Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silkkitipat hiuksille? Ketään kampaajaa paikalla?

Vierailija
02.10.2015 |

Kävin joskus vajaa kymmenen vuotta sitten kampaajalla, joka suoristi hiukseni käsittelyn päätteeksi. Kyseinen kampaaja suihki hiuksiini jotain ainetta, kysyessäni sanoi sen olevan "silkkitippoja". Mulla on melko kiharat hiukset (hiustyyppi 3a), joita on todella työlästä suoristaa ja jotka ei kyllä kauaa suorina pysy, mutta tuon suoristamisen jälkeen hiukset oli suorat ja todella kiiltävät päiväkausia.

Nyt olen taas innostunut suoristamaan hiuksiani, ja kiinnostais ostaa noita silkkitippoja. En vaan löydä niitä mistään, ainoa löydös tähän asti on ollut pidennyksille ja koiran turkille tarkoitetut silkkitipat.. Tietääköhän kukaan noista silkkitipoista enemmän? Myydäänkö niitä enää mistään, ja kannattaako ostaa ollenkaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan parturista omani.

Vierailija
2/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:38"]

Itse ostan parturista omani.

[/quote]

Minkälainen vaikutus silkkitipoilla on hiuksiisi? Tuleeko todella kiiltävät ja suorat? Mulla tosta kyseisestä kampaamokäynnistä on jonkun verran aikaa, joten voi toki olla, että aika on kullannut muistot... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo ole yleensä lähes pelkkää silikonia? Tekeehän ne sileän vaikutelman. Ei sillä.

Vierailija
4/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:42"]

Eikös nuo ole yleensä lähes pelkkää silikonia? Tekeehän ne sileän vaikutelman. Ei sillä.

[/quote]

Silikonia ne on, se silkki niissä on minimaalista, eikä vaikuta mitenkään sellaisina määrinä.

Kannattaa ostaa vaan jotain silikonitippoja, tai mieluiten öljyn ja silikonin yhdistelmää, mm. moroccanoil on sellanen.

Vierailija
5/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hiusöljyjä? Silkkitipat, kuten hiusöljytkin, ovat pääasiassa silikonilitkua, joten niillä on samanlainen, siloittava vaikutus hiukseen.

Vierailija
6/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo silkkitippa-nimitys muuten on melkoista kaunistelua. Nehän ovat silkkaa silikonia nuo tuotteet. Toimivat kyllä siilottavasti, ei siinä mitään, mutta moni ei haluaisi tunkea silikonimönjää päähänsä jos ei huijattaisi silkkitipoiksi... 

Eli mikä tahansa silikoninen silotustuote käy silkkitippojen tilalla. Esim. tämä käy mainiosti https://verkkokauppa.hiustalo.fi/hiusten-muotoilu-ja-viimeistely/kiiltotipat-oljyt-seerumit-ja-suihkeet/glass-look-01-120-ml/531 ja on noita monia marketeissakin, eivät vaan ole nimellä silkkitipat.

Vierailija
7/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:45"]

Oletko kokeillut hiusöljyjä? Silkkitipat, kuten hiusöljytkin, ovat pääasiassa silikonilitkua, joten niillä on samanlainen, siloittava vaikutus hiukseen.

[/quote]

Hiusöljyt toimii, jos ei ole kovin hento hiuslaatu. Sitten jos sellainen taas on, kuten itselläni, niin ihan kaikki missä on yhtään öljyä, tekevät inhottavan likaisen, rasvaisen ja lehmännuoleman näköisen tukan. Latvat erityisesti menevät ällöiksi klimpeiksi, vaikka kuinka vähän laittaisi sitä öljyä. Pelkkä silikoni ilman öljyä toimii paremmin tällaiseen tukkaan.

Vierailija
8/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silikoni haitallista hiuksille?

Vierailija
9/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:45"]

[/quote]

Olen käyttänyt hiusöljyä pienissä määrissä latvoihin, muutoin hiuslaatuni on sen verran "hamppuinen" että tulee öljyn kanssa melko limainen vaikutelma.. En kyllä tiennyt hiusöljyjen olevan silikonia niidenkin (nyt nolottaa), Moroccan Oilia luulin jotenkin luonnontuotteeksi. Onko tuo silikoni kuinka haitallista hiuksille? Ja oliskohan kenelläkään vähän "luonnollisempia" ehdotuksia hiusten siloittamiselle..? :)

Vierailija
10/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:49"]

[/quote]

Tästä on eriäviä mielipiteitä, ja riippuu myös silikonityypistä. Osalla ihmisiä se tukkii päänahkaa ja aiheuttaa hiustenlähtöä, minkä voi tosin välttää sillä että laittaa silikonituotteita vain latvoihin. 

Itse pidin pitkään silikoneja täysin harmittomina ja käytin niitä huoletta, kunnes kerran kampaaja totesi, että silikonin ja suoristusraudan kuumuuden yhdistelmä on vakavasti vaurioittanut tukkaani, että hiuksen pintaan on pysyvästi ikään kuin kärvähtänyt "muovipinta" joka ei lähde pois kuin kasvamalla. 

Vierailija
11/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se kuivattaa ja katkoo hiuksia, jos haluaa kasvattaa hiuksia, niin se on aika ikävää.

Itsellänikin loppui hiusten katkeilu, kun lopetin sen käyttämisen. Se tekee kalvon hiuksille ja se ei päästä sen kalvon läpi kosteutta, sama kuin meikeissä.

Vierailija
12/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:53"]

[/quote]

Tästä on eriäviä mielipiteitä, ja riippuu myös silikonityypistä. Osalla ihmisiä se tukkii päänahkaa ja aiheuttaa hiustenlähtöä, minkä voi tosin välttää sillä että laittaa silikonituotteita vain latvoihin. 

Itse pidin pitkään silikoneja täysin harmittomina ja käytin niitä huoletta, kunnes kerran kampaaja totesi, että silikonin ja suoristusraudan kuumuuden yhdistelmä on vakavasti vaurioittanut tukkaani, että hiuksen pintaan on pysyvästi ikään kuin kärvähtänyt "muovipinta" joka ei lähde pois kuin kasvamalla. 

[/quote]

No, tästä löytyikin sitten varmaan syy mun päänahan oireiluun.. Taitaapa jäädä silikonia sisältävät tuotteet jatkossa kaupan hyllylle, kiitos tuhannesti tiedosta!! Luonnollisemmat tavat siloittaa ja korjata hiusta kiinnostaisivat todella!

Vierailija
13/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:56"]

[/quote]

[/quote]

No, tästä löytyikin sitten varmaan syy mun päänahan oireiluun.. Taitaapa jäädä silikonia sisältävät tuotteet jatkossa kaupan hyllylle, kiitos tuhannesti tiedosta!! Luonnollisemmat tavat siloittaa ja korjata hiusta kiinnostaisivat todella!

[/quote]

Toinen mitä kannattaa muuten kokeilla jos päänahka oireilee on sulfaatiton shampoo. Esim. Sokos ja Prismat myyvät silikonitointa ja sulfaatitonta Oliivi-sarjaa mikä on ihan toimiva ja halpa, kun yleensä sulfaatittomat on kalliita.

Vierailija
14/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toinen mitä kannattaa muuten kokeilla jos päänahka oireilee on sulfaatiton shampoo. Esim. Sokos ja Prismat myyvät silikonitointa ja sulfaatitonta Oliivi-sarjaa mikä on ihan toimiva ja halpa, kun yleensä sulfaatittomat on kalliita.

[/quote]

Iso kiitos, pakko laittaa testiin! :)

Vierailija
15/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisemmat tavat siloittaa ja korjata hiusta kiinnostaisivat todella!

[/quote]

Mä olen tehnyt näin, ja mulla on paksut + kuivat hiukset. Eli pesen shampoolla, jossa ei ole SLS pesevänä aineena, käytän silikonivapaata hoitoainetta ja siihen lisään vähän kookosöljyä, sitten annan kuivata luonnollisesti, vedän cloud nine suoristusraudalla ja lisään ihan vähän öljyä, jos tuntuu kuivalta.

Toi suoristusrauta kuluttaa ja kuivattaa, mutta pesen hiukset vain kerran per viikko, ja se mulla vähentää katkeilua tosi paljon, eli on enemmän hyötyä kuin haittaa.

Netissä on joitakin foorumeita, joissa on vinkkejä, niin kuin long hair community.

Ai niin, ja yksi hyvä vinkki on se, että osta aidosta silkistä tyynyliina, se auttaa.

Vierailija
16/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:01"]

Luonnollisemmat tavat siloittaa ja korjata hiusta kiinnostaisivat todella!

[/quote]

Mä olen tehnyt näin, ja mulla on paksut + kuivat hiukset. Eli pesen shampoolla, jossa ei ole SLS pesevänä aineena, käytän silikonivapaata hoitoainetta ja siihen lisään vähän kookosöljyä, sitten annan kuivata luonnollisesti, vedän cloud nine suoristusraudalla ja lisään ihan vähän öljyä, jos tuntuu kuivalta.

Toi suoristusrauta kuluttaa ja kuivattaa, mutta pesen hiukset vain kerran per viikko, ja se mulla vähentää katkeilua tosi paljon, eli on enemmän hyötyä kuin haittaa.

Netissä on joitakin foorumeita, joissa on vinkkejä, niin kuin long hair community.

Ai niin, ja yksi hyvä vinkki on se, että osta aidosta silkistä tyynyliina, se auttaa.

[/quote]

Kiitos tosi paljon! Kuinka paljon laitat kookosöljyä suurinpiirtein? Tein joskus kookosöljystä hiusnaamion, joka ainakin jätti todella rasvaisen näköiseksi hiukset. Siinä sitä öljyä tosin oli melko paljon.. Itselläni on paksu, kuiva ja kihara hius, sellainen "hamppuinen", haluaisin vähän sileyttä ja kiiltoa tähän.. :)

Vierailija
17/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:14"]

Kiitos tosi paljon! Kuinka paljon laitat kookosöljyä suurinpiirtein? Tein joskus kookosöljystä hiusnaamion, joka ainakin jätti todella rasvaisen näköiseksi hiukset. Siinä sitä öljyä tosin oli melko paljon.. Itselläni on paksu, kuiva ja kihara hius, sellainen "hamppuinen", haluaisin vähän sileyttä ja kiiltoa tähän.. :)

[/quote]

Mä laitan ihan vähän, tipan, jonka hieron käsiin ja sitten vedän hiukset käsien läpi.

Öljyissä on kans eroa, monet tykkää avokadosta, ja manteliöljystä, emuöljy on kans hyvä, itse käytän yleensä sitä kookosöljyä ja sitä on kans paljon mun hoitoaineessa (desert essence kookoshoitoaine).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän