Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amerikassa käyneet, onko tämä totta?

Vierailija
03.10.2015 |

Tein tästä keskustelun jo mutta sitä ei enää löydy.

Onko siellä busseissa kaksi kertaa leveämmät istuimet kuin Suomessa?

Tai onko siellä kauppojen auloissa (siinä missä ostoskärryt) normaalia leveämpiä sähkömopoja, joita ylipainoiset voivat käyttää ettei tarvitse kävellä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Wallmarteissa on sähkömopot.

Vierailija
2/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

busseista en tiiä mutta kaupoissa on noita mopoja kyllä. Epäreilusti meiltä tultiin ne tosin takavarikoimaan, ei oltu vissiin tarpeeks lihavia:( kaupoissa pakkauskoot valtavia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
4/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
5/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kyllä koskaan nähnyt Jenkeissä mitään erityisleveitä istuimia. Aivan tavallisia ovat olleet.

Vierailija
6/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako erityisleveitä ambulansseja sairaalloisen lihavien potilaiden kuljetukseen! Potilaat hinataan nostovinssillä liuskaa pitkin lanssin sisään, kun ei kukaan jaksa niitä nostaa.
Näitä tosin käytössä nykyään myös Englannissa.

Vierailija
7/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No bussit oli kyllä ihan normaalit :D Asuin Kaliforniassa 4 kuukautta.

Vierailija
8/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoista en tiedä. Bussin istuimet oli normaalikokoisia, ainakin kun itse siellä olen käynyt (New York). 

Vierailija
9/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:12"]

En oo kyllä koskaan nähnyt Jenkeissä mitään erityisleveitä istuimia. Aivan tavallisia ovat olleet.

[/quote]

Siis busseissa!!

Vierailija
10/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömopoja on joissain isoimmissa marketeissa.

Vierailija
11/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellahan siellä on sähkömopo ihan omasta takaa.

Vierailija
12/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit olivat mielestäni ihan normaalit, mutta sähkömopoja oli joo jonkin verran. Kai sekin riippuu osavaltiosta, Kalifroniassa oltiin kauniita ja timmejä, mutta joku Teksas... :D

Vierailija
13/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussien istuimet samaa kokoa kuin Suomessa. Marketit todella suuria ja valikoimaa mielettömästi, pakkaukset massiivisia, ruoka-annokset ja kahvit valtavia. Mutta oikein mukava siellä on käydä.

Vierailija
14/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:14"]Koskahan Suomessa aletaan hyysätä hehtaariperseitä tuolla lailla. Täällä niitä on kuitenkin suurin osa kansasta
[/quote]

Suomessa en ole vielä koskaan tavannut niin läskiä ihmistä etteikö tuo jaksaisi omin jaloin kävellä esim kaupassa.
Toki olen noita mopoja nähnyt, mutta yleensä niissä on istuskellu lievästi ylipainoinen vanhempi ihminen, jolloin kyseessä on todennäköisemmin jokin sairaus, ei ylipaino.

Ite olen sairaalloisen ylipainava ja ihan omin kintuin kipittelen kaupassa ja muuallakin menemään. Apuja en ole koskaan liikkumiseeni tarvinnut enkä tule tarvitsemaankaan.
Tosin, vaikka bmi sanoo mun olevan sairaalloisen ylilihava niin aika pienikokoinen olen niihin verrattuna joilla painon takia ei onnistu edes kävely omatoimisesti.

Vierailija
15/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usan ihmisistä 60 % on ylipainoisia. Briteissä myös aina vain enemmän. Hämmästyttävää, että syömisen kontrollointi on niin vaikeaa. Hoikkana pysyy nimenomaan syömällä vain sen verran kuin kuluttaa. Liikunta ei ole niin merkittävä painonhallinnassa, vaikka onkin ihmisen terveydelle hyvin tärkeää muuten. 

Lihavuus on suurta bisnestä. 

Vierailija
16/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:44"]Usan ihmisistä 60 % on ylipainoisia. Briteissä myös aina vain enemmän. Hämmästyttävää, että syömisen kontrollointi on niin vaikeaa. Hoikkana pysyy nimenomaan syömällä vain sen verran kuin kuluttaa. Liikunta ei ole niin merkittävä painonhallinnassa, vaikka onkin ihmisen terveydelle hyvin tärkeää muuten. 

Lihavuus on suurta bisnestä. 
[/quote]

Minä olen ainakin lihava ihan vaan napostelun takia. Oikea ruoka on aina tuoretta, itse tehtyä kasvisruokaa.
Olen napostelulakossa, mutta silti on aina vaikea vastustaa sipsejä ja suklaata kaupassa. :/

Vierailija
17/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:34"]Bussit olivat mielestäni ihan normaalit, mutta sähkömopoja oli joo jonkin verran. Kai sekin riippuu osavaltiosta, Kalifroniassa oltiin kauniita ja timmejä, mutta joku Teksas... :D
[/quote]

Ei Texasissa ollut mitään erikoista

Vierailija
18/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Busseissa Manhattanilla on ihan normaalit penkit. Losissa, phoenixissa, atlantassa ja bostonissa olen kulkenut vaan vuokra-autolla niin en osaa sanoa julkisesta liikenteestä mitään. Noita sähkömopojakaan en ole bongannut. Tosin en sellaista ole tarvinnut niin ehkä en ole vaan huomannut :D

Vierailija
19/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan Yhdysvaltoja. Joo siellä on noita ylipaino versioita, rippuu osavaltioista. Kanadasaa en ole törmännyt enkä Etelä-Amerikassa. Amerikkaa nekin...

Vierailija
20/27 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:34"]Bussit olivat mielestäni ihan normaalit, mutta sähkömopoja oli joo jonkin verran. Kai sekin riippuu osavaltiosta, Kalifroniassa oltiin kauniita ja timmejä, mutta joku Teksas... :D [/quote] Ei Texasissa ollut mitään erikoista

[/quote]

Minä en nähnyt edes busseja. Pelkkiä koulubusseja. Ei ollut pysäkkejäkään, saati jalankulkuväyliä tai suojateitä. Olin siis Dallasin esikaupunkilähiössä. Ehkä siellä Dallasissa olisi ollut jotain, en tiedä. Koulubussit näyttivät ulospäin ihan normaalin kokoisilta.

Wall-Martissa ei ainakaan tuolla ollut mitään asiakaskäyttöön tarkoitettavia sähkömopoja. Sellaisen kyllä huomasin, että jos kaupassa hiukankin irrotti kätensä kärrynkahvasta, kärry vietiin saman tien. Siis myyjät vievät kärryn ja latoivat tavarat takaisin hyllyyn. Ei tullut kuuloonkaan, että olisi kärryn tai korin jättänyt käytävän päähän ja kipaissut käytävän puolivälistä hakemassa jonkun tuotteen. Kärry saatettiin viedä ihan vierestäkin, jos siitä ei pitänyt ainakin toisella kädellä kiinni. Todella ärsyttävää.

Onneksi Suomessa saa tehdä ostoksia ihan rauhassa ja poiketa välillä vaikka pissalla tai sovituskopissa. Kyllä piti tuonkin asian kohdalla kauas lähteä, että osasi arvostaa oman maan tapoja. On niin paljon asioita, joita ei edes tajua, ennen kuin lähtee ulkomaille ja huomaa, miten eri tavalla jotkut itsestään selvät asiat tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan