Tupakoitsijoille oma työehtosopimus
Työajan pidentämisestä ja työajan tehostamisesta on ollut keskustelua. Eikö olisi tasapuolista, että tupakoijalla työaika sovittaisiin työehtosopimuksessa? 1 tupakka = 5 min. Jos taukoja olisi sovittu 6 kpl, olisi työajan pidennys 30 min. Siitä SAK suomen edistyksellisin ammattiliitto voisi tehdä ehdotuksen.
Kommentit (9)
Tai itsensä pitäisi leimata ulos, jos lähtee tupakalle. Vessoihin hälyttimet. Tehokkuusloikka.
No ei. Vihaan tällaista kyttäys-mentaliteettiä työpaikoilla, ihan kuin työelämä ei olisi tarpeeksi raadollista muuten. Luotan siihen että tupakoitsijatkin hoitavat työnsä tehokkaasti, jos tälle linjalle lähetään niin aletaan samantien kellottaa vessassa käyntiä, kukaan ei myöskään saa vahingossakaan jäädä vaihtamaan kuulumisia työyhteisössä toisten kanssa koska tämä on poissa työajasta jne. Ihan savuton olen.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:54"]
No ei. Vihaan tällaista kyttäys-mentaliteettiä työpaikoilla, ihan kuin työelämä ei olisi tarpeeksi raadollista muuten. Luotan siihen että tupakoitsijatkin hoitavat työnsä tehokkaasti, jos tälle linjalle lähetään niin aletaan samantien kellottaa vessassa käyntiä, kukaan ei myöskään saa vahingossakaan jäädä vaihtamaan kuulumisia työyhteisössä toisten kanssa koska tämä on poissa työajasta jne. Ihan savuton olen.
[/quote]
Itse asiassa meillä on osasto töissä jossa lähes kaikki polttaa. Siellä ei ole edes koskaan kukaan paikalla.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:56"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:54"]
[/quote]
Itse asiassa meillä on osasto töissä jossa lähes kaikki polttaa. Siellä ei ole edes koskaan kukaan paikalla.
[/quote]
No teillä on sitten eri kuin meillä, se ei tee siitä silti jotenkin yleistä. Miksei firmanne itse samantien kiellä tupakointia työaikana jos se niin haittaa tehokkuutta? Siihen tarvita mitään työehtosopimuksia.
Sopii hyvon. Ärsyttää tupakoivien ekstratauot. Eikö lakisääteiset tauot riitä?
Tupakoitsijat käyvät vessa ihan normaalisti, siinä kuin tupakoitsemattomat.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:38"]
Tupakoitsijat käyvät vessa ihan normaalisti, siinä kuin tupakoitsemattomat.
[/quote]
Onko näin?
Oman työpaikan tupakoisijat pitävät meitä muita lyhyemmät ruoka- ja kahvitauot eli en ole huomannut heidän tekevät vähemmän töitä kuin me ei-tupakoivat. Mä juon työajalla paljon vettä eli käyn vessassa usein. Johtopäätös: meille vedenlitkijöille oma työsoppari :)
Kuka vetää tupakkia 5min? Pari minsaa on realistisempi.