Helpot 2500e työt
Listataan ne työt josta saa palkkaa n.2500e brutto mutta työ on helppoa eikä kovin raskasta henkisesti eikä fyysisesti. Ei vuorotyötä eli mielellään päivätyötä ma-pe. Vinkkinä hoitoalalta lähteville.
Kommentit (80)
Analyytikko 5500€/kk. Helppoa työtä tietokoneella kotona. Toimistolla en ole käynyt 2 vuoteen.
tuula kirjoitti:
Analyytikko 5500€/kk. Helppoa työtä tietokoneella kotona. Toimistolla en ole käynyt 2 vuoteen.
Ai pelkällä sairaanhoitajan tutkinnolla? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoonpanotyö on tosiaan noin 1800 €/kk, mutta tässä voi olla sauma, jos tarvitaan jotain erikoista. Tehdastyössä on myös aina vaara vuorotyöhön siirtymisestä.
Mulle tuli mieleen taloushallinnon/tilitoimistotehtävävien tehtävien lisäksi asiakasneuvonta, HR-tehtävät, koulunkäyntiavustaja, yliopiston hallinnolliset tehtävät, kirjasto, myyntiedustaja, markkinointikoordinaattori, TE-toimiston virkailija. Jonkinlaista kouluttautumista ja/tai erikoistumista vaaditaan kaikkiin, ja organisaatiosta riippuen voi stressiäkin välillä tulla.
Koulunkäyntiavustaja ei pääse lähellekään 2500 e bruttoa.
Koulunkäynninohjaajan palkka on tosiaan surkea jo senkin takia, että harva pääsee työskentelemään täysillä tunneilla ja muutenkin tuntipalkka kehno. Lisäksi kaikki loma-ajat työttömänä/lomautettuna.
Haluaisin kuulla perustelut miksi tämän listan tekijällä tuli mieleen laittaa koulunkäynninohjaaja tuohon? Ja nimike on nykyään ohjaaja, ei avustaja.
Kyllä täällä Helsingissä nimike on ihan virallisesti avustaja, ei ohjaaja.
Luin "tytöt". Kalliita olisivat tuolla hinnalla maksulliset..
Vierailija kirjoitti:
tuula kirjoitti:
Mistä vaiheessa tässä sanottiin että sairaanhoitajan tutkinnolla sen työn pitäisi olla? Aloituksessa kysyttiin helppoja päivätöitä noin 2500€ pallalla hoitoalalta lähteville vinkkinä. Ei siinä missään sanottu etteikö ne voisi vaatia uudelleen kouluttautumista. Eihän nykyään pääse ylipäänsä mihinkään töihin ilman sen alan tutkintoa, tottakai alanvaihtaja joutuu kouluttautumaan uudelleen.
Joku b2b puhelintyö, jossa provikkapalkka? Soittaa saa ja paljon, mutta jos tykkää puhua ihmisille niin luulisi olevan mukavaa ja helppoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaanottovirkailija
Millä alalla oven avaajalle maksetaan tuon verran?
Esim. lakitoimistossa ja enemmänkin (3000€) tositarina. Riippuu siis paljon alasta.
Rahoitus- ja sijoitusalalta tiedän yhden, n. 3500€/kk. Hyvä palkka oven avaamisesta ja kahvin keittämisestä. Ja kyllä, olen kateellinen. Osaan itse paljon enemmän toimistotöitä ja paljon paljon muutakin kuin hän, mutta olen työtön. Ja samaa ikäluokkaakin ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsittelen ostolaskuja ja saan 2650e/kk.
Useimmilla se on 500e vähempi se palkka.
Olen huomannut joo. Neljä vuotta sitten hain työhön, jossa oli laskutusta yms., mutta ei kirjanpitoa, pyysin muistaakseni 2500€. Silloin sanottiin rivien välistä että se on aika paljon. No kun työkokemusta oli kertynyt kuitenkin jo 25v, niin minusta osaaminen pitäisi näkyä palkassakin. Olen hakenut tänä vuonna ostoreskontran hommiin ja kirjanpitäjän paikkaa samalla palkalla edelleen. Toiseen pääsin haastatteluun ja toisesta ei kuulunut mitään. 2500 on näköjään edelleen liian iso pyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoonpanija. Ite olin pari vuotta ennen opintoja liukuhihnalla kokoamassa moottoreita ja keräsin säästöjä. Helppoa rahaa päivätyössä, mitään koulutusta ei vaadittu. Palkka oli enemmänkin kuin tuo 2500 e/kk. Muistaakseni jotain 3200 e/kk.
Useimmat kokoonpanijat tienaavat jotain 1800€ brutto.
Ainakin elektroniikkateollisuudessa.
Samoin konealan mekaanisessa kokoonpanossa 2-vuorotyössä tuota luokkaa. Vain harvinaisilla viikonloppu töillä sai palkkaa nostettua yli 2000 euron. En suosittele, stressi ja tuotanto paineet sai vaihtamaan alaa.
Varastomies voisi olla isossa firmassa harkinnan paikka.
N2700e hotellin vastaanoton vuoropäällikkö. Kokemus alalta 6v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuula kirjoitti:
Mistä vaiheessa tässä sanottiin että sairaanhoitajan tutkinnolla sen työn pitäisi olla? Aloituksessa kysyttiin helppoja päivätöitä noin 2500€ pallalla hoitoalalta lähteville vinkkinä. Ei siinä missään sanottu etteikö ne voisi vaatia uudelleen kouluttautumista. Eihän nykyään pääse ylipäänsä mihinkään töihin ilman sen alan tutkintoa, tottakai alanvaihtaja joutuu kouluttautumaan uudelleen.
Aloituksessa ei mainittu uudelleenkouluttautumista. Joten oletan, että joko sh-tutkinnolla tai sitten ei ole koulutusvaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsittelen ostolaskuja ja saan 2650e/kk.
Useimmilla se on 500e vähempi se palkka.
Olen huomannut joo. Neljä vuotta sitten hain työhön, jossa oli laskutusta yms., mutta ei kirjanpitoa, pyysin muistaakseni 2500€. Silloin sanottiin rivien välistä että se on aika paljon. No kun työkokemusta oli kertynyt kuitenkin jo 25v, niin minusta osaaminen pitäisi näkyä palkassakin. Olen hakenut tänä vuonna ostoreskontran hommiin ja kirjanpitäjän paikkaa samalla palkalla edelleen. Toiseen pääsin haastatteluun ja toisesta ei kuulunut mitään. 2500 on näköjään edelleen liian iso pyyntö.
Jatkan vielä. Jos en ole laittanut palkkatoivetta hakemukseen pyynnöstä huolimatta, olen päässyt kuitenkin haastatteluun. Mutta jos olen laittanut palkkatoiveen jo hakemukseen, en ole päässyt haastatteluun. Näin on käynyt joka kerran. Joten vaikka hr-ihmiset sanovat että palkkatoive pitää laittaa hakemukseen jos sitä kysytään, en aio jatkossakaan laittaa. Saa nähdä minä vuonna pääsen töihin 2500€ palkkatoiveella. Todennäköisesti ehdin eläkkeelle ennen sitä, vaikka siihenkin on vielä 25v aikaa.
Itse luulen, että ns. helppoja töitä EI enää ole kenelläkään tavallisella työntekijällä.
Kyllä työtehtäviä, vastuita, aikatauluja yms ollaan kiristetty niin, että työntekijästä imetään kaikki mehut pois.
Itselläni kokopäiväistä työntekoa jo 33 vuotta takana ja olisi kyllä ihana löytää se työnteon into ja palo jostain takas. Tunnollisena ihmisenä sitä kyllä tekee ja joustaa aina, mutta välillä kyllä kadehtii niitä jotka saavat ansiosidonnaisella ottaa rennosti. Näin 49 vuotiaana ihmisenä vaan ei uskalla hypätä karenssille ja haavella saavansa töitä sitten parin vuoden kotona olon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuula kirjoitti:
Onko sinusta 5500e ”noin 2500e”? Minusta tuoss on aika suuri ero.
Se nyt vähän riippuu siitä, mikä kenellekin on helppoa ja kevyttä työtä.
Ihan varmasti jokaisessa työssä on jonkinlainen stressitekijä ja kuormittavuus. Jonkun mielestä työn fyysisyys ei haittaa eikä koe sitä raskaaksi. Jonkun mielestä erilaisten ihmisten kohtaaminen on hyvin raskasta, joku saa siitä energiaa. Myös työ, jossa ei juurikaan liikuta voi olla silti fyysisesti kuormittavaa. Paikat menee jumiin jos joutuu aina työskentelemään samassa asennossa. Ihmisille on myös eri asiat helppoja tai vaikeita, joku on hyvä jossain ja silloin se on hänestä helppoa. Joku muu kokee sen saman asian hyvin vaikeaksi.
Se on jokaisen vaan itse mietittävä, minkälaisessa työssä viihtyy ja mikä työ on hyvä juuri itselle.
Mulla entisistä työkavereista on siirtynyt töihin kauppaan, myyntityöhön, edustajiksi ja tehdastyöntekijöiksi. Itse siirryin sosiaalipuolelle. Kaikilla lähes sama palkka, ku hoitsuina ja huomattavasti helpompaa hommaa. Ei oo tarttenut mitään lisäkoulutuksia, ellei jotain työpaikkakurssituksia lasketa mukaan. Kellään ei oo halua mennä enää tekemään hoitsun hommia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläke jo tuon yli. M48
Miten olet eläkkeellä tuon ikäisenä?
Manne....
Metsätalousinsinööri tai iktyonomi.
Niin siis sairaanhoitajathan ovat kyllä opiskelleet 3.5 v saadakseen tuon 2500 euroa/ kk. Kokoonpanija ei välttämättä ole tai raksatyöntekijä..
Ja ovat myös vastuussa ihan ihmishengistäkin!