Olen menossa valmiiseen pöytään pääsiäisenä. Mutta nyt sain tietää, että tarjolla on lammasta
En voi sietää lammasta...
Miten te muut lampaan inhoajat toimitte pääsiäisenä?
Kommentit (62)
Syö muuta.Pääsiäsipöydässä usein lohta ym. Vai etkö syö kalaakaan. Syö yks muna ja mämmiä.
Syön pienen palan lammasta ja sitten kaikkea muuta. Se kaksi haarukallista menee vaikka vuoren valkosipuliperunaa kanssa alas niin, että ei huomaakkaan.
Ei sun ole pakko sitä lammasta syödä,otat kaikkea muuta lautaselle.
Kerro inhostasi isäntäväelle etukäteen, jotta voivat varata sinulle jotain muuta syötäväksi
Vierailija kirjoitti:
Kerro inhostasi isäntäväelle etukäteen, jotta voivat varata sinulle jotain muuta syötäväksi
Olisi tosi epäkohteliasta ja itsekeskeistä. ap
En voi sietää ihmisiä, jotka eivät siedä lammasta, ja olen menossa samaan pääsiäispöytään AP:n kanssa. Miten toimin?
Vierailija kirjoitti:
Lukittaudun kotiini pimennysverhojen taakse ja toivon, ettei kukaan muista minua.
Kas kun ei ole tarjolla koiranpoika terroristia
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää ihmisiä, jotka eivät siedä lammasta, ja olen menossa samaan pääsiäispöytään AP:n kanssa. Miten toimin?
Ihmisten on oltava usein tekemisissä ihmisten kanssa, joista he eivät pidä. Sen pystyy peittämään ihan hyvin. Mutta ruokailu on kinkkinen, kun muut huomaavat, ettet syö lammasta.
Anteeksi nyt, mutta karahti korvaan tuo, että menet valmiiseen pöytään pääsiäisenä. Eli siis menet syömään joidenkin luokse, jotka maksavat ja näkevät vaivaa, että valmistavat ruoat, ja sinä menet sitten syömään ja valitat etukäteen, että joku perinneruoka ei miellytä..
No jospa vaikka maistat sitä lammasta hiukan, kyllä aikuinen sen kai kykenee tekemään. Syöt sitten enemmän jotain muuta. Ja aina voi syödä kotona lisää.
Ota mukaan paketillinen Kivikylän nakkeja. Lämmität ne uunissa ja nostat lautasellesi. Muut syökööt bääbäätä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, mutta karahti korvaan tuo, että menet valmiiseen pöytään pääsiäisenä. Eli siis menet syömään joidenkin luokse, jotka maksavat ja näkevät vaivaa, että valmistavat ruoat, ja sinä menet sitten syömään ja valitat etukäteen, että joku perinneruoka ei miellytä..
No jospa vaikka maistat sitä lammasta hiukan, kyllä aikuinen sen kai kykenee tekemään. Syöt sitten enemmän jotain muuta. Ja aina voi syödä kotona lisää.
Ehkä minun on helpompi kestää tilanne, kun olen valittanut vauvapalstalla. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa uusi henkilö pääsiäisaterialle, ymmärrän etteivät kaikki pidä lampaanlihan mausta. Mieluummin tietäisin asiasta etukäteen kuin tuntisin oloni ikäväksi nähdessäni vieraan välttelevän tarjottaviani. Eli kokisin epäkohteliaammaksi pöydässä nirsoilun kuin sen, että reilusti kertoo etukäteen ettei pidä lampaanlihasta.
Eihän se tarkoita, että lampaanlihaa ei olisi tarjolla, mutta mielipahaa tuottava nirsoilija voi syödä jotain tuottamatta mielipahaa emännälle ja isännälle. SE olisi mielestäni epäkohteliasta ja itsekeskeistä.
Mä tein nuorena kyläpaikassa tosi nolon tempun. Lautasellani oli jotain inhokkiani, enkä vaan saanut sitä syötyä. Kun muiden silmä vältti, piilotin sen inhokin koiran ruokakippoon. Eipä se kelvannut koirallekkaan ja isäntäväki ihmetteli, mistä moinen herkku on Mustin kippoon päätynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on tulossa uusi henkilö pääsiäisaterialle, ymmärrän etteivät kaikki pidä lampaanlihan mausta. Mieluummin tietäisin asiasta etukäteen kuin tuntisin oloni ikäväksi nähdessäni vieraan välttelevän tarjottaviani. Eli kokisin epäkohteliaammaksi pöydässä nirsoilun kuin sen, että reilusti kertoo etukäteen ettei pidä lampaanlihasta.
Eihän se tarkoita, että lampaanlihaa ei olisi tarjolla, mutta mielipahaa tuottava nirsoilija voi syödä jotain tuottamatta mielipahaa emännälle ja isännälle. SE olisi mielestäni epäkohteliasta ja itsekeskeistä.
Epäkohteliasta on kytätä vieraiden syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on oltava usein tekemisissä ihmisten kanssa, joista he eivät pidä. Sen pystyy peittämään ihan hyvin. Mutta ruokailu on kinkkinen, kun muut huomaavat, ettet syö lammasta.
Tuohon pätee "tyhmä ei huomaa, fiksu ei virka mitään", jos yksi vieraista ei ota jotain ruokaa. Noloimpia ovat ne, jotka nostavat asiasta metelin ja kiinnittävät kaikkien muidenkin huomion, mitä joku ottaa lautaselle ja mitä ei. Anoppi on tuollainen, seuraa silmä kovana, että jokainen ottaa joka sorttia ja jos ei ota, alkaa kovaan ääneen marmattaa, kun hän ei osaa tehdä mitään ja jos olisin tiennyt, niin olisin varannut jotain muuta sen 15 eri sortin lisäksi.
Tärisen kotona ja pelkään kaikkia mahdollisia ääniä.
Lapsellista touhua mutta Ainahan voi Kieltäytyä kohteliaasti!
Eli sanot kohteliaasti ettet tule on diettipihvi sitten sinullakin sinä päivänä kuten Tankki täyteen, Juhanalla ja Sulolla.
( Laittavat annoksesi bioastiaan)
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista touhua mutta Ainahan voi Kieltäytyä kohteliaasti!
Eli sanot kohteliaasti ettet tule on diettipihvi sitten sinullakin sinä päivänä kuten Tankki täyteen, Juhanalla ja Sulolla.
( Laittavat annoksesi bioastiaan)
Mitäköhän sinä oikein juttelet?
Lukittaudun kotiini pimennysverhojen taakse ja toivon, ettei kukaan muista minua.