Miten sanoa kaverille, että on tosi rikki?
Lapselleni on tulossa vakava diagnoosi. Itse olen johtavassa asemassa ja tehnyt paljon töitä ja kiireinen mutta aina löydän aikaa jos joku ystävä haluaa apua.
Haluaisin jutella hyvän ystäväni kanssa näistä, mutta hän on usein kiireinen. Pari vkoa sitten kysyin että onko kiireitä, voidaanko soitella, niin tarjosi että ”nyt hektistä, parin viikon päästä helpottaa”.
Otin tuon loukkauksena. Itselleni ei tulisi mieleenkään jaella vuoronumeroita, vaikka olen itsekin kiireinen…
Nyt haluaisin todella juuri tämän kaverin mielipiteen ja keskustelua. Miten toimin? Laitan viestin että ”onko kiireet hellittänyt?”. En haluaisi olla dramaattinen ja laittaa ”olen rikki”, kuulostaa huomion kerjäämiseltä.
Mutta tarve keskusteluun on, ja koska tiedän että tuolla ystävällä olisi annettavaa ja siksi juuri häntä haluaisin tähän keskustelukumppaniksi.
Kommentit (27)
Sinun ”ystäväsi” on ns hyvien hetkien jakaja. En suosittele jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, tein kuten ohjeistitte.
Laitoin että olen rikki ja kaipaan ystävää (häntä) juttukaveriksi.Vastasi kyllä nopeasti että ”mitäs nyt on sattunut”. Vastasin että kaikenlaista sattunut, mihin en ole voinut vaikuttaa itse, että viestin hankalaa mahduttaa mutta olen yrittänyt pysyä positiivisella mielellä kaikesta huolimatta.
Luki viestin päivällä eikä ole vastannut.
No, ehkä vastaa myöhemmin. Tai sitten ei…
Ap
Tuo on kyllä aika epämääräistä. Minulla on kaveri joka laittelee tuollaisia viestejä ja sitten kun varaan aikaa että ehditään jutella niin se hätä on jotain tyyliin että väsyttää tai joku työkaveri sanoi jotain tyhmää ja hän on nyt sitä märehtinyt päiväkaupalla. Sulla on tietenkin ihan eri tilanne, mutta en itsekään välttämättä tuollaiseen viestiin tuon kummemmin reagoisi, jos itselläkin olisi kiirettä.
Eli pitäisikö vielä selventää vai antaa olla? Ystävästä ei ole kuulunut.
Ap
Hei,minä olen myös firman johtoryhmässä, käytä terapeuttia,parempi kuin ystäville avautuminen.
Mun mielestä ei ollut kovin selkeä avunpyyntö. Sano suoraan että kaipaat olkapäätä, milloin hänellä olisi aikaa? Jos on oikea ystävä niin laita suoraan nyt viesti perään. Ei ystävien kesken tarvitse hymistellä tai olla vieraskorea.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei ollut kovin selkeä avunpyyntö. Sano suoraan että kaipaat olkapäätä, milloin hänellä olisi aikaa? Jos on oikea ystävä niin laita suoraan nyt viesti perään. Ei ystävien kesken tarvitse hymistellä tai olla vieraskorea.
Totta. Ehkä olin epäselvä. Helpottaa, kun täällä saa vähän reflektoida! Laitan siis uuden. Kiitos!
Ap
Hei
Ystävä hädässä tunnetaan. Tarvin sinun apua nyt. Toivon että otat yhteyttä!
Kirjoita noin !