Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustin toiminimen ja nyt tarvitsen apua hieman!

Vierailija
10.04.2022 |

Olen siis aikeissa aloittaa tekemään pieniä luentopalveluja ja sitä varten perustin toiminimen. Samantien kun olin sen perustanut niin alkoi aivan mahdoton puhelinshow. Minulle soittaa koko ajan joku ja tarjoaa vakuutusta tai vastaavaa.
Onko minun pakko siis ottaa vakuutus? Vaikka tuloni ovat jotain luokkaa alle 1000 euroa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, että soittelevat mutta mikä vakuutus?

Vierailija
2/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He sanovat, että nyt on tosi kiire ottaa vakuutus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ja käske niitä selittämään oikein perusteellisesti. Mikä vakuutus? Miksi sitä tarvitset? Mitä se maksaa? Minkälaiset ehdot? Sano, että sinulla on aikaa vaikka miten, haluat selvittää asian perusteellisesti. Ehkä jopa saat selville, mistä on kyse... Tai sitten idiootti puhelinmyyjä kyllästyy.

Vierailija
4/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki niitä yritysvakuutuksia ja mieti, tarvitsektko niitä todella. Kokemuksesta voin sanoa, että ne soittavat ihan kaikki ties mistä asiasta ja yrittävät myydä ties mitä, useimmiten täysin turhaa kynistä käyntikortteihin. Fonectan ja googlen mainoksia et välttämättä tarvitse, ja jos niitä otat, on tietojen päivittäminen kys. firmojen osalta vaikeaa ja kestää kauan

Vierailija
5/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta henkivakuutus!

Vierailija
6/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletan, että kauppaavat YEL:ää sulle? Et tarvitse sitä, jos kyse on noin pienistä sivutuloista.

Vierailija
7/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan muissa palkkatöissä ja teen ehkä kolme kertaa vuodessa jonkun puhujakeikan ja ansaitsen vuodessa tällä sivutyöllä melko vähän.

ap

Vierailija
8/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarvitset YEL-vakuutuksen, kun seuraavat vakuuttamisen edellytykset täyttyvät:

Työtulosi on vähintään 8 261,71 euroa vuodessa (2022)

Työtulo on arviosi työpanoksestasi yrityksessä ja sen tulisi vastata sellaista palkkaa, jota voidaan pitää kohtuullisena korvauksena vastaavasta työstä. YEL-työtulo tarkoittaa siis työpanoksesi rahallista arvoa."

https://www.elo.fi/yrittaja/yel-vakuuttaminen?sc_camp=75084C5B5D544416A…

Vierailija
9/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YEL-vakuutuksen rajat

Vuoden 2022 YEL rajat ovat seuraavat:

8 261,71 € työtulon alaraja

13 573,00 € mahdollisuus työttömyysturvaan ja yrittäjä voi liittyä työttömyyskassan jäseneksi

187 625,00 € työtulon yläraja

Kun etsin tietoa, niin löysin tällaiset. Miksi he sanovat minulle, että minun on otettava vakuutus ja on tosi kiire?

ap

Vierailija
10/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YEL-vakuutuksen rajat

Vuoden 2022 YEL rajat ovat seuraavat:

8 261,71 € työtulon alaraja

13 573,00 € mahdollisuus työttömyysturvaan ja yrittäjä voi liittyä työttömyyskassan jäseneksi

187 625,00 € työtulon yläraja

Kun etsin tietoa, niin löysin tällaiset. Miksi he sanovat minulle, että minun on otettava vakuutus ja on tosi kiire?

ap

Eivät he varmasti soittaessaan tiedä, millaiset tulot toiminimelläsi on.

Vierailija
11/11 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt sen virheen, että olet antanut puhelinnumerosi toiminimeä perustaessa. Sitähän ei tarvitse antaa. Itsekin tein saman virheen kun ensimmäistä kertaa pistin toimarin pystyyn parikymppisenä ja haksahdin johonkin rekisteriin kun kuvittelin, että se on pakollinen. Saavat sen kuulostamaan puhelimessa niin vakavalta ja kiireiseltä. Mikään muu ei ole pakollinen kuin YEL, mikäli siis työtulon alaraja täytyy, eikä sitäkään kukaan vahdi.