Kiinnostaako sinua kuulla muiden sairauksista?
Kommentit (15)
Reppuni on niin täysi 10 vuodelta muiden tuikutus ja sairaudet rahan puute,kiitti mulle riitti! Väistän ne amattivalittajat täysin.Kun itse en valita raha tai työperäiset kulumat käsissä,olka varressa kivut,polvien nivelrikot.Olenkin rikas ja terve! Kurkkua myöten täynnä Helppoahan sinun on kun olet kunnossa ymm. Helppoa sinun kun asut yksin.jne,jne
Ei, ei kiinnosta. Teen hoitotyötä, joten töissä sairauksien kanssa ihan tarpeeksi tekemisissä. Mikään ei ole pitkästyttävämpää kuin kuunnella kahvipöydässä jonkun vuodatusta omista sairauksistaa.
Läheisieni sairaudet kiinnostavat, muiden ei juurikaan. Poikkeuksena erikoiset tapaukset, joista voin oppia jotain uutta.
Riippuu sairaudesta ja kuka kertoo. Esim. jos joku sisaruksista on sairastunut johonkin niin kiinnostaa. Jos naapurin äijä kertoo ärtyvästä suolestaan niin ei.
Kiinnostaa tosi paljon. Siis itse sairaudesta, mutta ei kiinnosta kenellä se sairaus on ollut.
Mulla on lääkärikirjakin, josta luen sairauksista ja labratuloksista.
Kiinnostaa jossain määrin, koska itsellä myös sairauksia. Mutta pelkästään sairauksista puhuminen tai kuunteleminen ei kiinnosta. Pitää olla myös muuta sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa tosi paljon. Siis itse sairaudesta, mutta ei kiinnosta kenellä se sairaus on ollut.
Mulla on lääkärikirjakin, josta luen sairauksista ja labratuloksista.
Kaverit lähettävät jopa labratuloksensa mulle, joista teen alustavat päätelmät ennen kuin lääkäri heille edes asiasta kertoo.
Unohdettujen julkkiksien mystiset sairaudet kiinnostavat kansaa. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Unohdettujen julkkiksien mystiset sairaudet kiinnostavat kansaa. Miksi?
Mystiset sairaudet kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta ihan sama niille julkkiksille.
Ei kiinnosta. En tiedä miten saisin Ystävän lopettamaan sairauksistaan kertomisen.
Ei sellaiset, jotka kertoo joka puhelussa aina uudelleen ja uudelleen samat jutut plus vielä uudet. Pitää olla muutakin kerrottavaa kuin sairaudet.
Ei. Eräs ystäväni selostaa aina koko perheensä kaikki sairaudet, mukaan lukien koira. Jokainen ripuli kerrotaan kuin olisi oikea sairaus. En jaksaisi kuunnella. Lopulta aloin itse kertomaan omasta olostani kaiken. Ei tajunnut vihjettä.
Tuntuu myös, että nykyään ihmiset eivät enää hyväksy osaksi elämää sitä tosiasiaa, että välillä voi olla vähän jostain kipeä, lievää pääkipua, löysä vatsa, vähän väsynyt, pikkuisen nenä vuotaa, vähän alakuloinen, tms. Sen kanssa ei enää osata elää vaan mennään ihan toimintakyvyttömiksi ja ollaan "ihan sairaana". Ihminen on monen mielestä "kunnossa" vain kun missään ei ole pienintäkään epäkohtaa (siis kropassa tai mielessä). Epäkohdista tehdään suuri numero sairautena ja lähdetään lääkärille heti etsimään parannuskeinoa. Mun mielestä ihminen on inhimillinen psyko-fyysinen kokonaisuus, eikä aina voi olla ihan täydessä vedossa. Eikä tarvitse olla. Se kuuluu ihmisyyteen. Ei me olla koneita.
Ei