Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitetaan sotakirja Ukrainasta jatkotarinana

Vierailija
10.04.2022 |

Luku 1, Volodja

Olen Volodja 17 vuotta, kotoisin Vorkutasta siperiasta. Valmistuin kaivostyöläiseksi ammatti-instituutista syksyllä mutta kaivoksemne romahti ja jouduin työttömäksi.
Vodkabaarissa tapasin Iljutsinin, Ilun, joka oli Vorkutasta lomalla, hän kertoi reippaasta armeijaelämästä ja innostuin kovin, olihan rakas isoisäni kun Fedja taistellut nat seja vastaan.
Myös suuresti ihailemissani länsimaissa nat seja oli valtavasti, rakas fedja-vaarini oli opettanut minulle suomea ja suomalaisista sanomalehdistä ja Suomen Yleisradion tv-ohjelmista kuulin samaa mitä Herra Putin kertoi; Suomi ja koko Eurooppa ovat täynnä nat seja. Heitä vastaan halusin taistella.
Pakkasin siis laukkuni, otin mukaani keräämiäni Helsingin Sanomat lehtiä oppaakseni nat sien vastaiseen taisteluun ja lähdin toverini Ilun ja herra Putiniin kanssa sotaan nat seja vastaan. Vapauttaisimme Euroopan nat seista, ajattelin, kyllä se aina työn hiilikaivoksessa voittaa ja päämääärä on jalo, taistellessaan nat seja vastaan olen hyvä ihminen.
Nousimme junaan 20 päivä helmikuuta, Vorkutassa satoi lunta.

Jatka tarinaa

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi