Lopen onnettomuus olisi ehkä vältetty.
Jos vasemmalle kääntyvän pysähtyneen auton pyörät olisivat olleet suorassa eikä jo mahdollisesti käännettyinä vasemmalle. Tämän vinkin kuulin jo vuosia sitten ja sitä noudattanutkin.
Kommentit (53)
No ei ole tullut kyllä koskaan mieleen. Kiitos vinkistä, voi olla kullanarvoinen!
Öh, tietenkin ne ovat suorassa ennen kuin kääntyy.
En tajua?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:37"]
Öh, tietenkin ne ovat suorassa ennen kuin kääntyy.
En tajua?
[/quote]
Luinkin paremmin ja ei tarvi vastata.
Autokoulussa näin opetettiin, ainakin vuonna 1994.
Sama opetus tuli mieleen, kun onnettomuudesta luin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:44"]Autokoulussa näin opetettiin, ainakin vuonna 1994.
[/quote]
Olet wanha.
olisihan se silti voinut mennä vastakkaiselle kaistalle vaikka pyörät oliskin olleet (olivat??) suorassa? =(
Meilläkin opetettiin autokoulussa vuonna 1993. Hah, olen vielä vanhempi
Takana tuleva auto tökkäsi sen rekan eteen. Eteen se olisi joutunut siinäkin tapauksessa, että renkaat olisivat olleet suorassa. Ei tuollaisella kikkailulla oikeasti mitään väliä ole törmäystilanteessa missä kappale liikkuu eteenpäin törmäyksen voiasta.
Onnettomuuden olisi voinut välttää ehkä myös sillä, että peräänajaja olisi edes jotain huomiota kiinnittänyt liikenteeseen?
Olisi voinut joutua eteen, mutta todennäkäisyys pienempi, mikäli renkaat olisivat olleet suorassa. Naapurin tyttö kuoli ihan vastaavassa onnettomuudessa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:51"]
[/quote] Meille ei opetettu v. 1986 eikö vielä vuonna 1987:kään. Mutta vanha en ole vieläkään.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:51"]Meilläkin opetettiin autokoulussa vuonna 1993. Hah, olen vielä vanhempi
[/quote]
Minä olin autokoulussa jo vuonna -92. Varsinainen kalkkis ;)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:32"]
Sama tuli itsellänikin mieleen. Isä opetti sen jo ajat sitten, kun opetti minua ajamaan ja siitä asti olen sen muistanut. Tämän tapauksen jälkeen vielä paremmin.
[/quote]
Sama täällä, isukin oppeja noudatan minäkin.
Meillä ei opetettu autokoulussa vuonna -83. Hah...
Mulle opetettiin tämä autokoulussa vuonna 1991. Mutta en kyllä vanno, että aina toimin sen mukaisesti... Tärkeä muistutus!
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:00"]
Meillä ei opetettu autokoulussa vuonna -83. Hah...
[/quote] Ei ne vielä kasarilla osannut. Vaikka muuten kaikki silloin olikin paremmin. t: 16
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:51"]
[/quote] Meille ei opetettu v. 1986 eikö vielä vuonna 1987:kään. Mutta vanha en ole vieläkään.
[/quote]
Ei meillekään. Joskus samoihin aikoihin mäkin sain ajokorttini. Mutta se mulle on kyllä opetettu, että törmäystilanteessa kaikki liikkuu eteenpäin kovalla voimalla eikä sitä voi muulla tavalla estää kuin olemalla törmäämättä. Siis jo tosi pienillä nopeuksilla voi tulla pahaa jälkeä.
Sama tuli itsellänikin mieleen. Isä opetti sen jo ajat sitten, kun opetti minua ajamaan ja siitä asti olen sen muistanut. Tämän tapauksen jälkeen vielä paremmin.