Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Havahduin eilen siihen ajatukseen että millaista luksusta elämäni on, työttömänäkin

Vierailija
09.04.2022 |

Saan asua kivassa kolmiossa, jossa on saunakin. Asunto on kaupungin vuokra-asunto, missä on hyviäkin puolia. Jos esim. uuni menee rikki, heti huoltomies kiikuttaa uuden tilalle. Saan katsoa Netflixiä, joissa on jopa suomalaiset tekstitykset. Tunsin eilen myös valtavaa kiitollisuutta tekstittäjiä kohtaan. Saan omistaa sukset ja mennä hiihtämään vieressä olevalle pellolle milloin haluan. Saan omistaa auton, jolla voin ajaa vaikka Prismaan "humputtelemaan". Ja työttömiä halveksiville voin sanoa, etten ole pitkäakaistyötön, vaan aloitan taas työt toukokuussa. Pointtini oli vain, että miten kiitollisia suurin osa suomalaisista saa olla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä luksusta kun ei varaa vaatteisiin, lääkkeisiin, hammaslääkäriin tms.

Ei kukaan tuo pesukonetta ilmaiseksi, ensin täytyy säästää ja itse hakea halvin mahdollinen.

On minulla ainakin. Kunnallisella maksut noista ovat pienet ja jos ei ole varaa niin KELA korvaa.

Toki jonkun kodinkoneen hajoaminen voi tuoda ongelmia, mutta sitten säästetään hetki.

Ei hammashoito ole halpaa. Eikä Kela maksa mitään vaikka tili nollilla.

Olen toista mieltä.

Olen köyhä, työkyvyttömyyseläkkeellä ja käynyt kunnallisella hammashoidossa.

Hampaan paikkaus jotain 50-70 euroa ja puhdistus viidenkympin luokkaa.

En osaa pitää sitä kalliina, sillä hammaslääkärissä käydään ehkä muutaman kerran vuodessa, ainakin ne käyvät jotka hampaitaan ovat hoitaneet jollakin tavalla elämänsä aikana.

Minä joudun käymään useammin kuin muutaman kerran vuodessa.

Olen hoitanut aina hyvin hampaat mutta silti joudutaan jatkuvasti paikkaamaan ja tekemään juurihoitoja.

Laskut 50-150e kerralla joten ei paljoa naurata kun on muitakin menoja.

Vierailija
22/23 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Samoin minä. Olen nyt ollut toista vuotta työtön, sitä ennen aina töissä teinistä saakka ( yli 20 vuotta). Mutta jos jossai on pakko työtön olla niin täällä jos missä

Mutta mieluummin silti toki töissä olisin vaikka aina olen pienipalkkainen ollutkin. Tykkään siitä, että on se yhteistö ( vaikka en muutenkaan yksinäinen ole)

Ja lisään vielä ettei tätä nyt koeta joksikin vihalietsonnaksi, että koen kyllä velvollisuudeksi työn teon. Harmittaa, kun en ole aikoihin edes haastatteluun päässyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas trolli lietsomassa vihaa ja halveksuntaa työttömiä kohtaan. Pitäisikin varmaan itseasiassa nettivinkata poliisille tällaiset kansanryhmää vastaan kiihottamisena.

No jaa, itsekin olen työtön, kuten aloittaja, mutta en kokenut aloitusta vihanlietsonnaksi.

Olisihan se mukavaa, jos olisi töitä. Olen jo 59-vuotias, ja hyvin jaksaisin vielä eläkeikään asti pakertaa, jos vain joku suostuisi ottamaan minut töihin vielä.

Mutta ei näinkään ole ihan paha. Suomessa on paljon asioita, joista voin olla kiitollinen. Asunto on työttömyydestä huolimatta, ja siellä toimiva keskuslämmitys. Ei tarvitse pihtailla talvellakaan, kuten Etelä-Euroopan köyhien. Nettiyhteys sisältyy vuokraan, ja kirjasto löytyy kävelymatkan päästä. Samoin mukavia vehreitä ulkoilumaastoja. 

Kannatan ehdottomasti valtiota, joka antaa myös vähäosaisille siedettävän elämän. Itse en varmasti ole niitä Suomen heikko-osaisimpia edes.

Mutta kokoomukselle tiedoksi, että ei ole minun työllistymiseni todellakaan kiinni siitä, että tuet olisivat niin muhkeat! Siinä haukutte ihan väärää puuta nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi