Kävin eräässä perheessä päivällisellä ja koko ajan taustalla murisi astianpesukone
Jotenkin se arkisuus vei päivällisen tunnelman, mutta kohteliaasti jätin mainitsematta asiasta.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskarin hurina on kotoisa ja turvallinen. Mihin ne ruokailuastiat laitetaan jos niitä ruuanvalmistus astioita ei saa pestä ensin? Jätetään röykkiöksi haisemaan? Ilmeisesti ruokaan on panostettu kun tiskiäkin tuli.
Täytetyn koneen voi laittaa käymään ruokailun ja vierailun jälkeen.
Jolloin ne ruokailusta jääneet astiat lojuvat vähintään seuraavaan aamuun asti, kun yhden koneellisen pyörittämiseen menee kuitenkin se n. 2 tuntia (se 30 minuutin pikaohjelma on ok, jos jaksaa pestä about puolet vielä uudestaan). Kyllä mä mieluummin pesen ruuanlaittoastiat heti, tyhjennän koneen vielä illalla, lastaan sinne ruokailuastiat ja kas vain, pääsee aamupalaa laittamaan keittiössä, jossa ei ole tasot täynnä eilispäivän tiskiä.
Tuo on tuollaista hiirenharmaata suomalaisuutta. Meillä Toulouse'ssa kukaan ei tekisi noin.
Ehkä niin. Mä tykkään Suomessa siitä, että täällä tehokkuus ja käytännöllisyys on useimmiten tärkeämpi arvo kuin estetiikka ja yliviety kohteliaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskarin hurina on kotoisa ja turvallinen. Mihin ne ruokailuastiat laitetaan jos niitä ruuanvalmistus astioita ei saa pestä ensin? Jätetään röykkiöksi haisemaan? Ilmeisesti ruokaan on panostettu kun tiskiäkin tuli.
Jolloin ne ruokailusta jääneet astiat lojuvat vähintään seuraavaan aamuun asti, kun yhden koneellisen pyörittämiseen menee kuitenkin se n. 2 tuntia (se 30 minuutin pikaohjelma on ok, jos jaksaa pestä about puolet vielä uudestaan). Kyllä mä mieluummin pesen ruuanlaittoastiat heti, tyhjennän koneen vielä illalla, lastaan sinne ruokailuastiat ja kas vain, pääsee aamupalaa laittamaan keittiössä, jossa ei ole tasot täynnä eilispäivän tiskiä.
En oikein ymmärrä.
Lisäksi ruokailusta ei saa mitään selvää jos on melua.
Meillä on hiljainen tiskikone ja usein taustamusiikkia, joten ei luulisi häiritsevän. Ja yleensä jutellaan vieraiden kanssa sen verran tiiviisti, että tuskin kukaan mitään taustaääniä edes jää kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihan oikeasti ärsyttää kaverit, jotka kutsuvat syömään illallista ahtaisiin asuntoihinsa, joissa keittiö on yksi seinä olkkarissa ja siinä olkkarissa myös ruokaillaan. Siinä sitä istutaan, nuoriso laukkaa jääkaapilla, astianpesukone hurisee (mölisee), keittiö on siivoton, parissa paikassa jääkaappi on niin isoääninen, että häiritsee keskustelua. Mennä täytyy, kun tyypit on ihan kivoja. Menisin paljon mieluummin ravintolaan ja jokainen maksaisi oman ruoan,saisiistua rauhassaan viihtyisässä ympäristössä.
Niin, ravintolassahan onkin aivan äänetöntä.
Ravintolassa ei rumpsuta astianpesukone pöydän vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika myöhään menee. Jos laittaa käyntiin vasta vierailun jälkeen, ohjelma on pari tuntia ja sen jälkeen saa vasta ruokailun astiat koneeseen. Eli koko hommaan menee jo neljä tuntia. Itse en tykkää aamulla ennen töihin menoa tulla keittiöön, missä on röykkiöittäin likaisia astioita. Itse siivoan aina samana iltana, jos on jotain tiskivuoria. Ei meillä ole kukaan tiskikoneen äänestä kyllä ärsyyntynyt.
Ei kannata mennä enää uudelleen tuonne.
Ap eikö ruokasalin ovia suljettu?
Kun ei voida keskittyä vieraaseen, vaan se harmaan arjen pyöritys on koko ajan mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihan oikeasti ärsyttää kaverit, jotka kutsuvat syömään illallista ahtaisiin asuntoihinsa, joissa keittiö on yksi seinä olkkarissa ja siinä olkkarissa myös ruokaillaan. Siinä sitä istutaan, nuoriso laukkaa jääkaapilla, astianpesukone hurisee (mölisee), keittiö on siivoton, parissa paikassa jääkaappi on niin isoääninen, että häiritsee keskustelua. Mennä täytyy, kun tyypit on ihan kivoja. Menisin paljon mieluummin ravintolaan ja jokainen maksaisi oman ruoan,saisiistua rauhassaan viihtyisässä ympäristössä.
Repesin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ostaa hyvän astianpesukoneen (Miele), käyntiääni on niin hiljainen, ettei edes tiedä koneen olevan käynnissä ja turbo-painikkeella pesuohjelma kestää tunnin ja puhdasta tulee. Suosittelen lämpimästi. Vaikka ostohetkellä kirpaisee, käyttömukavuudessa ja pitkäikäisyydessä palkitsee. Kestää varmasti pidempään kuin halvat koneet, eikä siksi olekaan kallis
Kyllä tunnelmaan kuuluu sekin ettei ole häiritseviä ääniä.
Me täällä Pariisissa keskustellaan sen verran vilkkaasti ja eloisasti, ettei tiskikoneen ääni kuulu ollenkaan.
Pyysivätkö he teiltä anteeksi melua?
Ehkä voisit mainita asiasta kiitoskirjeessäsi.
Tuo on tuollaista hiirenharmaata suomalaisuutta. Meillä Toulouse'ssa kukaan ei tekisi noin.