Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ketjuni poistettiin? (Appiukko ja vauva)

Vierailija
05.10.2015 |

En ole käynyt palstalla noin kolmeen kuukauteen. Tein kaksi päivää sitten ketjun jossa kirjoitin siitä miten appiukko käyttää vauvamme kuullen sanoja joita en halua vauvamme kuulevan. Nyt ketju on poistettu? Miksi?!

Olisin mielelläni kuullut onko muilla tällaisia (appi- tai omia) vanhempia ja miten tilanteet olette hoitaneet, oletteko esimerkiksi olleet antamatta lasta yksin isovanhemmille jne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Paha juttu. Kannattaa varmaan katkaista kokonaan välit appiukkoon ja antaa tälle porttikielto. Ehkä nimitellä vielä mielenterveystapaukseksikin varmuuden vuoksi, että itse näyttäisit hyvältä.

Vierailija
2/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:04"]Millaisista sanoista on kyse? Minä ojennan aikuisia kielenkäytöstä siinä, missä lapsiakin. Kiroilusta käsken siistimään suunsa tai poistumaan omaan tilaansa kiroilemaan. Muutoin huonosta kielenkäytöstä, loukkaavista sanavalinnoista ja muista ilmoitan napakasti, etten suvaitse sellaista puhetta. Näin tietenkin minun kodissani, enhän voi toisten kodeissa alkaa komennella niin jämäkästi. Muuallakin huomautan kyllä. Lapsille selitän, miksi sellaiset säännöt on ja miksen halua kuulla vaikkapa epäkunnioittavaa puhetta. Olen sitä mieltä, etten voi suojella lapsia rumilta puheilta, mutta voin olla hyväksymättä sellaista. Ja perustelu on mielestäni tärkeää. [/quote] Olisin kyllä varovainen, kun menet aikuista ihmistä läksyttämään. Sinun kotisi ulkopuolella sinulla ei ole mitään oikeuttaa valistaa yhtään ketään puhetyylistä, vaikka miten ottaisi pannuun.

[/quote]

Niinhän tuossa sanottiin. Hän kertoi toimintatavoistaan hänen kodissaan. Minusta ei koskaan ole väärin tai häpeäksi sanoa huonokäytöksisille ihmisille heidän toiminnastaan. Ketään ei voi kieltää, mutta nostan hattua niille, jotka sanovat ettei tuollainen ole okei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:04"]Millaisista sanoista on kyse?

Minä ojennan aikuisia kielenkäytöstä siinä, missä lapsiakin. Kiroilusta käsken siistimään suunsa tai poistumaan omaan tilaansa kiroilemaan. Muutoin huonosta kielenkäytöstä, loukkaavista sanavalinnoista ja muista ilmoitan napakasti, etten suvaitse sellaista puhetta. Näin tietenkin minun kodissani, enhän voi toisten kodeissa alkaa komennella niin jämäkästi. Muuallakin huomautan kyllä.

Lapsille selitän, miksi sellaiset säännöt on ja miksen halua kuulla vaikkapa epäkunnioittavaa puhetta. Olen sitä mieltä, etten voi suojella lapsia rumilta puheilta, mutta voin olla hyväksymättä sellaista. Ja perustelu on mielestäni tärkeää.
[/quote] Olisin kyllä varovainen, kun menet aikuista ihmistä läksyttämään. Sinun kotisi ulkopuolella sinulla ei ole mitään oikeuttaa valistaa yhtään ketään puhetyylistä, vaikka miten ottaisi pannuun.
[/quote]

Voin aina sanoa appiukolle että tehtäväni vanhempana on viedä lapsi pois paikasta jossa hän joutuu moista kuulemaan ja pitää lapsi jatkossakin poissa sieltä.

Vierailija
4/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku vastasi asiattomasti, ja siinä meni koko ketju?

Varsinaiseen kysymykseesi vastaisin, että jos ette asu samassa taloudessa appiukon kanssa, vauvaikäinen tuskin paljonkaan niistä sanoista piittaa. Mutta tilanne on aivan toinen, kun lapsesi on 3 vuotta.

Vierailija
5/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista sanoista on kyse?

Minä ojennan aikuisia kielenkäytöstä siinä, missä lapsiakin. Kiroilusta käsken siistimään suunsa tai poistumaan omaan tilaansa kiroilemaan. Muutoin huonosta kielenkäytöstä, loukkaavista sanavalinnoista ja muista ilmoitan napakasti, etten suvaitse sellaista puhetta. Näin tietenkin minun kodissani, enhän voi toisten kodeissa alkaa komennella niin jämäkästi. Muuallakin huomautan kyllä.

Lapsille selitän, miksi sellaiset säännöt on ja miksen halua kuulla vaikkapa epäkunnioittavaa puhetta. Olen sitä mieltä, etten voi suojella lapsia rumilta puheilta, mutta voin olla hyväksymättä sellaista. Ja perustelu on mielestäni tärkeää.

Vierailija
6/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista 2 ja 3. Mietinkin jo tulevaa aikaa ja sitä että mielestäni on tärkeää näyttää lapselle jo alusta asti että isä ja äiti eivät "hiljaisesti hyväksy" tietynlaista käytöstä. Kyse on rasististen nimitysten käytöstä, epäkunnioittavasta puheesta ja kiroilusta.

Ap

Vierailija
7/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:04"]

Millaisista sanoista on kyse? Minä ojennan aikuisia kielenkäytöstä siinä, missä lapsiakin. Kiroilusta käsken siistimään suunsa tai poistumaan omaan tilaansa kiroilemaan. Muutoin huonosta kielenkäytöstä, loukkaavista sanavalinnoista ja muista ilmoitan napakasti, etten suvaitse sellaista puhetta. Näin tietenkin minun kodissani, enhän voi toisten kodeissa alkaa komennella niin jämäkästi. Muuallakin huomautan kyllä. Lapsille selitän, miksi sellaiset säännöt on ja miksen halua kuulla vaikkapa epäkunnioittavaa puhetta. Olen sitä mieltä, etten voi suojella lapsia rumilta puheilta, mutta voin olla hyväksymättä sellaista. Ja perustelu on mielestäni tärkeää.

[/quote]

Saatanan kiva, ettei tunneta toisiamme.

Vierailija
8/8 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 08:04"]Millaisista sanoista on kyse?

[/quote] Olisin kyllä varovainen, kun menet aikuista ihmistä läksyttämään. Sinun kotisi ulkopuolella sinulla ei ole mitään oikeuttaa valistaa yhtään ketään puhetyylistä, vaikka miten ottaisi pannuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme