Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut liikkuu jo pipo ja toppatakki päällä ulkona??

Vierailija
05.10.2015 |

Ilma vielä plussan puolella ja siellä jo porukka talvivaatteissa. Ei voi käsittää..

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kevyt toppatakki ja farkkujen alla paksut sukkikset. Ohut villainen kaulahuivi, hanskat mutta pää paljaana. Paikallaan seisoskellessa paleli, mutta kävellessä oli ihan sopiva, paitsi hanskat otin pois kun mulla hikoaa kädet aina kamalasti.

Joku pipo olis ollu hyvä, korvia paleli.

Vierailija
2/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamulla maa kuurassa. Ei se niin lämmin enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tapahtuu jo Pariisissa, vaikka asteet saattavat päivällä hipoa kahtakymmentä. En vaan voi näin suomalaisena ymmärtää.

Vierailija
4/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Meillä on ollut aamuisin siinä +5 tienoilla, ja puen ylleni t-paidan, ihan ohuen puuvillaneuleen ja goretex-takin, hanskat käteen. Tää siksi että päivällä voi edelleen tulla yllättävän lämmin enkä halua silloin paistua toppatakissa. Seuraava vaihe on siirtyä villasekoitetakkiin, toppatakin kaivan esiin sitten kun tuossa ei tarkene, usein silloin on vähintään 5 astetta pakkasta tai jos lämpimämpää niin muuten paha keli (kova tuuli esim). En sairasta usein, influenssa esim. on ollut vain kerran ja siitäkin on jo 20 v aikaa.

Ihmiset sietää kylmää ja kuumaa eri tavoin, eli sinänsä ei mikään ihme että etenkin syksyisin ja keväisin jengin pukeutuminen (siis lämmön suhteen) on aika kirjavaa.

Vierailija
5/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vielä edes sukkia, pelkät tennarit vain ja hyvin on tarennut :)

Vierailija
6/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli jotenkin ihana aloitus. Maailma muuttuu, pakolaiset tulee ja Putin uhkailee, mutta jotkut asiat sentään pysyy. Lokakuun viileät aamut ja muiden vaatteiden kyräily. 

Vierailija
7/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli kyllä pakkasen puolella tänään. 

Mielummin jonkun av mamman mielestä ylipukeutunut kuin paleleva.

Vierailija
8/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua mulla oli villapaita jonka alla pitkähihanen jonka alla t-paita ja kahet pitkät housut, toppatakki, hanskat, pipo, villasukat.. Aamulla oli -4 ja palelin niilläkin vaatteilla ihan tärisin oiken kunnolla vaikka odotin bussia vain 5 min. Että mitäs helvettiä jos häiritsee ihmisten vaatetus niin paljon nii senkun meet alasti sitte ku on niin saatanan lämmin tuolla ulkona!

Vierailija
9/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänä aamuna. En halua palella, toppatakki on siihen hyvä. Pipoa pidän aina alle +5 asteessa tai jopa alle + 10.

Vierailija
10/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normi sisavaatteissa, sisälämpötila 21 ja sormet ja varpaat ihan jäässä ja palelen. Nyt makaan peiton alla sängyssä vaatteet päällä, ylävartalo lämpeni mutta sormet ja varpaat edelleen jääkylmät....

Vierailija
11/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä aamulla tarvii pipon. Tulee kylmä korville muuten. Kävellessä en tartte. Mun piporaja pyörällä on +6-7 ja kävellessä pari astetta vähemmän, riippuen tuulen voimakkuudesta myös. 

Vierailija
12/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:31"]Mulla oli tänä aamuna. En halua palella, toppatakki on siihen hyvä. Pipoa pidän aina alle +5 asteessa tai jopa alle + 10.
[/quote]

Oletko kalju vai miksi päätä palelee?

Vierailija
13/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla aivot paleltuneet......

Vierailija
14/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli +3. Oletko talvellakin suojakelillä ilman takkia?

Vierailija
15/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli kaksi astetta lämmintä ja ikävä tuuli siihen päälle. Todellakin päälläni oli toppatakki, pipo ja hanskat.

Vierailija
16/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:32"]Mä olen normi sisavaatteissa, sisälämpötila 21 ja sormet ja varpaat ihan jäässä ja palelen. Nyt makaan peiton alla sängyssä vaatteet päällä, ylävartalo lämpeni mutta sormet ja varpaat edelleen jääkylmät....
[/quote]
Eli tämän takia pukeudun jo lämpimästi ulos. Ja tarkennan ettei mulla ole flunssa päällä, tämä on mulle nornaalia enkö tiedä mistä johtuu. Olen syönyt nornaalisti

Vierailija
17/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aamulla jos joutuu liikkumaan pyörällä niin voi olla hanskoja ikävä.

Vierailija
18/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tammikuusaakin on plussakelejä, mut ei silloin suakaan ihmetytä toisten pipot. +4 on aikas villee oli kk mikä hyvänsä.

Vierailija
19/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamulla pakkasta, kun lähdin töihin. Toppatakki oli päällä ja pipo todellakin. Onko se ap sulle joku ongelma, että haluan pitää itseni lämpimänä?

Vierailija
20/44 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:31"]Mulla oli tänä aamuna. En halua palella, toppatakki on siihen hyvä. Pipoa pidän aina alle +5 asteessa tai jopa alle + 10. [/quote] Oletko kalju vai miksi päätä palelee?

[/quote]

En ole vaan päin vastoin paksutukkainen. Mutta pään kautta haihtuu 10% kehon lämpöhävikistä, niin miksi pitäisi luovuttaa kaikki lämpö harakoille? Olen aina ollut järkevä ja pitänyt pipoa kylmillä ettei tarvitse palella.