Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsella ei koskaan karkki/herkkupäiviä, onko oikein? Jossain tapahtumassa saattaa saada yhden esim. karkin, synttäreillä omat eväät

Vierailija
10.04.2022 |

Tytöt ovat nyt 5v. Esimerkiksi yhdessä poniratsastustapahtumassa tyttö sai ruinaamisen jälkeen yhden amerikanpastillin. Oman tyttöni syntymäpäiväivillä ei saanut ottaa mitään makeaa. Yhden suolatikun sai. Kävi kovin sääliksi kun toinen istui sivussa ja katsoi kun muut valikoivat mieluisia herkkuja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää nyt on muka totta niin veikkaan vahvasti että tytöstä tulee syömishäiriöinen.

Vierailija
2/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys syömishäiriölle tai vähintäänkin salaa syömiselle lähitulevaisuudessa on tuossa tapauksessa 100 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineallergia? Sitä kutsutaan myös karkkiallergiaksi, koska karkeissa on oireita aiheuttavia lisäaineita.

Vierailija
4/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tarkoitus, huono toteutus. Lopputuloksena on katkeruutta ja todennäköisesti syömishäiriöitä.

Vierailija
5/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se saa edes rusinoita tai hedelmiä? Ihan outoa. Kaikissa ruokavalioissa on "herkkuja".

Onko tytön vanhemmat jotain terveysnazeja.

Vierailija
6/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten kohdalla on ok jos rajoittaa herkkuja, mutta kuulostaa vähän liialta jos ei juhlissakaan saa syödä niitä.

Vierailija
7/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroan sen päivän kun vanhemmat opettivat minut syömään karkkia. nyt olen makeisaddikti 30 kiloa ylipainoa työkyvytön ja monisairas. kukaan ei ota makeisaddiktiota vakavasti toisin kuin alkoholi tai huumeet.

Vierailija
8/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti tai isä laihuushullu

Vierailija
9/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää nyt on muka totta niin veikkaan vahvasti että tytöstä tulee syömishäiriöinen.

On näitä vanhempia. Valitettavasti.

Vierailija
10/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäaineallergia? Sitä kutsutaan myös karkkiallergiaksi, koska karkeissa on oireita aiheuttavia lisäaineita.

Viisivuotiaskin ymmärtää tuollaisen ja ei edes halua itse syödä sellaista mistä tulee huono olo. Eli tuskin on siitä kyse.

Vierailija
11/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa että lapsi ei syö karkkeja ne pitää kieltää totaalisti myös ympäristöstä tarkoittaa myös ystävä piiriä. silloin täytyy kaverit valita siis hieman toisin.

Vierailija
12/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla pikkaisen helpompaa saada ihminen syömään kuin olemaan syömättä. Naisten keskiarvopainokin kertoo sen. Suomessa 30v nainen on keskimäärin 73 kg!!!!!!!

Vierailija
13/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se saa edes rusinoita tai hedelmiä? Ihan outoa. Kaikissa ruokavalioissa on "herkkuja".

Onko tytön vanhemmat jotain terveysnazeja.

Lapsena hedelmät ja rusinat tuntuivat mitättömiltä ”oikeiden” herkkujen rinnalla. Jos toiset saavat kakkua ja karkkia niin omena niiden rinnalla olisi täysi vitsi.

Vierailija
14/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiroan sen päivän kun vanhemmat opettivat minut syömään karkkia. nyt olen makeisaddikti 30 kiloa ylipainoa työkyvytön ja monisairas. kukaan ei ota makeisaddiktiota vakavasti toisin kuin alkoholi tai huumeet.

Pääset siitä eroon kun pyydät lääkäriltä lääkkeet. Diabetes lääkkeet vie ruokahalun, on myös jotain pistoksena annettavaa hormonia joka vie nälän tunteen ja paino alkaa pudota. Olen itsekin ollut pahassa karkkikoukussa ja nyt syön kerran viikossa esim pari pientä lakupatukkaa tai jäätelötuutin. Se riittää. Karkkihyllyn ohi on helppo kävellä. Parantuminen tapahtuu sen jälkeen hitaasti.

Vierailija
15/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä tulee sitten vanhemmiten ylipainoinen.

Vierailija
16/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotkut vanhemmat pitävät ihan liian tiukat säännöt syömiseen, vaikka ei olisi edes mitään allergioita ja kyllä se varmaan altistaa syömishäiriöille, mitkä yllätys yllätys ovat nykyään erittäin yleisiä!

Vierailija
17/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaisessa perheessä kasvaneet sisarukset lapsuudenkavereina. Kotona eivät saaneet mitään herkkuja ja juhlissakin olivat omilla eväillä, mutta sitten kun vanhempien silmä vältti, vetivät makeaa sellaisella tavalla, ettei oma lapsenjärkeni pystynyt sitä käsittämään. Nykyään molemmat ovat reippaasti ylipainoisia. Äitinsä, liikunnanopettaja, edelleen hirveän laiha. 

Vierailija
18/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt omien lasteni kohdalla sen mitä omat vanhempani minulle. Olen aina ollut hoikka, ei mitään syömishäiriöitä vaikka olin urheilija. Herkuista ei tehty numeroa, ei ollut herkkupäivää vaan herkkuja syötiin kohtuudella välillä. Ei niitä ollut jatkuvasti tarjolla kutenkaan. Synttäreillä sain todellakin syödä mitä haluaa. Aina oli myös terveellisiä herkkuja tarjolla synttäreillä. Oma syöminen on mutkatonta, en ole ikinä laihduttanut ja myös herkut kuuluvat elämään. Kuitenkin jo pieni määrä riittää, isomäärä tuo huonon olon nopeasti.

Meillä synttäreillä on ollut mm. Meloni johon on isketty pitkiä varrastikkuja siilin muotoon. Tikuissa on jokaisessa viinirypäleitä, melonia, vaahtokarkkeja, pensasmustikoita, mansikoita. Suolaisissa tikuissa lihapullinen lisäksi juustopala, viinirypäleitä, kirsikka tomaattia jne. Menivät kaikki heti. Toki kunnon kakku myös jälkkäriksi. Monissa synttäreissä on pelkästään chipsejä, karkkia, kakkua jne. Kannattaa laittaa myös terveellisiä vaihtoehtoja kivasti aseteltuna, eikä pelkästään herkkuja. Näin terveellisetkin vaihtoehdot kuuluvat myös herkkuhetkiin.

Vierailija
19/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös yhden tuollaisen lapsen, joka ei saa mitään sokeria edes juhlissa. Päiväkodissakin hänellä oli omat välipalat. Hän on myös gluteeniton ja maidoton, vaikka hänellä ei ole mitään allergiaa tai keliakiaa. Koko perhe on vähän ahdistuneen oloinen. Äiti on langanlaiha ja pelkää pakko-oireisesti bakteereja ja likaa. Säälittää, että tuollainen pakonomainen hysteria siirretään lapseen.

Vierailija
20/20 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollaisessa perheessä kasvaneet sisarukset lapsuudenkavereina. Kotona eivät saaneet mitään herkkuja ja juhlissakin olivat omilla eväillä, mutta sitten kun vanhempien silmä vältti, vetivät makeaa sellaisella tavalla, ettei oma lapsenjärkeni pystynyt sitä käsittämään. Nykyään molemmat ovat reippaasti ylipainoisia. Äitinsä, liikunnanopettaja, edelleen hirveän laiha. 

minulla taas karkit ei olleet kielletyt vaan niitä sai ainoastaan lauantaisin, synttäreillä, pääsiäisenä, jouluna jne. joskus tuli ostettua markka aikana jotain pientä pullon palautus rahoilla.

nyt olen koko aikuisiän ollut ylipainoinen ja koukussa. en pääse makeasta eroon millään ja olen 38 vuotias.

olen huomannut että vanhemmille tulee hyvä mieli kun lapset saa karkkia. miksi taas ei tule hyvää mieltä kun antaa pullon viinaa  alkoholistille kun sillä on putki päällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi