En ole koskaan nauttinut elämästäni
Kommentit (19)
Sellaista se on myös meillä tunnollisilla ja kilteillä miehillä
m32
Vierailija kirjoitti:
m32
Ja naisilla. N45
En minäkään nauti elämästä. Jatkuvasti ärsyttää ja on vihaa yhteiskuntaa kohtaan mutta hammasta purren sitä pitää yrittää sinnitellä päivä kerralleen.
Olen alkanut eristäytymään yhteiskunnasta ja muista ihmisistä ja tavotteena on muuttaa johonkin korpeen asumaan.
Onneksi tulee pääsiäinen niin voi ryypätä useamman päivän koska alkoholi auttaa asiaan.
T:kilttimies 30v
Ota vähän rennommin, meet ulos, hommaa ystäviä, käyt baareissa, ravintoloissa, leffassa, teatterissa, etsi harrastuksia, hommaa lemmikki... Elämästä oppii nauttimaan, positiivinen asenne...
Vierailija kirjoitti:
En minäkään nauti elämästä. Jatkuvasti ärsyttää ja on vihaa yhteiskuntaa kohtaan mutta hammasta purren sitä pitää yrittää sinnitellä päivä kerralleen.
Olen alkanut eristäytymään yhteiskunnasta ja muista ihmisistä ja tavotteena on muuttaa johonkin korpeen asumaan.
Onneksi tulee pääsiäinen niin voi ryypätä useamman päivän koska alkoholi auttaa asiaan.
T:kilttimies 30v
Masennuslääkitys vois olla paikallaan..
Vierailija kirjoitti:
m32
Miksi pitää mainita, että olet tunnollinen ja kiltti?
Harvassa ovat ne pienet hetket, kun oikein tajuaa elävänsä ja nauttivansa. Varmaan luonnevika tai suomalainen valuvika. Pitäisi opetella näkemään hyvin olevat asiat ja hidastamaan että edes hyvästä ruoasta tajuaisi nauttivansa eikä vain lappaa sitä kitusiin.
N46
Elämä on tragedia, eikä siitä pidäkään nauttia. Kaikki some hihhulointi on vain illuusio. Onnellisuus on luksusta johon kaikilla ei ole varaa. Pitää miettiä mikä on itselleen merkityksellistä ja tähdätä siihen. Kaikkea ei voi saada ja uhrauksia pitää tehdä.
Minä en edes tiedä mitä elämästä nauttiminen on. Työtä, työtä ja velvollisuuksia. Olen tyytyväinen kun rahaa riittää eikä tarvitse joka centtiä vetää soikeaksi.
Asennemuutos. Älä tuijota kuraa jaloissasi vaan nosta katseesi ja näe sininen taivas.
Jos asenne on heti alkuunsa se että mistään ei tule mitään. Mikään ei kuitenkaan onnistu. En osaa, en kelpaa, minusta ei ole. Ei kannata edes yrittää, heittäydyn maantien tomuun kieriskelemään ja heitteln sitä päälleni, siihen saat jäädä.
Itseään toteuttava ennuste. Kun olet päättänyt että olet luuseri, saat sellainen olla. Kukaan ei tule sinua nostamaan eikä pysty elämääsi paremmaksi tekemään. Vastuu on vain ja ainoastaan sinun.
Itsesääli voi olla katkeransuloista, siitä tuntuu moni nauttivan eikä halua siitä millään ehdolla luopua. Se on valinta. Itseään säälivä ihminen ei kuitenkaan herätä myötätuntoa, päin vastoin. On erittäin raskas ja rasittava, ajaa toiset pois ympäriltään. Ja saa lisää pökköä pesään; no niin, siinä nähtiin! Olen kelvoton ja huono!
Niin etttä saat rauhassa sulkeutua siihen kannettavaan luostariisi ruoskimaan itseäsi. Muista kuitenkin että se on oma valintasi.
Suomessa on nauttiminen kiellettyä.
En minäkään. Olisin ihan valmis heittämään jo veivini.
N35
Vierailija kirjoitti:
Harvassa ovat ne pienet hetket, kun oikein tajuaa elävänsä ja nauttivansa. Varmaan luonnevika tai suomalainen valuvika. Pitäisi opetella näkemään hyvin olevat asiat ja hidastamaan että edes hyvästä ruoasta tajuaisi nauttivansa eikä vain lappaa sitä kitusiin.
N46
Töissä oppii lappamaan ruokaa kitusiin kauhealla vauhdilla kun kokoajan kiire ja pomo huutaa vieressä tai taas on asiakas jo odottamassa ja pahimmillaan sitä ei syödäkään kun ei ole aikaa niin siitä sitten siirtyy kotia nuo tavat eikä niistä pääse eroon.
Eiks me ollakaan maailman onnellisin kansa? Mitä vit...???
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi on onneton maa, kuinkahan masentunutta kansaa muualla on?
Etsi itsellesi sopiva harrastus, johon ei liity mittaamista. Harrastuksissani olen onnellinen, vaikka muuten elämässä kaikki menisi penkin alle. Kuolemat, erot ja epäonnistumiset olen prosessoinut taiteisiin (musiikki, tanssi, kuvataiteet).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Suomi on onneton maa, kuinkahan masentunutta kansaa muualla on?
Ei ole niin mustavalkoinen asia. Liiallinen materian ja hyvinvoinninkin haaliminen saattaa aiheuttaa tyytymättömyyttä.
Ei helvata, nyt väännät viihteelle.