Maatiaiskissat tori.fi 500€!
Siis mitä ihmettä, katselin kissanpentua äidilleni torista niin pyytävät aikuisista maatiaiskissoista 500€! Rotukissat ymmärrän mutta tätä en. 10-15v sitten maatiaisia sai ilmaiseksi tai Max 50€. Joo, maailma on muuttunut mutta silti, huh huh.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
39, oikea maatiaisten kasvattaja pystyy esittämään paperit rokotuksista ja lääkärin tarkastuksista. Monesti maatiainen on parempi kun eivät ole "pakko" siitettyjä niin kuin rotukoirat ja kissat.
Ai että pakkosiitettyjä ovat... enpä usko. Sen sijaan vapaana ulkoilevat leikattomat kissat kärsii enemmän ja saa ns vahinkopentuja ties kuinka monta kertaa vuodessa.
42, sinulla ei siis ole hajuakaan mistään voi voi. Maatiaskissa on yhtä hyvä juttu kuin sekarotuinen koira, fiksu terve jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön hinta, en maksaisi.
Yhdistyksiltä en ota, koska vaativat nimen sopimukseen, jossa sanotaan, että he voivat tulla kotiini milloin tahansa, yöllä tai päivällä, ilmoittamatta etukäteen.
Joo ja sun täytyy antaa heille kotiavain jolla he pääsevät asuntoosi vaikket ole itse kotona. Heillä on myös drone-koptereita joilla katselevat kerrostaloasuntojen ikkunoista sisään. Vessanpöntöstä saattaa nousta myös minisukellusvene.
Noloa jos oot just menossa pytylle takapuoli paljaana 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytön hinta, en maksaisi.
Yhdistyksiltä en ota, koska vaativat nimen sopimukseen, jossa sanotaan, että he voivat tulla kotiini milloin tahansa, yöllä tai päivällä, ilmoittamatta etukäteen.
Joo ja sun täytyy antaa heille kotiavain jolla he pääsevät asuntoosi vaikket ole itse kotona. Heillä on myös drone-koptereita joilla katselevat kerrostaloasuntojen ikkunoista sisään. Vessanpöntöstä saattaa nousta myös minisukellusvene.
Noloa jos oot just menossa pytylle takapuoli paljaana 😱
Kopsahtaa vielä periskooppi pakaraan.
Vierailija kirjoitti:
42, sinulla ei siis ole hajuakaan mistään voi voi. Maatiaskissa on yhtä hyvä juttu kuin sekarotuinen koira, fiksu terve jne.
Tietenkin mulla on, itselläsi ei ole.
Tää maailma on täynnä hylättyjä kissoja ja sä oot sitä mieltä että on iha Ok tehä maatiaiskissoilla 3x vuodessa pennut ja pyytää niistä 800 euroa? Pentutehtailua ja rahanahneutta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne rotukoirien ja kissojen kasvattajat aina niin hyvissä oloissa niitä kasvata että miksi ihmeessä pitää tuomita maatiaisten kasvattajat?
Olet oikeassa. Kuitenkin rotukissojen kasvatus myös maksaa paljon enemmän ja vaatii myös erilaista osaamista, aikaa ja vaivaa, ja tietoa ja toimenpiteitä, kuin maatiaisen pennuttaminen. Siksi hinta on perustellustikin aika korkea. (vaikken itse ole sinällään mitenkään rotukissojen kasvatuksesta kiinnostunut ja pidän maatiaisista).
Jos kuitenkin maatiaiset menee kaupaksi 500 eurolla, niin sitten menee. Aika kova hinta alkaa kuitenkin olla, kun maatiaiskissojen pennuttaminen ja "kasvatus" ei vaadi kyllä niin paljoa. Yksi syy hinnan nousuun on varmasti se, että ulkona kulkevien sterkkaamattomien kissojen määrä on vähentynyt huimasti ja siten vahinkopentuja ei tule enää lähellekään samaa määrää mitä ennen on tullut.
Ja ehkä tosiaan maatiasiakin nykyään siis kasvatetaan, ennen niitäkun vaan hupsista tuli, tai siinä kaiken sivussa tehtiin joskus pentue. Nykyään ehkäpä emoa ja antuja esim. käytetään useammilla tarkastuksilla elänlääkärillä, mikä on huhhuh kyllä kallista. Mielellään ottavat kokeita ja tekevät tutkimuksia hyvin (tarpeettoman?) laajasti välittömästi kun tuodaan vastaanotolle, ja hintaa kertyy kyllä maksettavaksi. Ehkäpä nämä huimat eläinlääkärikuut ovatkin yhtenä isona syynä pentujen hintojen nousuun?
Vierailija kirjoitti:
18, onko rotukissojen kasvattaja sitten jotenkin parempi ? Itse kasvatan maatiaspentuja ja hinta on se mikä on, kysynnän ja tarjonnan laki. 4 pentuetta vuodessa noin 6 pentua / pentue eli yhteensä 9000€ siitä miinus kaikki kulut.
Montako naarasta sulla on synnyttämässä noita pentuja? Minkä ikäisinä luovutat pennut? Leikkautatko, sirutatko ja rokotutatko pennut ennen luovutusta? Saavatko ne pelkästään laadukasta ruokaa ennen luovutusikää?
Vierailija kirjoitti:
18, onko rotukissojen kasvattaja sitten jotenkin parempi ? Itse kasvatan maatiaspentuja ja hinta on se mikä on, kysynnän ja tarjonnan laki. 4 pentuetta vuodessa noin 6 pentua / pentue eli yhteensä 9000€ siitä miinus kaikki kulut.
Millaisia tutkimuksia teetät pennuttamillesi kissoille?
Eikö koirat maksa vielä enemmän? Valitetaanko siitä?
Vierailija kirjoitti:
Koirien ell kulutki on kalliimmat esim koiran sterilisaatio 400euroa kissan vaan 150e.
Koirat on ollut kautta historian ihmisen parhaita ystäviä
Kenen paras ystävä kissa on? Itsensä tottakai
Minä maksoin vuosi sitten maatiaiskissanpennusta 500€. Kallista joo, mut kärpäsen paska kissan koko elämän (oletus 10-20v.) kustannuksista
en maksaisi kissasta mitään… niitä saa ilmaiseksi jo pentuna..
Vierailija kirjoitti:
Oletko jossain nähnyt koiria ilmaseksi ja tyyliin ”annetaan pois”. Kissoja sen sijaan koko ajan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako naarasta sulla on synnyttämässä noita pentuja? Minkä ikäisinä luovutat pennut? Leikkautatko, sirutatko ja rokotutatko pennut ennen luovutusta? Saavatko ne pelkästään laadukasta ruokaa ennen luovutusikää?
Soittaako ne maukjat mozardia? jos ei, nolla euroa… tällaisia kissoja saa ilmaiseksi.
Hakekaa Viron löytölästä. Pyytävät lähinnä kulukorvauksen. www.varjupaik.ee ja www.pets.ee
Minulla ei kyllä vaikuta paljoa onko maatiainen vai rotukissa tai sekarotuinen vai rotukoira paljonko voisin lemmikistä maksaa. Niissä rotueläinten kasvattajissa on varmasti enempi näitä pentutehtailijoita.
Koirien kohdalla roduissa on ominaisuuksia, joiden takia ymmärrän, miksi joku haluaa tietyn rotuisen; metsästyskoiran, palveluskoiran, seurakoiran... Mites rotukissat? Onko se vaan se ulkonäkö? Varmaan ei aina... Perin koiraihmisenä vaikea kuvitella vaan hankkivansa rotukissaa. No, ehkä norjalainen metsäkissa :)
Vapaana ulkoilevat kissat saattaa saada helposti vahinkopentueita. Esim. minun kissa sai edellisellä omistajalla ollessaan kahdet pennut. Ed.om. oli viemässä sitä ekojen pentujen jälkeen leikattavaksi, mutta lääkäri totes, että se on jo uudelleen raskaana. Toisten pentujen jälkeen kerittiin leikkaamaan. Pennut meni kyllä 50e:llä uusiin koteihin, mutta niin ne uudet kodit joutu ite hommaamaan madotukset, rokotukset, sirutukset yms. Emäkisu taas tuli minulle ilmaiseksi, koska tämä edellinen omistaja kuoli. En kyllä varsinaisesti olisi edes halunnut kissaa, mutta ei sille ollu muutakaan ottajaa eikä fiksua, kilttiä, tervettä eläintä viitsinyt hävittääkään. Ja olen kyllä rakastunut kissaan ja hoitanut sitä parhaani mukaan. Exä naureskeli, kissan tultua taloon, että "täällähän on kaikki sisustuksessa kissan mukaan nykyään". Niinku minusta kuuluukin kissataloudessa. Köyhä kyllä olen, että koputtelen puuta ettei kisu sairastelis, kun en tiedä mistä raapisin silloin rahaa lääkäriin.
Koiran ostin aikoinaan satasella ja se paljastui aivan mahtavaksi persoonaksi, todella älykkääksi ja viisaaksi ja on pysynyt koko ikänsä myös yhtä söpönä, kuin oli pentuna, vaikka ulkonäkö on toki muuttunutkon, kun on jo 13v.
En itsekään näitä sika hintoja meinaa maksaa. Rotukissan hinnalla hommataan rotukissa eikä maatiaista. Tämähän on ollut varmaan hyvää bisnestä joillekin pentu tehtailijoille nämä ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirien ell kulutki on kalliimmat esim koiran sterilisaatio 400euroa kissan vaan 150e.
Koirat on ollut kautta historian ihmisen parhaita ystäviä
Kenen paras ystävä kissa on? Itsensä tottakai
Mun kissa on mun paras ystävä! Se nukkuukin yöt mun vieressä. ❤🥰
Kun olin lapsi, meillä oli aina kissa. Ne oli saatu ilmaiseksi, ei maatiaiskissoilla ollut rahallista arvoa. Ne olivat rokottamattomia. Siihen aikaan ei kukaan rokottanutkaan kissojaan.
Matokuuri saatettiin joskus antaa ja käydä leikkauttamassa.
Ihmisten välinpitämättömyys eläimiä kohtaan on minua aina suututtanut. Laittaisin vankilaan joka ainoan, joka on ottanut kesäkissan ja sitten hylännyt sen.
Eläin ei ole mikään lasten väliaikainen leikkikalu.
39, oikea maatiaisten kasvattaja pystyy esittämään paperit rokotuksista ja lääkärin tarkastuksista. Monesti maatiainen on parempi kun eivät ole "pakko" siitettyjä niin kuin rotukoirat ja kissat.