Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeesti valmistaa ohrasuurimoista tarjottavaa

Vierailija
02.10.2015 |

Itse en valitettavasti voi syödä maitopohjaisia ohrasuurimoruokia - vatsa ei kestä niitä.

En myöskään mämmiä.

Kunnon ruokaakin voi valmistaa jos kerran ruoanlaittoon aletaan, vaikka lihasoppaa.

Kerran eräälle koululle tuotiin keskuskeittiöltä tilattuna lihakeittoa ilman lientä -- oli liemet lentäneet äkkijarrutuksen mukana kuskin niskaan -- liemi toimitettiin sitten myöhemmin ja pelkät perunat tuli ensin (tämä tarina on huvittava mutta tosi).

Pointti siinä, että laadukkaampaa ja edullisempaa on valmistaa ruuat paikan päällä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nönnöti nöö.

Vierailija
2/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut riisin sijasta ruuan lisukkeeksi. Ekologisempaan kuin rahdata riisiä toiselta puolelta maapalloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne jotka voi syödä. Meillä ohrasuurimopuuro on koko perheen herkkuruoka. Maito laktoositon ja yksi ei voi tosin syödä mitään maitoa eikä ohraa, joten hänelle jotain muuta. tykkäisi kyllä hänkin. 

Vierailija
4/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei riisi menesty siksi täällä viljellään ohraa. Ohra on maukasta ruokaa siinä missä riisikin.

Vierailija
5/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ohrarouhepuuro oli mielestäni hyvää. Sen kanssa taisi olla maksamakkaraa ja sämpylää. En oo varma.

Ruuan lisukkeena ohra kuulostaa oudolta.

Vierailija
6/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohra on maukasta ja on hienoa että sitä viljellään suomessa menestyksekkäästi, mutta on tosi ettei sitä kaikkien vatsa kestä varsinkin maitopohjaisesti valmistettuna.

Kun tarjotaan sitä niin on hyvä olla vaihtoehto.

Vierailija
7/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohrasuurimot esim liharuuan lisukkeina aika outo combo.

Vierailija
8/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä päiväkotien listalla on broilerikastikkeen kanssa ohrasuurinoita ja välipalalistalla on puuro ohrasuurimoista ja sen kanssa hedelmä/marjasose.

Joten Palmian keittäjät ainakin valmistavat kuuden viikon välein sekä lounaalle että välipalalle. Etkös sitä kysynyt?

Vierailija
9/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 07:22"]

Nönnöti nöö.

[/quote] Olit sä se ohrasuurimogourmeekokki ?

Vierailija
10/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin jos vaan voisin. T: Keliaakikko

Vierailija
11/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohratto (ei ohrarisotto) on ihanaa eri versioina ja samoin ohracouscous. Kumpaakaan ei tehdä maitoon

Ohrapuuroa olen aina inhonnut ja lapset taas rakastaneet

Vierailija
12/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni puurossa OHRASUURIMOT ok, muttei kaikkein maukkain vaihtoehto broilerikastikkeen kansssa.

Vierailija
13/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole vuosiin enää syöty riisiä lisukkeena, vaan olen vaihtanut  ohraan ym.kotimaisiin viljavalmisteisiin. Paljon ravitsevampaa ja maukkaampaa, kuin riisi, suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
14/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohratosta tehty risotto on hyvää

Vierailija
15/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan rikottuja ohrasuurimoita juureen leivottuun ruisleipään. Ohrauunipuuroakin meillä syödään.

Vierailija
16/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa ei kestä = pierettää

Ohraa syodään ympäri maailman, ja tietty myös juodaan (olut)

Vierailija
17/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ruokaa :)

Vierailija
18/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon siirtynyt suurtalouskokkikaverini kertoi että heillä opettaja oli aikanaan sanonut, että ohrasuurimot on niin mauttomia, että niistä voi maistaa mikä pesuaine keittiöllä on käytössä. Tämä siis kun keskusteliin linjastossa että miksi ei ole muuta lisäkevaihtoehtoja. 

Eli siis on töykeää valittaa ilmaisesta ruuasta, mutta kyllä olen kuullut ihan perus suomalaisenkin valittavan silloin jos ei pysty valitsemaan muutakaan ruokaa.

Vierailija
19/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"opettaja oli aikanaan sanonut, että ohrasuurimot on niin mauttomia, että niistä voi maistaa mikä pesuaine keittiöllä on käytössä"

No ainakin yksi opettaja kehtasi sanoa suoraan niinkuin asia pakkaa olemaan.

Päiväkodissa avustajana ollessani aikoinaan harmahtava ohralisukesössy jäi ainakin aika lahjakkaasti lasten lautasille. Puurona maistui hyvin.

Vierailija
20/29 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohra on paljon maukkaampaa kuin riisi. Syön sitä mieluummin lisukkeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä