Veristä vuotoa ja nyt jo kipuakin..
Toivoisin vielä että olisi joku joka voisi sanoa jotakin.. ihan mitä vain.
Aiemmin jo täällä kyselin ruskeasta vuodosta ja nyt toivoisin että joku sanoisi jotakin asiasta jos olisi yhtään epäilystä. Tämä ruskea vuoto alkoi 26.9 ja on jatkunut koko ajan tähän asti. Nyt viimepäivinä vuoto on muuttunut puhtaan veriseksi, mutta se ei edelleenkään ole sen runsaampaa. Eilen illalla alkoi vatsassa menkkakipujen oloista särkyä ja nyt on tunne että kipu alkaa taas. Olen neuvolaan soitellut ja kysellyt mutta en ole vielä päässyt fyysisesti veuvolaan asti. Asiaa " seurataan" . Voikohan tämä olla yhteydessä siihenkin, että meni yllättävän kauan ennen kuin sain kunnollisen positiivisen tuloksen, haamuja tuli useita ennen sitä.
Nyt on jo pakko kysyä millainen on keskenmeno ja miten kauan tällainen kestää jos nyt yhtään pystyy määrittelemään? ajattelin että kuinka kauan tässä tilannetta on turvallista seurata?
Kommentit (7)
Jos viikkoja 6+, niin ultrassa pitäisi näkyä jos ei alkio, niin ainakin ruskuaispussi. Sinuna soittaisin naistentautien polille, selittäisin tilanteen, ja pyytäisin päästä " näytille" . Toisaalta sieltä voidaan helposti sanoa, että jos se on keskenmeno, he ei sille mitään voi, ja pyytää käymään vain jos vuoto ja kivut muuttuu sietämättömiksi.
Jos ei polille pääse, niin yksityiselle gynelle ainakin.
Minulla aikoinaan pitkään jatkunut haamuplussailu tarkoitti tuulimunaraskautta.
Kahdessa onnistuneessa alkuraskaudessa olen myös vuotanut viikkotolkulla pikkuisen, nykyisessä raskaudessa oli hematooma. Kivut on myös sellainen asia, että minulla ainakin vuodon tuoma pelko keskenmenosta (minulla kolme keskenmenoa) saa kivunkin tuntumaan, vaikka sitä ei ehkä olisikaan...Meinaan, että kun oikein kuuntelee, että koskeeko, niin varmasti koskee.
Tsemppiä kaikesta huolimatta!!
Sissi rv19+6
sain ajan päivystykseen kun alkoi vuotaa kirkasta verta ja seassa on sellaisia hyytymiä.. vatsaan koskee edelleen joten eipä tässä varmaan mitään voi tehdä enää..
tulen jossakin välissä vastaamaan noihin kysymyksiin, nyt pitää mennä sinne päivystykseen.
(Taidan olla tosi herkkä kun tämä tuntuu nyt tosi pahalta ja itkua ei voi pidätellä. Moni varmaan ajattelee että onpa herkkä kun näin alkuraskauden keskenmenoa itkee perään.. mutta mulle iso asia, siksi pyysin apua täältä ja kiitos kun vastasitte minulle.)
olen pahoillani tilanteestasi ja haluan sanoa, ettei täällä varmasti kukaan ajattele että olisit yliherkkä. Jokainen saa surra niinkuin suree, ja veikkaan että aika moni olisi samassa tilanteessa itkemässä.
Voimia ja jaksamista, toivotaan parasta.
Juu, tulin eilen sairaalakierrokselta kotiin. Päivystyksestä piti lähteä vielä tuonne toiseen kaupunkiin yliopistosairaalaan ja pääsin sieltä iltayöllä kotiin. Ei meille sitten tullutkaan kesävauvaa.
Haamuja tein parin viikon ajan ennen kuin sain kunnollisen plussan. Jokatapauksessa ilmeisesti kaikki ei kuitenkaan olisi ollut hyvin, sillä sikiö ei ollut sellainen kuin olisi pitänyt olla. Veikkasivat muistaakseni 7-8 viikkoa mutta sikiöstä sitä ei olisi osannut päätellä.
Täytyy nostaa päätä pystyyn ja alkaa haaveilla varovaisesti syksyvauvasta.
Se ei oireillut eikä vuodellut mitenkään, mutta np-ultrassa rv 12+6 sikiö havaittiin kuolleeksi ja kaavinta tehtiin. Sikiöstä ei patologisessa tutkimuksessa löytynyt mitään vikaa, miten olikin sitten vain lopettanut elämisen. Olin aivan rikki sen jälkeen, eikä mieleeni ollut tullutkaan etteikö kaikki olisi ollut hyvin. Aloimme heti yrittää uutta raskautta (emme odottaneet edes niitä yksiä kuukautisia, joita lääkäri suositteli), minulla oli kahdet kuukautiset ja sitten tulin taas raskaaksi.
Nyt on rv16+6. Tässä raskaudessa on ollut rv 10-11 ruskehtavaa tai punertavaa niukkaa vuotoa, kävin lääkärissä ja sikiö oli ok, istukasta vähän vuosi. Rv 15 tuli runsasta veristä vuotoa, mutta senkin jälkeen lääkärissä sikiö oli ihan kunnossa, istukassa näkyi taas vuotavan. Nyt ei ole sitten vajaaseen kahteen viikkoon tullut taas mitään ja toivottavasti ei tulekaan. Ensi viikolla kontrollikäynti lääkärillä.
Voimia sinulle Äitikahdelle ja uudestaan vaan yrittämään. Tuolla keskenmeno-palstalla on muita kohtalotovereita, sieltä sain jonkinlaista lohtua oman keskenmenoni jälkeen.
Saanko kysyä kuinka kauan sinulla meni ,että tuli kunnon plussa...itellä kanssa vaan haamuja..
Toivotaan ,että vauva pysyis mukana!! Monellahan on tullut suht normaalit kuukautiset raskauden aikana, joten toivotaan että olisi sitä! <3