Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ns. peräkamaripojat/tytöt, kuinka jakautuu kotihommat?

Vierailija
04.10.2015 |

Mua kiinnostaa vielä lapsuuden aikaisessa kotona asuvat ns. sinkkuset, että jos teidän kanssanne asuu vielä äiti ja isä tai jompikumpi, että kuinka jaatte keskenänne kotihommat?  Kuka tekee ja mitä kodissanne esim. ruoan ostamiset, ruoanlaitto, leipomiset, auton huolto, jos piha, niin kuka hoitaa pihanurmen siistimisen kesällä ja talvisin lumen luonnin?  Kertokaatte, kun itse en vielä kotona asuessani nuorena likkana tehnyt oikein yhtään mitään kodin hommia, mitä nyt oman huoneeni siivoilin ja lakanani vaihdoin sekä oman vaatekomeroni siivosin aika ajoin. Siinäpä ne, ruokaa laitoin todellakin harvoin, jos lainkaan, mutta joskus kylläkin leivoin.  Koko kodin siivoukseen en osallistunut ollenkaan saatika kylppärin siistimiseen tms. sellaiseen. Pyykitkin pesi äitini siis kone pesi, mutta hän laittoi ne sinne ja pisti kuivumaan, mutta omia vaatteitani silittelin kylläkin.  Nyt kun olen asunut mieheni kanssa jo vuosikymmeniä, jaamme kotihommat melkoisen tasaisesti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se joka kodissamme pääasiassa siivoaa, pesen kaikki pyykit, hoidan lemmikit ja pihan (siis ne muutamat kukat ja pienen nurmikentän mitä meillä on) Vanhempani laittavat ruokaa tasapuolisesti kanssani ja hoitavat itse kaupassa käynnin, laskujen maksut yms. 

Vierailija
2/2 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö peräkammari-identiteettiin liity se, että pysyy henkisesti "lapsena"? Vanhemmat hoitavat kotihommat ja rahoittavat elämisen. Jos elää itsenäisenä, aktiivisena ja taloudellisesti riippumattomana jostakin käytännön syystä vielä aikuisenakin vanhempiensa kanssa, ei ainakaan mun mielestä ole määritelmällisesti peräkammarin tyyppi. 

Ennen parisuhdetta kannattaa ehdottomasti asua yksin ja oppia itsenäisyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla