Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako laskimeni pitkään matematiikkaan? Apua tarvitaan!

Vierailija
05.10.2015 |

http://aijaa.com/tuYhcz

Pärjäänkö tuolla laskimella pitkässä matikassa lukiossa vai joudunko ostamaan uuden? :d olen kuullut vähän ristiriitaista infoa ja päätin tulla tänne, jotta saisin jonkin sortin varmistuksen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosissas löytäväsi täältä pitkän matikan käyneitä? Pyh, salli mun nauraa!

Vierailija
2/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan riittävä ainakin ensimmäisen vuoden kursseille. Pitäisi riittää myöhemminkin, mutta voi olla paljon kömpelömpi käyttää kuin moni muu laskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitkän matikan kurssit voi käydä aika alkeellisella laskimella. Silloin ei vain voi tarkistaa tuloksia tai piirtää kuvaajia (tuo ei taida olla graafinen laskin?). Ennen ei olisi haitannut, mutta nykyään kun yo-kokeessa saa olla mikä vain laskin, niin kokeet voidaan tehdä vähän haasteellisemmiksi tehdä tavallisella funktiolaskimella. Symbolista laskinta kai suositellaan?

Vierailija
4/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos vastauksista :) koitan tuolla sinnitellä ja jos tulee jokin tarve, niin hommaan uuden laskimen.

Ap

Vierailija
5/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastuuko tuosta laskimen näytöltä PENIS?!!?!???!?!!?!?!??!!,!,!,!?2?1??1

Vierailija
6/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuori mies alotti juuri lukion ja on myös pitkä matikka. Opettaja antoi kriteerit, millaisen laskimen pitää ostaa ja varmaan koko luokka osti samanlaisen.

Vierailija
7/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ideaalein tilanne on pyrkiä eroon laskimesta. Ottaa paperia esiin laittaa ne harmaat aivonystyrät tehojumppaan. Laskimen käyttö on helppo tapa ja siihen tottuu mutta päässä laskemalla kehittyy rutiini se on matematiikassa tärkeintä.

Tietenkin on olemassa laskutoimituksia, jotka olisivat liian työläitä ilman laskin. Mutta näitä laskutoimituksia on todella harvassa lukiossa.

Vierailija
8/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa. Viime keväänä tutustumisessa vielä painotettiin, että ei kande itse ostaa laskinta, että ostetaan sitten syksyllä yhdessä, ja niin myös tekivät.

Vierailija
9/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:36"]

Meidän nuori mies alotti juuri lukion ja on myös pitkä matikka. Opettaja antoi kriteerit, millaisen laskimen pitää ostaa ja varmaan koko luokka osti samanlaisen.

[/quote]

Ei ole pakko ostaa sellaista.

Vierailija
10/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:38"]7 jatkaa. Viime keväänä tutustumisessa vielä painotettiin, että ei kande itse ostaa laskinta, että ostetaan sitten syksyllä yhdessä, ja niin myös tekivät.
[/quote]
Hmmm.. Meidän lukiolla ei oo tuota käytäntöä... :/

Ap

Vierailija
11/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietty ole PAKKO ostaa tietynlaista laskinta, jos omassa laskimessa on riittävästi ominaisuuksia.

t.7

Vierailija
12/12 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tehtiin kimppatilaus graafisesta laskimesta, silloin ei saanut olla symbolista vielä.

Itse kävin pitkän matikan lyhyen matikan laskimella (siis juuri tuontyylisellä funktiolaskimella). Itse yo-kokeessa lainasin tosin graafista laskinta kaveriltani, mutta... Kirjoitin C:n, olisi ehkä mennyt paremmin paremmalla laskimella, jota olisin kokeessakin osannut käyttää hyödyllisemmin, mutta tunnen erään tytön, joka kirjoitti L:n laskimella, joka oli sellainen laskin, missä ei ollut edes lauseketoimintoa. (siis että laskimeen ei tule näytölle sitä 2+2 vaan suoraan vastaus). Hän oli kyllä muutenkin älyttömän fiksu, ja kirjoitti kaikista Eetä ja Llää...

Riippuu ihan siitä, miten panostaudut. Varaudu myös kuulemaan opettajilta "sun kannattais hommata parempi laskin". Luulen, että koulussannekin tehään kimppatilaus, jollon sen saa halvemmalla? (Vaikka siltikin törkykallista köyhälle..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan