Lammaslihan ÄLYTÖN hinta: jopa 25 €/kg!
Aivan järjettömiä hintoja pyydetään tuosta kotimaisesta villasukasta. Eikö kauppiasta hävetä?
Kommentit (20)
Täh. Sähän olet ihan vapaa kasvattamaan lampaat lihaksi ihan itse. Alkanee valjeta sulle myös miksi liha on luksusta ja miksi sen kuuluu maksaa.
Kuka nyt ostaisi jotain lammasta! Hyi!
Kysynnän ja juuri nyt tarjonnan laki.
Lammas pitää osata laittaa. Ei se maistu villasukalle. Hyvä kastike ja tarpeeksi hyvin tehty niin lammas on hyvää.
Lammasta on vähän saatavana, useimmiten se on ulkolaista.
Niin ja kun jättää limut, karkit ja pullat ostamatta, voi ostaa kalaa ja lammasta!
EI ROSKARUUALLE!
Eihän tuolla saa vielä kunnon luomulammasta.
Eikö Suomessa myytävä lampaanliha ole Australiasta? Ja pakkoko sitä on sesonkina ostaa? Osta vappuna ja laita pakkaseen seuraavaa pääsiäistä varten. Varmasti halvempaa.
Taas tätä häpeämistä. Häpeällä kasvatettu?
Itse en syö lammasta, sillä koen sen olevan väärin. Minkään erikoisimman eläimen lihaa en muutenkaan syö. Possuakin syön lähinnä vain makkarassa. Kanaa ajattelin pääsiäiseksi ostaa.
Empä oo hintoja katellu ku omaa lammasta pakaksessa.Eikä muuten maistu villasukalle.
Lopettakaa lihansyönti, jos lastenne tulevaisuus on tärkeä.
Ihmislihakin halvempaa!
Esim jos tunti maksaa 100 euroa ja nainen painaa 60 kiloa niin 100/60= 1.667 eli kilohinta vain viidestoistaosa lampaasta!
Kuitenkin ihminen käynyt koulut, saanut rokotukset, mainostanut itseään ja hankkinut seksikkäät hepenet kun lampaalla on vain villansa!
Sosiaalidemokraattisesti en sanoisi että lammas on liian kallista vaan että ihmisliha on liian halpaa!
Moni somali itiksessä polkee hintoja jopa siten että pano voi olla 15-20 euroa, tällöin kilohinta on vain joitakin kymmeniä senttejä (ei, kaikki somalit EIVÄT ole lihavia, lihavuus tulee heille vasta teini-ikä lopulla ja useimmat somput myyvät itseään jo ala-asteella!)
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ostaisi jotain lammasta! Hyi!
Miten kukaan voisi sanoa lampaasta hyi?
Lammas on ehkä se kaikista herkullisin liha mitä on olemassa. Vielä kun tekee siihen valkosipulikermakastikkeen niin ei herranjestas kun tulee vesi kielelle.
Vierailija kirjoitti:
Sama kalan hinta. Ei raaski ostaa enää.
Hyvää kalaa on meillä järvet täynnä. Ei muuta kun kalalle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Täh. Sähän olet ihan vapaa kasvattamaan lampaat lihaksi ihan itse. Alkanee valjeta sulle myös miksi liha on luksusta ja miksi sen kuuluu maksaa.
Lampaankasvattaja kun myy lampaansa teuraaksi, niin hän saa siitä 2–3 euroa kilolta. Matkalla kauppaan hinta sitten kymmenkertaistuu...
Todellisuudessa lampaanliha ei ole mitään luksusta vaan aivan tavallista ravintoa esim. Pohjois-Afrikassa. "Halpaa" sianlihaa siellä ei syödä vaikka tulotaso on murto-osa Suomesta.
En ole koskaan saanut tehtyä lampaasta hyvää niin en viitsi enää edes yrittää. Varsinkin kun se on nyt niin kallista. Tietysti se on vaan kun en osaa kun olen ulkomailla syönyt ravintolassa hyvää lammasta.
35 euroa taisi olla kilo. Sisäfilettä ostettiin. Kerran vuodessa näin. Oli mureaa mutta voisin jättää syömättäkin.
Karitsanfilee 49 euroa kilo, melko tyyristä.
Sama kalan hinta. Ei raaski ostaa enää.