Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskat opiskelijat ahkerina työelämässä

Laiskat ahkerina
08.04.2022 |

Oletteko huomanneet, että ne laiskimmat opiskelijat, jotka eivät koulussa loistaneet kuin korkeintaan poissaolollaan, ajautuvat ammatteihin, joissa on kaikista kovin kiire? Hoitajia, kassatyöntekijöitä, siivoojia, rakennusapumiehiä, kuljettajia jne.

Te, joille noin on käynyt, miten olette sopeutuneet pakkotahtiseen kiireeseen? Moni nuorena ahkeroinuthan voi paljon enemmän vaikuttaa omaan työkuormaansa ja aikatauluihinsa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt joku tuntemuksianne.

Vierailija
2/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimmat ex-opiskelijatutut ovat nykyään tuilla eläviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin. Koulu ei kiinnostanut, kun siellä piti istua.

Vierailija
4/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työaika päättyy hoitaja, bussikuski ja kassa lähtevät heti kotiin.

Ylemmän toimihenkilön työpäivä ei pääty aina edes yöhön tai viikonloppuun.

Vierailija
5/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien ahkeruutta kyllä liioitellaan jonkin verran, moni yökkö voisi kertoa nettisurffailuistaan ja juoruiluistaan yön hiljaisina tunteina. Sairaaloissakin kiireet usein vaihtelee aaltomaisesti ainakin päivystyksessä. Kaupankassoilla on hiljaisina tunteina tylsää jne.

Vierailija
6/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei ole niin kelloon sidottua, mutta toisaalta voi hoitaa omia asioitaan keskellä työpäivää. Lisäksi suuri osa työajasta kuluu johonkin muuhun kuin varsinaiseen työntekoon. Muiden kanssa seurusteluun, asioiden pohdiskeluun jne. Tästä koronan aiheuttamasta etätyöstä puhumattakaan.

Itselläni on asiasta kokemusta ylempänä toimihenkilönä kahdeksasta vuodesta valtiolla ja nyt seitsemästä vuodesta yksityisellä. Nuorena kaupassa ja rakennustyömaalla oli paljon kovempi kiire koko ajan.

Vierailija
7/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin laiska opiskelija. Ei vaan se tunneilla istuminen yms vaan kiinnostanut kun olen tekevää tyyppiä. Teen duunarihommia ja tämä on paljon mieluisampaa kuin papereiden tuijotus tai jonkun turhanpäiväisen ryhmätyön tekeminen.

Vierailija
8/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin laiska opiskelija. Ei vaan se tunneilla istuminen yms vaan kiinnostanut kun olen tekevää tyyppiä. Teen duunarihommia ja tämä on paljon mieluisampaa kuin papereiden tuijotus tai jonkun turhanpäiväisen ryhmätyön tekeminen.

Miksi sitten niin moni työntekijä valittaa kiirettään?

Vierailija
9/13 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien ahkeruutta kyllä liioitellaan jonkin verran, moni yökkö voisi kertoa nettisurffailuistaan ja juoruiluistaan yön hiljaisina tunteina. Sairaaloissakin kiireet usein vaihtelee aaltomaisesti ainakin päivystyksessä. Kaupankassoilla on hiljaisina tunteina tylsää jne.

Niin esim. tehostetussa palveluasumisessa voi olla yöllä hiljaista. Voi kuitenkin olla muistisairaita jotka heräävät, menevät toisten huoneisiin herättäämään muita asukkaita, ovat sekavia, ovat aggressiivisia, joku voi kaatua tai saada sairaskohtauksen. Meillä myös yököt pesee pyykkiä, moppaa päiväsalin lattian, laittaa laksatiivit aamuksi, tekee voileivät, aamulla keittää kahvin ja puuron. Ja toki tehdään kierrot neljä kertaa yössä sekä vastataan hälytyksiin.

Aamu- ja iltavuorot onkin sitten täysin eri asia. Silloin todellakin on kiire. Kummallista, että tartutaan tuohon hiljaiseen yövuoroon eikä tajuta sen olevan eri asia kuin päiväaika.

Vierailija
10/13 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimihenkilö? Nehän tekee mahdollisimman näennäistä työtä ja pelkästään päteäkseen muille.

Vierailija
11/13 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin tyhmä, ettei osaa neuvotella ja hyväksyy kokonaistyöajan niin se on ihan oma moka.

Vierailija
12/13 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taas johtuu ihan itsestä ja siitä että naisten on pakko suorittaa mutta palautetta työmäärästä eivät vaan osaa antaa.

Moni juoksee kieli vyönalla saadakseen arvostusta ja kun sitä ei tipu, niin uhrautuu. Muutenhan henkilökuntaa palkattaisiin lisää.

Vierailija
13/13 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kiltti tyttö koulussa ja pois olin vain jos olin kipeä. Kerran olin pois leikkauksen takia. Olen ylioppilas, lähihoitaja ja nyt opiskelen sairaanhoitajaksi. Ihan siksi, että ala kiinnostaa mua. Ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa olinko koulusta kuinka paljon pois.

Luokan pahin lintsari ja kovispimu on muuten nykyään maisteri ja työskentelee äidinkielenopettajana.