Mistä te sen ovulaation tunnistatte???
Niin moni kirjoittaa tuntevansa ovulaation selvästi! Auttakaa nyt puupäätä tajuamaan, että mitkä ne oireet on mistä tunnistaa oviksen?
Entä koska sitten olis paras pupuilla suhteessa ovikseen(, jos voin sen nyt ikinä tunnistaa)?
Kommentit (7)
En huomaa erityisesti muita limoja, kuin sellaisen limatulpan joka lähes joka kierto tulee ulos (yöks) pari pvää ennen ovista.
Ovistikut myös jees :)
että alavatsaa särkee, usein toispuoleisesti. Samaan aikaan on alaselkäsärkyä sekä lievästi oksettava olo. Limaa tulee parin tunnin sisällä reilusti ja yleensä klöntti, kananmunanvalkuainen (raaka! :-D) on hyvä sana kuvaamaan, ovislima on venyvää, venyy siis sormissa ainakin 10cm (nam.) :-P
Tällainen olo mulla kestää pari tuntia ja ainakin 3 viimeistä kiertoa olen tunnistanut oviksen koska menkat alkaneet 14-15 päivän päästä tästä.
Kaksi ekaa lasta on saanut alkunsa silleen että on pupuiltu just kun on ollut nämä oviskivut tai vähän sen jälkeen mutta yleensähän sanotaan että on ehkä parempi että simpat on jo kohdunsuulla odottelemassa munasolua, tiedä sitten kumpi parempi.
Nyt kolmatta kuumeilen ja tällä kertaa pupuiltiin 1,5vrk ennen ovista, saas nähdä kuinka käy...
mulle lääkäri sanoi, että varsinaista munasolun irtoamista ei voi tuntea. Se on lääketieteellinen fakta. Limoja ja kipristelyjä voi olla, vaikka varsinaista munasolun irtoamista ei tapahtuisikaan. Onhan se toki niin, että limat, kivut, tikuttaminen ym. auttavat kovasti ovisajan metsästyksessä. Lykkyä jahtiin kaikille=-)
Itse tunnen ovulaation kovista kivuista, ovista edeltävänä päivänä kivut ovat varsin lieviä ja varsinaisena ovispäivänä tosi inhottavia, yleensä toispuoleisia kipuja. Tietysti en voi varmasti sanoa missä vaiheessa munasolu sitten todellisuudessa irtoaa se kun vaatisi jatkuvaa ultrausta kipupäivänä. Mutta minulla tuon kovan kipupäivän jälkeen kivut loppuvat kuin seinään ja lämmöt nousevat ja kuukautiset alkava tasan 14 vrk.tta siitä.
Kyllä nuo oviskivut mainitaan yhtenä alavatsakivun syynä lääketieteessäkin, joten ovat ihan lääketieteellisesti tunnustettu asia.
kun nämä edellä mainitsemanne kivut ja pistelyt on jatkuneet jo viikon!?? kp:t 9-16 ja jatkuu edelleen. Koskahan se ovis olis sitten ollut/on? Ja tämä on ensimmäinen kierto, kun näin on. Yleensä oviskipu on yhden kerran yhdessä päivässä.... Olen pihalla kuin lumiukko! =0 Kivun paikka vaihtelee päivittäin... Mitähän ihmettä se voisi olla?
Olisiko kenelläkään ollut vastaavaa ja mitäs se sitten tarkoittaa...?
Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa jotain!
että ovulaation aikana ei ole hyvä ruokahalu, ei tee mieli syödä. Se johtuu siitä kun ammoisina aikoina ei kannattanut tuhlata aikaa ruuan hankkimiseen vaan siihen että löytää jonkun miehen. Näin turvattiin se että ihmisiä tuli lisää tähän maailmaan.
ovulaation limoista. Yhden päivän aikana tulee kananmunan valkuaista muistuttavaa, joustavaa (ja kuumaa) limaa reilusti. Eli sen perusteella tiedän että ovis on parin päivän sisällä. Ja mulla aina puolessa välissä kiertoa n. kp 15. Mutta meillä pupuillaan silloin kun huvittaa, eikä tehdä vauvanteosta pakkopullaa, joten oviksen bongaamisesta ei ole minulle varsinaisesti hyötyä. Yritän olla stressaamatta mahdollisimman vähän koko vauva-asialla.