Esitteleekö julkkikset itsensä tavatessa?
Älkää kysykö, mistä tää tuli mieleen, en todellakaan tiedä!
Rupesin vaan tässä pohtimaan kun ei ole omakohtaista kokemusta, että jos bongaa julkkiksen yöelämässä, tai miksei muuallakin, ja menee juttelemaan (vaikkapa iskumielessä) ja esittelee samalla itsensä, niin kertooko ne myös oman nimen siinä, vai olettaako vaan että luokse tullut automaattisesti tietää kuka on kyseessä? Tokihan se varmasti on aika lailla kyseisen henkilön käytöstavoista kiinni, mutta en voinut olla miettimättä tätä kun jostain tuli mieleen. Ja siis poislukien nyt ne tapaukset, jossa juttelemaan on alunperinkin menty tyyliin "Moi, olen Maija ja suurin fanisi", jolloin on ilmiselvää, että toinen tietää kuka on kyseessä. Onko teillä jonkinlaisia kokemuksia tällaisesta?
Tyhjänpäiväinen aihe juu, mutta väliäkö sillä. :D
Kommentit (3)
Kyllä mulla on ollut ihan tapana kysyä vaan että "etkö tiedä kuka olen?"
Aivan, aivan. Hyvä pointti tuo, että monet ei yllättävässä tilanteessa tunnista tutun näköistä ihmistä. :)
Mietin vaan sitä, että jos on joku oikeasti iso nimi, jonka käytännössä kaikki tuntee, niin voiko olla niiin tottunut siihen ettei tarvitse esittäytyä, että ei vaan tajua sitä tehdä.
Esittelee jos ei ole ihan pissaa päässä. Monastihan ihmiset ei edes heti tajua että miksi "joku on niin tutun näköinen" kun yllättävässä tilanteessa tulee vastaan :)