Enhän ole saanut antibioottiripulia
Kaksi antibioottikuuria. Muutamapäivä sit loppuivat. Nyt vatsa löysällä? Mitä teen
Kommentit (14)
Käyn ehkä pari kertaa päivässä kakalla ja uloste löysää.
Kylläpä kuulostaa vaaralliselta. Tauti voi olla kuolemaksi.
Olen vielä hoitoalalla ja olen joutunut hoitamaan klostridiun potilasta.
Mitä teet? Odotat että se loppuu. Ota vaikka maitohappoja ja imodium.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:33"]Mitä teet? Odotat että se loppuu. Ota vaikka maitohappoja ja imodium.
[/quote]Jos on klostridiun niin ei lopu
Kyllä se clostridium yleensä rajummin oireilee. Eiköhän ole kyse ihan siitä, että mahan bakteerikanta on sekaisin ab-kuurista (voi muuten mennä sekaisin jopa kuukausiksi-vuosiksi kuurista, eli kannattaa todella harkita, milloin kuuri on tarpeen). Nauti monipuolista, terveellistä ja kasvispainotteista ruokaa, myös hapanmaitotuotteita tai muuta hapatettua voi käyttää. Kannattaa myös napata maitohappobakteerikuuri.
Jos kyseessä sattuisikin olemaan lieväoireinen clostridium-infektio, sitä ei tarvitse hoitaa lääkkeillä, jos kunto on hyvä eikä ole kuumetta.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:37"]Kyllä se clostridium yleensä rajummin oireilee. Eiköhän ole kyse ihan siitä, että mahan bakteerikanta on sekaisin ab-kuurista (voi muuten mennä sekaisin jopa kuukausiksi-vuosiksi kuurista, eli kannattaa todella harkita, milloin kuuri on tarpeen). Nauti monipuolista, terveellistä ja kasvispainotteista ruokaa, myös hapanmaitotuotteita tai muuta hapatettua voi käyttää. Kannattaa myös napata maitohappobakteerikuuri.
Jos kyseessä sattuisikin olemaan lieväoireinen clostridium-infektio, sitä ei tarvitse hoitaa lääkkeillä, jos kunto on hyvä eikä ole kuumetta.
[/quote]Kiitos. Voiko tarttua muihin jos klostridium. Kotona vain yksi vessa.
Kyllä lievä clostridium voi parantua itsekseen, kun ab-kuuri loppuu ja normaali bakteerikanta pääsee vahvistumaan. Jos ihminen on perusterve ja hyväkuntoinen.
Itsellä oli ja ripuloin vihreää limaa 50 kertaa päivässä. Olo oli kaamea ja neljäntenä päivänä ei miehenikään voinut istua enää vieressäni, koska ihon läpi eritin jotain pahaa hajua. Paino putosi 5kg ja sitten vasta määräsi lääkäri uuden antibioottikuurin! Mikään noro eikä muu ripuli vedä antibioottiripulille vertoja. Hirveetä!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:32"]Olen vielä hoitoalalla ja olen joutunut hoitamaan klostridiun potilasta.
[/quote] Olet hoitoalalla ja kyselet neuvoja vauvapalstalta?!
Jos muilla ei ole ab-kuuria päällä eikä vakavia immuniteettiin vaikuttavia sairauksia, clostridium ei pääse leviämään - se vaatii yleensä sen, että suolen oma bakteeristo on ajettu alas ab-kuurilla tai puolustussysteemi on jotenkin heikentynyt.
Joka tapauksessa kannattaa tietysti huolehtia hyvästä käsihygieniasta niin kauan kuin vatsa on löysällä, oli taustalla sitten mikä vaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:30"]Käyn ehkä pari kertaa päivässä kakalla ja uloste löysää.
[/quote]
Hyi vittu. Kerro nyt vielä lisää paskastasi...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:32"]Olen vielä hoitoalalla ja olen joutunut hoitamaan klostridiun potilasta.
[/quote] Olet hoitoalalla ja kyselet neuvoja vauvapalstalta?!
[/quote]Kysyn, koska en ole törmännyt tähän. Kysyväthän hoitajatkin toisilta. Kiitos.
Syöt maitohappobakteereita. Jos ei auta, niin lääkäriin.