lapsi kantoliinassa, muistuttaako raskausaikaa
Toivottavasti ei ole ihan älytön kysymys tuossa otsikossa :) Eli mietin, että olisiko kantoliinassa lapsen kantamisessa yhtään sama kehollinen tunne kuin raskaana ollessa (toki ihan viimeisillään siis)? Olen fiilistellyt välillä pikkuvauvaa kantaessani, että olisiko odotuksen loppuvaiheessa tuntunut tältä. Olen adoptiolapsen äiti ja en itse lastani synnyttänyt.
Kommentit (11)
Ei ole sama, lapsi on raskausaikana sisällä ja kaivelee kylkiluita :D Eikä pissat meinaa tulla housuun jokaisesta liikahduksesta mitä lapsi tekee :D
Kiitos, kun jaksoit kommentoida tätä pohdiskeluani! Onhan tässä kantamisessa sitten onneksi paljon muita hyviä puolia, joten jatkan tätä varmaan taaperoaikanakin..
Sitten ihan hyvä varmaan, ettei muistutakaan raskausaikaa :) Ei kun oikeasti, minulla taitaa olla liian ruusuiset kuvat siitä..
Minusta se taas on hyvin samanlaista. Vauvan paino vaan on ylempänä kuin raskausaikana. Sitten lapsen kasvaessa hän alkaa itse ohjata enemmän painopistettään mutta paino palaa lantiolle. Toki raskaudessa lapsi on ihon sisällä, mutta muuten se tuntuu samalle alkuun.
Olisin jatkanut kantamista, mutta lapsi lopetti kun oppi itse kävelemään. Pienelle vauvalle ihan paras kuljetustapa.
Kiva kuulla, että osa kehollisista tuntemuksista voi olla samojakin. :) Saa nähdä, miten meillä lapsi suhtautuu sitten taaperovaiheessa. Tällä hetkellä rimpuilee liinan sidontavaiheessa, mutta liinassa viihtyy ja usein nukkuu siinä yhdet päiväunet.
En ole koskaan käyttänyt kantoliinaa joten siihen en osaa kommentoida, mutta halusin toivottaa ap:lle oikein paljon onnea vauvasta <3
Minulla on kk ikäinen vauva ja juuri tänään fiilistelin kantoliinan kanssa, miten samanlaista on kuin viimeisillään raskaana :) Toki vauva on huomattavasti ylempänä eikä joudu "nauttimaan" muun muassa jatkuvasta pissahädästä, mutta kyllä itse tunnen samanlaista läheisyyttä ja ykseyttä vauvan kanssa kuin raskauden aikana :) Kolmas vauva ja kaikkia olen kantanut varsin pitkään, joten ei mene edes ensikertalaisen huumaan minun tuntemukset :) Onnea pienestä, ap! <3
Voi, kiitos onnitteluista! On tämä tosiaan pitkään odotettu pallero :)
Musta kantoliinassa kantamisessa saa ne raskauden hyvät puolet. :) Ei siis tunnu samalta kun siinä jää ne kaikki ikävät jutut pois.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:10"]
Musta kantoliinassa kantamisessa saa ne raskauden hyvät puolet. :) Ei siis tunnu samalta kun siinä jää ne kaikki ikävät jutut pois.
[/quote]
Kuulostaa sitten kuitenkin ihan hyvältä :) En taida kaivata kuitenkaan noita, mitä tässä ketjussa mainittiin.
Kyseinen kantotapa on tullut suomeen Afriikasta. Sinäänsä kätevä. Äidillä jää kädet vspaaksi tehdä töitä tai kantaa esim. Ostoksia. Mutta ei se ole lähellekkään sama kuin olla raskaana. Lapsi kylläkin tuntee äifin läheisyyden.