Menen parin päivän vierailulle perheeseen, jossa ei syödä viljaa
Onko huonoa/hyvää käytöstä, jos otan omat leivät mukaan? Vai voisinko ihan kokeilla, miltä tuntuisi syödä ruokaa, jossa ei viljaa ole?
Mulle käy molemmat, en ole kaavoihin kangistunut.
Kommentit (18)
Älä vie omaa leipää jos heillä on vaikka keliakian tai allergioiden takia viljaton ruokavalio. Jo jäämät allergeenista voi aiheuttaa vakavia oireita. Jos ovat muuten vaan niin kysyisin ennen kun veisin, vaikkakin mulle kävisi ihan hyvin pari päivää viljatontakin.
Aikuinen varmaan selviää normaalista poikkeavalla ruokavaliolla pari päivää, tuskin joudut olemaan nälässä vaikket leipää saakaan.
Vierailija kirjoitti:
No, meille olisit tervetullut sekä leipiesi kanssa että ilman, ihan kuinka haluat. Ruoka on sitä peruskotiruokaa, tänään muusia, parsakaalia ja savusiikaa kermaviilikastikkeella, huomenna lasagnea. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten ja miltä papulasagne maistuu vehnälevyihin tottuneen suussa.
Papulasagne on sanana hirveä, mutta niin kuin jo sanoin voin kokeilla. Eihän sana ruokaa pahenna. Vai miten se sananlasku meni :)
Vierailija kirjoitti:
Älä vie omaa leipää jos heillä on vaikka keliakian tai allergioiden takia viljaton ruokavalio. Jo jäämät allergeenista voi aiheuttaa vakavia oireita. Jos ovat muuten vaan niin kysyisin ennen kun veisin, vaikkakin mulle kävisi ihan hyvin pari päivää viljatontakin.
Hyvä kun sanoit, eipä tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, meille olisit tervetullut sekä leipiesi kanssa että ilman, ihan kuinka haluat. Ruoka on sitä peruskotiruokaa, tänään muusia, parsakaalia ja savusiikaa kermaviilikastikkeella, huomenna lasagnea. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten ja miltä papulasagne maistuu vehnälevyihin tottuneen suussa.
Papulasagne on sanana hirveä, mutta niin kuin jo sanoin voin kokeilla. Eihän sana ruokaa pahenna. Vai miten se sananlasku meni :)
:D Ymmärrän. Lohdutus: vain lasagnelevyjen raaka-aine on toinen peruskamaan verrattuna, näkyvissä ei ole yhtään papuja. Yleensä pyrin välttämään korvikkeita, mutta kala on heikko, tjsp. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä tuun kans teille =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuun kans teille =)
:) Parasta aikuisissa lapsissa on se, että ne voi aina joskus kutsua äidin patojen ääreen....ja se, että tykkäävät tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Ymmärrän. Lohdutus: vain lasagnelevyjen raaka-aine on toinen peruskamaan verrattuna, näkyvissä ei ole yhtään papuja. Yleensä pyrin välttämään korvikkeita, mutta kala on heikko, tjsp. :)
Ok, mulle kävis =)
Voit ottaa omat leivät mukaan vaikka siellä keliakiaa olisikin. Ei ne pussista kenenkään ruokaan pomppaa.
Mä ottaisin omia leipiä. En osaisi olla ilman varsinkaan kun en voi suurinta osaa kasviksista syödäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten allerginen tai keliakikko pystyy ikinään käymään kaupassa tai missään ravintolassa tuolla periaatteella? Riittää, kun pidät huolen, että et voitele samalla veitsellä levitteitä etkä laita samalle lautaselle leipää mistä tämä perhe syö jos on keliakia tai allergia.
Viljan laittaminen suuhunsa on aivan absurdi ajatus; viime vuosituhanten muotivillitys, josta ihmiskunta kasvaa ennen pitkää pois ja palaa normaaliravintoonsa.