Keskittymishöiriö
Mua on ihmetyttänyt pitkään se, että uskon itselläni olevan ad(h)d. Oon huomannu tarkkaamattomuutta ja impulsiivisuutta. Kysyin kavereiltani voisivatko he uskoa minulla olevan keskittymsihöiriö ja ovatko he huomanneet jotain sen suuntaisia oireita. Luokan valvojani on sitä mieltä, että minulla on ilmiselvästi adhd, mutta olen hänelle tiukasti sanonut että EI ole kun en ole halunnut silloin testeihin. Epäilen vanhempieni olevan nihkeitä, vähätteleviä ja epäuskoisia mun adhdsta , koska perustelisivat sillä että isoveljelläni add joten minulla ei voi silloin olla, koska olen täysin erillainen kuin hän. En ole kuitnekaan vielä edes vihjaillut vanhemmille tästä. Kannattaako heille jutella asiasta ja MITEN?
Kaverit siis sitämieltä että Kyllä he voisivat uskoa asian, ja usrita oiteita ovat huomanneet vähän väliä. Mietin kun lopetan peruskoulun tänävuonna, miten 2. Asteen opinnoissa noi asiat järjestyy, mahtaako diagnoosi vaikuttaa opiskeluun/ saako sieltä jotai tukea opiskeluun, kuten pienempi luokka yms?