Voiko käsimatkatavaroihin ottaa Propralia?
Voiko lentokoneen käsimatkatavaroihin ottaa Propralia vai onko riski että heittävät pois tai alkavat tutkimaan tarkemmin? Entä burana ja e-pillerit? Kiitos kaikille vastauksista :)
Kommentit (5)
Lääkket voi ja pitääkin laittaa käsimatkatavaroihin. Oletko jalat ristissä loppukuun, jos e-pilkerisi häviävät matkakaukun mukana?
Ota reseptit mukaan, jos joku niitä kyselee. Mulla ei ole ikinä kysellyt missään. Varmaan kysyisi, jos satamäärin pilkeripurkkeja kanniskelet.
Mitä on Propral? Jos on lääke niin saa ottaa jos on reseptit mukana. Kaikki lääkkeet otetaan käsimatkatavaroihin ja reseptit mukaan. Särkylääkkeet ja e-pillerit saa myös tottakai ottaa. Reseptejä ei yleensä kyllä edes kysellä vaikka pyytävät ottamaan mukaan.
Mä oon aina varmuuden vuoksi ottanut reseptit ja lääkepakkaukset mukaan, jolloin ei ainakaan tule mitään ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:53"]
Mitä on Propral? Jos on lääke niin saa ottaa jos on reseptit mukana. Kaikki lääkkeet otetaan käsimatkatavaroihin ja reseptit mukaan. Särkylääkkeet ja e-pillerit saa myös tottakai ottaa. Reseptejä ei yleensä kyllä edes kysellä vaikka pyytävät ottamaan mukaan.
[/quote]
Propral on betasalpaaja, ei päihdyttäviä ominaisuuksia.
Siis onko se jotenkin lentokonessa vaarallista?
Lääkkeet suositellaan otettavan käsimatkatavaroihin.
Lentokentän turvatarkastusta ei kiinnosta vähääkään että onko käsimatkatavarat laillisia tms., niitä kiinnostaa vain lentoturvallisuus.
Tulli on kiinnostunut laittomuuksista niin käsimatkatavaroissa, kuin ruumassa olleissa tavaroissa.