään. Meidän hallitukselle yksi mummeli valitti naapurin parvekekukista. Tulee ampiaisia ja hän on allerginen. Pyysi hallitusta puuttumaan kukkien kasvattamiseen parvekkeella.

Vierailija
59/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rappu sekä hissi haisevat tupakoivien jäljiltä. Käyvät siis pihatupakoimassa ja tömistellen sahaavat ees taas rappukäytävässä.

Talossa ei parvekkeita.

Mitä asialle mielestäsi pitäisi tehdä? Kieltää muilta rappukäytävän käyttö?

Vierailija
60/91 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 asujaa samassa rapussa, 1 sauhuttelee ja 9 kärsii, onko reilua?

Ehdottomasti pitää voida potkasta tuollanen myrkyttelijä pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme