Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~oOo~Torstain HELMInauha~oOo~

05.10.2006 |

[b][color=purple]HERÄTYS HELMET!![/color][/b] [color=salmon]=)[/color]

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tälle päivälle ollu alotusta :o Mitä ihmettä?? Onx kaikki karannu etelän lämpöön sateita karkuun?? =)

Tääl o ainaki kaamee kaatosade, kiva lähtee tonne 30km päähän ultraan. Ja ku ei auton pyyhkijät o parhaasta päästä ni hrrrr.. No, hiljaa hyvä tulee. =)

Nyt lyö pää tyhjää, jänskättää vissii sen verran. Tuun sit kertoilee mitä sairaalassa sanovat, nyt lähen kahvinkeittoon ja ootteleen lapsenvahtia tulevax.

[b][color=deeppink]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/color][/b]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv22+6/23+4)

Vierailija
2/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain, juuri ollaan lähdössä taas reissun päälle kun ei tuosta ulkoilustakaan oikein mitään tule kun vettä tulee kun esterin " saavista" !

Illalla on sitten tuo kauan odotettu rakenneultra ja taas katsellaan onko vauvalla kaikki hyvin ja mitenkäs voi vauvan kaverina oleva myooma! Toivottavasti tuo jälkimmäinen on ymmärtänyt antaa vauvalle tilaa ja on kutistunut eikä kasvanut!

Eilen tuossa mietiskelin jo että mitäs sitten tämän ultran jälkeen odotellaan...Synnytystä varmaan sitten! Tähän saakka kun on ollut kaikennäköisiä etappeja sopivin väliajoin niin nyt tuntuu että loput 20 vko täytyy vaan kituuttaa ja vain odotella.

Kirjoittelen sitten huomenissa niitä ultrakuulumisia.

Sateista torstaita toivotellen

kolomonen 19+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Siellä se pikkuvesseli potki innoissaan. Istukka on etuseinässä kuten arvelinkin, koska liikkeet ei vielä tunnu. Istukka on myös niin alhaalla, että se on kohdunsuun päällä. Sain kuitenkin sen käsityksen, että kasvaessaan se todennäköisesti nousee ylemmäs, jolloin synnytyksessä ei pitäisi olla ongelmia. Me käydään kuitenkin vielä tarkistamassa tilanne joulukuussa ylimääräisessä ultrassa. Onko jollain kokemusta tuosta istukan paikasta kohdunsuun päällä?

Kysyttiin myös tulokkaan sukupuolta ja kuulemma näyttäisi poika olevan tulossa. Reisiluuta mitattaessa näkymä sinne sukukalleuksiin oli mitä mainioin ja jopa minä näin ihan selvästi, että poika on ;) Ei kai sitä kuitenkaan ihan 100% varmasti tiedä...

Nyt en osaa enää käyttää tekonimeä Helmi tästä pikku kaverista. Pitää keksiä jotain muuta.

Tuiskuliina ja pikkuinen rv 19+5

Vierailija
4/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niille, joilla ultra on jo takana. Tänpäiväisiä ultrakuulumisia edelleen odotellaan, Maaret(ti)lla ainakin oli ultra tänään.

Omaan napaan ei ihmeempiä, kaveri potkii kovasti, mutta nyt on tajunnut väsyneen äitin antaa yöt nukkua. Eilen potki ihan koko päivän:)

Saatiin ystävältä sellainen kotidoppler lainaksi ja edelleenkin meidän poika keskittyy monottamaan vaan sitä, ei oikein tahdo sydänääniä kuuluviin, kun potkurikoneen lailla se vaan potkii konetta...

sjt 23+2

Vierailija
5/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs nyt alkoi omat housut ahistamaan ruuan jälkeen niin pahasti, että luovutin. Onneksi kaapista löytyy parit vanhat mammahousut, mutta ilmeisesti niitä täytyy haalia lisää, koska esikoisen kanssa muistan käyttäneeni näitä ihan vain loppuraskaudesta. Kiloja on varmaan tullu joku viitisen kappaletta. Vieläkö muut mahtuvat omiin housuihinsa?

Kiva lukea mukavia ultrakuulumisia...onnittelut kaikille tasapuolisesti:-)

Täällä nyytti vaan potkuttelee melkoisesti ja en muista, kirjoitinko jo aiemmin, mutta poikaolo on ultran jälkeen vain vahvistunut. Tuleva isovelikin " tietää" jo saavansa pikkuveljen tai näin on ainakin ilmoittanut hoidossa ja mummoille jne. Näyttäisikö suurin osa helminauhalaisista muuten odottelevan poikaa?! Saa nähdä, jos mennään vielä 3D:hen tarkistamaan asiaa...

Mukavaa loppuviikkoa kaikille...me matkataan huomenna mummolaan.

Nyytti07 19+3

Vierailija
6/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on todella huono päivä tänään..:( Ei siis mitään ihmeellistä ole tapahtunut, mutta olen vain harvinaisen huonolla tuulella.

Neuvolassakin kävimme aamulla. Siellä niitä Kelan papereita katsottiin ja sain lähetteen siihen sokerirasitukseen. YÖK! Inhoon sitä litkuu mitä siä pitää juoda.. Neuvolan täti ihmetteli pitkän aikaa kun en saa mitään työttömyyskorvausta kun en ammattia omista. Käski ottaa selvää saisinko sairauspäivärahaa jos olisin sairaslomalla. Lupas kirjottaa mulle loppuraskauden sairaslomaa, jos sit saisin rahaa, mut tuskinpa sitäkään saan kun en muutakaan rahaa saa..

Kiitos noista nimiehdotuksista! En taaskaan muista nickejä keneltä ne oli tullut.. Anteeksi!

Ja suomenlapinkoira, paimensukuinen sellainen on meille tulossa. Niin kuin edellinenkin on.

Onnea kaikille taas hyvistä ultrakuulumisista!:) Tosiaan vaikuttaa siltä että moni meistä helmistä odottelee poikaa..

-frog2 ja rv22+4 (pompsahdettiin viikolla eteenpäin tässä raskaudessa, olin muistanut viikot siis väärin aiemmin)

Vierailija
7/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ollaan raskausviikolla 22+5! :)

-frog2

Vierailija
8/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikin eilen pinoutuminen minun osalta tekemättä..

Monella on ultra takana ja hyviä uutisia tullut..Onnittelut niistä!

[b]Kolomoselle [/b] tsempit tämänpäiväiseen ultraan!!

Loviisalla (?) Rotikka-kuume..?

Täytyy kommentoida kun meiltä yksi kappale löytyy, että suosittelen lämpimästi!!

Aivan ihana rotu!

Ei tietysti pienen vauvan kanssa pentua kannata ottaa, kun sitten on kaksi vauvaa, mutta kun oma " pentu" on isompi, niin menee lapsiperheessä (ainakin meillä) loistavasti!

(muita rotuja ollenkaan väheksymättä!)

Mun ( . ) :aan ei uutta, Vilppu potkii ja mönkii jo niin, että näkyy vatsan päältä välillä liikkeet!

ei tämän kummempaa

mammutti

Vierailija
9/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi satunnaisesti ehdin kuulumisianne lukemaan, mutta tähän nyt lyhyesti omiani.

Tosi monella onkin ollut ultrakäyntejä, meillä se on edessä huomeniltana, kun on viikkoja tasan 20. Liikkeitä, hentoisia tuntuu pitkin päivää ja päivittäin. Tosi vähän olen saanut niitä kuitenkaan " kädellä kiinni" vatsan päältä, eikä tosiaankaan NÄY vatsan päälle, tai että mies olisi niitä tuntenut.

Olen ollut pian 3vkoa flunssassa, ja kylläpä supistelee herkästi jos yskii tai aivastelee, ja fillarilla ajaminenkin supistelee. Sama oli myös esikoisen kanssa näillä viikoilla, ja n. näillä viikoilla alkoi myös yöllinen suonenveto ja maitotippojen heruminen saunan tai suihkun jälkeen, joten niitä odotellessa!

Esikoinen (pian 3v tyttö) odottelee innolla vauvaa, puhuu siitä päivittäin, silittää ja halaa mahaa, ja kelaa mielessään kuinka ensin on hänen synttärit, sitten on äitin synttärit, sitten on joulu, sitten äiti jää kotiin, ja sitten kun on lunta, tulee vauva! Hoitojärjestelyjä ollaan mietitty miettimästä päästyämme. Tytöllä on aivan ihana hoitotäti (pph), ja koska erittäin todennäköistä on, että kuten esikoisestakin, joudun nytkin loppuraskaudesta tarkkailuun. Ehkä meille syntyy taas 2-kiloinen vauva, jota ei saa viedä ulos ennen kolmea kiloa, ja sittenkään ei yli 10 asteen pakkasilla. Mitenkään en pärjää energisen 3-vuotiaan kanssa sisätiloissa... Eli olisiko esim. 3pv viikossa hoidossa hyvä juttu, vaiko sittenkin joku kerho 3krt 3tuntia/viikko.

Rahaa siihen menee, mutta kyse olisi huhtikuuhun saakka, sen kyllä budjetti antaa periksi.

Miten muilla, onko suunnitelmia iso-sisarusten varalle?

Sissi 19+6

Vierailija
10/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitä kun neuvolassa ei ole (ainakaan vielä) tehty ja sain lukemaksi huimat 122cm!

Nyt on jo kaivettava edelliset neuvolakortit esiin ja vertailla lukemia..

Ekassa ja tokassa raskaudessa mitattiin muistaakseni mahanympärys joltain viikoilta eteenpäin, en tiedä tehdäänkö sitä nykyään..?

Närästys on pahentunut melkoisesti, mutta onneks maito auttaa ainakin hetkellisesti vielä!

Mammutti taas

ja Vilppu rv 20+6....huomenna alkaa taas uusi viikko!

Vierailija
11/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Tuiskuliina[/b]lle [color=blue][b]onnittelut[/b][/color] ultranäkymistä! ----<--@

Ja sitte omaa [color=deeppink][b]( . )[/b][/color]: Ultrassa käyty ja perusteellisen tutkimuxen jälkeen tuomio oli: kaik ok. =D Ai ett mie oon onni!! Ei näkyny kystaa eikä mitn muutakaan epänormaalia, kaikki on niinku pitääki. =D Nyt vaa jatketaa mahankasvatusta hyvillä mielin.

Oli kyl hassu tilanne ku sinne tutkimushuoneesee pölähti yht' äkkiä kätilö vanavedessää kalju puolalainen mies joka oli kans kai joku kätilö ku oli sellaset releet. Mä vaa huuli pyöreenä tuijotin ni lääkäri totes ett tämä on opetustilanne, tänne tulee vielä lääkäreitä tarkkailemaan. Ja taas mä olin ihan huuli pyöreenä. Tyhmänä kuvittelin ett noista asioista kysytään mutt tää vaa ilmotettii mulle. :o No, ei sinne onnex tullu enää ku vaa yx naispuolinen lääkäri(opiskelija?) joka kätteli ja esitteli ittesä niin ku hyviin tapoihin kuuluuki. Eihä sii mitn, siä sit hiippailin pers paljaana kaikkien ihmisten eessä.. Vaik tuskin ne mun takapuolta tuijotti. Oli vaa aikas hassuu.. Kyl se fiilis äkkiä unohtu ku pikkusen näki. :) Ja tärkeintä o se ett kaik o ok!! =D

Nyt täytyy luovuttaa kone miehelle, tuli just kotio ja mulkoilee mua pahalla silmällä. [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv22+6/23+4)

Vierailija
12/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas harmaa ilma ollut koko päivän :( Koko päivä on mennyt ihan harakoille, tuntuu ettei mitään järkevää ole saanut aikaseksi.

Hepat sentään kävin hoitamassa, olipa mukava hinkata mutakertymiä pois karvapeitteestä.

Tänään piti olla neuvola mutta niin ne vaan soitti että terkka on sairastunut ja että tuu maanantaina sitten.. Mäkun olin valmistautunut että saan tänään kuunnella pienokaisen sydänäänet ja ehkä hieman kurkistellakin neuvolan ultralla (joskin hieman vanhalla mutta näkee siitäkin jotakin :) mutta siirtyypä sekin sitten.

Meidän tyttö ei ymmärrä tulevansa isosiskoksi eikä kyllä äiteen masua säästele ollenkaan ;) On niin pieni vielä, 1-v synttäreitä juhlitaan ensi viikolla. Kyllä se sitten sen jossain vaiheessa tajuaa, kun toinen on talossa. :)

Vaan eipäkait se auta kuin lähteä käyttämään koiruudet lenkillä, jotenka tyttö vaunuihin ja metsäpolulle oli siellä sitten kuinka märkää tahansa :/

Henna rv 22+1

Vierailija
13/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orangered]Maaret(ti)lle [/color][color=green]Onnittelut positiivisista ultranäkymistä!! [/color]

Mun täytyy vielä ensiviikon tiistaihin odotella omaa rakenneultraa ja välillä onkin mieleen hiipinyt kaikenlaisia " kauhukuvia" , mitä siellä saattaa löytyä, mutta olen yrittänyt ajaa ne ajatukset pois..

Ei viitsisi enää alkaa stressaamaan asioilla ennakkoon.!

[color=blue]Poikia [/color] taitaa tosiaan enemmistö olla [color=violet]helminauhaan [/color] syntymässä, niinkun joku jo totesikin!

Aika jännä juttu, mutta kai sitten muihin pinoihin syntyy enemmän tyttöjä..= )

Jotain muuta mulla vielä oli, mutta unohtui..

mammutti jälleen kerran

Vierailija
14/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei (taaskaan) ole tapahtunut mitään ihmeellistä. Onnittelut niille, joilla on ollut ultra. Hyviä kuulumisia taas tullut. :)

Hauska huomio, että poikia on ainakin tällä hetkellä tulossa enemmän. Itsellekin se pisti silmään tuolta listasta.

Mammutti oli mittaillut mahan ympärystä, niin minäkin kokeilin. Vatsalihakset eivät ole oikein vielä antaneet periksi ja mittaa tuli 94 cm. Eli enemmän tainnut mennä sisäänpäin, mutta kyllä nyt selvä maha jo näkyy.

Frog: Onko pennustanne kuvaa netissä? Minkä värinen? Minulla on kaksi suklaanruskeaa chihu-jrt risteytystä. :)

Henna: Onko sinulla useampikin hevonen? Missäpäin asutte? Ovatko siis omassa pihassa? Minulla on nuori koulutuksessa. Hyvään saumaan tuli, kun on nyt vauva tulossa, niin en voisi ratsastaa sen enempiä kuitenkaan.

Jolanda + koukkis rv 20+5

Vierailija
15/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on sitten ultrassa käyty, ja meille on tulossa TYTTÖ!! Vähän tasapainottuu tämä helmisten sukupuolijakauma! =)

Mitään varsinaisesti poikkeavaa ei löytyny, mut jotain pientä kuitenkin.... Toinen munuaisallas on vähän laajentunu, oli kuulemma just ja just normaalin ylärajoilla. Kolmen viikon päästä mennään uudestaan kontrolliin. Lääkäri oli tosi ihana, ja painotti monta kertaa että mitään poikkeavaa ei varsinaisesti kuitenkaan löytyny. Mutta eihän sille mitään voi, kyllä se huoli painaa mieltä kuitenkin... Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Mitä toi voi oikeen tarkottaa? Lekuri ei suostunu tässä vaiheessa sen enempää kommentoimaan, sano että seurataan nyt ihan rauhallisesti tilannetta. Virtsarakko oli onneks ihan normaali. Voi että kuinka sitä nyt toivoo ja rukoilee että kaikki on hyvin!!

Pää on aika tyhjä ja olo vähän sekava, enkä ees muista mitä muuta mun piti kirjottaa... Ai niin, Mammutti, voi teillä on rotikka!! Ne on niiiiin mielettömän komeita koiria! varmasti vaatii paljon koulutusta, mutta se kuuluu mun mielestä ilman muuta asiaan! Ja ei siis tosiaan olla koiraa vielä lähivuosina ottamas, mutta ehkä joskus...

Loviisa rv 19+3

Vierailija
16/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa päätin jotain myös rustata! Tuntuu, ettei omassa elämässä mitään ihmellistä tapahdu, ainakaan julkaisemisen arvoista!

Meillä oli rakenneultra viime viikolla. Kovasti olen tässä toisessa raskaudessa jostain syystä jännittänyt noita ultria, mutta kaikki näytti olevan hyvin. Kysyin kätilöltä, näkisikö hän jos vauvalla olisi huulilhalkio. Kovasti katseli ja sanoi, että pitäisi näkyä. Kysyi sitten, miksi olen siitä niin kiinnostunut. No pakko oli myöntää, että nettiä on tullut tutkittua vähän liikaa... JA oikeesti jos sellainen olisi, ei se mitään muuttaisi mutta olisi mukavampi tietää se etukäteen, jotta voisi valmistautua. Olimme kättärillä ultrassa ja siellähän on isot laput, ettei sukupuolta kerrota. Kysyin kuitenkin lopuksi. Kätilö sanoi, että mielellään kertoisi, mutta ylilääkärin ohjeet estää. Hetken juteltuamme hön sanoi, että voi kyllä näyttää meille jalkoväliä, että voimme itse katsoa. No Eemelipä ihaili itse niin tiiviisti kalleuksiaan (pää jalkovälissä!!) että ei todella voinut nähdä. No en ollut kauhean pahoillani, koska tieto ei kuitenkaan olisi ollut luotettava viikolla 19, emmekä varsinkaan olisi välttämättä itse osannut kuvaa tulkita. Kälyllenihän luvattiin samaisella viikolla poika ja kuukausi sitten syntyi suloinen tyttö!!! Sitäpaitsi varasimme heti samana päivänä ajan Tapio Kurjelle 4D-ultraan, joka on " jo" kuukauden päästä viikolla 24. Toivon, että Eemeli siellä paljastaa sukupuolensa että pääsen ostelemaan jotain!!!

Olen tässä jo melkein masentunut kun tuntuu, ettei mitään uutta pääse hankkimaan =( Pitkään haaveilin kaksostenvaunuista, mutta kun tuota ikäeroa tulee 2v7kk luulen joutuvani tyytymään seisomalautaan... Uudet vaunut himottais kauheesti, mutta esikoisella on todella hyväkuntoiset emmaljungat, eli mies ei ikinä suostu ja tyhmäähän se olisikin värin takia vaihtaa... ;(( Aiotteko muuten muut " monetta" odottavat ottaa äitiyspakkauksen?? Minä en ota. Ihanahan niitä vaatteita olisi päästä hiplaan, mut esikoisen kanssa jäi melkein kaikki kuitenkin käyttämättä. Haalaritkin laitoin keräykseen, kun en niistä välittänyt. Käytin siis kyllä esikoisella, mutta nyt päätin ostaa uudet. Esikoisella on se koiramakuupussi, josta kovasti pidän.

Illan jatkoja!!

Sole & Eemeli 20+1

Vierailija
17/17 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vaan valvoskelen.. ja kirjoitan vaikka kohta jo viikonloppupinoa vois alkaa pystyttelemään :)

JOLANDA: yksi oma on, ja kaverin heppaa hoitelen myös nyt kun se on kolme viikkoa ulkomailla. Tällä hetkellä ne on vuokratallissa pihatossa mutta talveksi viedään ' omalle pihalle' , siis paikkaan jossa on vain meidän hepoille tallit :) Oulun lähistöllä asustellaan

Oma kaipailisi enemmänkin liikutusta, eräs tuttava alkaa onneksi liikuttamaan, kun itse en enään kuumakallen selkään uskalla nousta tässä vaiheessa raskautta.

Viime raskaudessa ratsastelin vielä raskausviikolla 33 mutta silloin hevonenkin oli erilainen. Nyt en uskalla,ja tyydyn vain juoksuttamiseen liinassa, rapsutteluun ja hellittelyyn :)

Mutta nyt tämä yövalvoskelija koettaa taaaas unta...huomenna alkaa viikonloppu taas!