Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia salaatteja teet kaalista?

Vierailija
08.04.2022 |

Mä oon viime aikoina tehnyt lähinnä tavallista "pitseriasalaattia": kaali hienoksi, rypsiöljyä, väkiviinaetikkaa, suolaa, pippuria, sokeria. Tämä on ollut lapsesta asti mulle suurta herkkua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslawta: kaali suikaleiksi, porkkanaa, pippuria, suolaa, etikkaa, sinappia, turkkilaista jogurttia (majo ei käy).

Vierailija
2/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkaan kaalista sopivia suupaloja ja rouskutan hienoksi sekä nielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista mäkin yleensä teen, mitä ap. mutta laitan vielä lisäksi myös vähän makeutusta esim. sitruuna-/ appelsiinihyytelöstä

Vierailija
4/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali-porkkana-appelsiini

Kaali-puolukka

Vierailija
5/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaaliin lisään yleensä lorauksen punaviinietikkaa ja lämmitän esim. pannulla. Loistava lisäke ruoalle.

Vierailija
6/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi 2 on niitä, mitä eniten teen.

Voin syödä kaalia vain harvoin. Tulee näppylöitä.

Kerran kk ostan kaalin. On edullista ruokaa

Vierailija
7/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee salaattia tavallisesta keräkaalista (valkokaalista?), mutta usein laitan vähän punakaalia tai kiinankaalia tavallisen viher/sekasalaatin sekaan. Erityisesti tykkään punakaalista, kun se tuo salaattiin rapeutta ja yhden värin lisää.

Vierailija
8/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten teen katkarapusalaattia. Kaali suikaloidaan hyvin ohueksi juustohöylällä ja nuijitaan pehmeäksi kuten hapankaalin valmistuksessa. Lisätään sitruunamehua, pippuria, hapanta omenaa pieninä kuutioina, runsaasti katkarapuja ja majoneesia.

Vierailija
9/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuin ap, mutta lisään korealaista Gochujang chilitahnaa. Antaa kivan aasialaisen ja mausteisen säväyksen. Kannattaa aloittaa varovasti, on aika voimakkaan makuinen.

https://www.foodie.fi/entry/sempio-korealainen-gochujang-chilitahna-170…

Vierailija
10/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Meilläkin tehdään tuota "pizzeriasalaattia" ja coleslawia.

Lisäksi olen nyt muutaman kerran kokeillut tätä yhdestä ruokablogista bongattua kaalisalaattia ja tämäkin on hyvää.

https://satukoivisto.fi/kaalisalaatti-mehevaksi-nuijittua-talvisalaatti…

Vierailija
11/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punakaaliin lisään yleensä lorauksen punaviinietikkaa ja lämmitän esim. pannulla. Loistava lisäke ruoalle.

Tämä on hyvä.

Itse käytän balsamicoa, hauduttelen etikat pois ja sitten ruoan kylkeen.

Vierailija
12/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaali-porkkana-appelsiini

Kaali-puolukka

Kaali-porkkana-ananas

Vierailija
13/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanta kaalisalaattia tai coleslawta. Jotain kimchin -tyyppistä. Hienoo olis jos voisi aitoa hapankaalta tehdä. Vaatii taitoa ja tietoa. ja oikean lämpötilan mitä ei normikodista taida löyty.ä Jääkaappi liian kylmä huoneenlämpö liian lämmin. Ja se aito maitohappokäymisteitse tehty hapankaali olis just se oikea tapa.

Vierailija
14/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaalia syödä vain paljaaltaan. Nam.

Vierailija
15/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi 2 on niitä, mitä eniten teen.

Voin syödä kaalia vain harvoin. Tulee näppylöitä.

Kerran kk ostan kaalin. On edullista ruokaa

Harvoin, kerran kuukaudessa? Minä en ole ostanut kaalia varmaan 20 vuoteen.

Vierailija
16/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapanta kaalisalaattia tai coleslawta. Jotain kimchin -tyyppistä. Hienoo olis jos voisi aitoa hapankaalta tehdä. Vaatii taitoa ja tietoa. ja oikean lämpötilan mitä ei normikodista taida löyty.ä Jääkaappi liian kylmä huoneenlämpö liian lämmin. Ja se aito maitohappokäymisteitse tehty hapankaali olis just se oikea tapa.

Kyllä onnistuu ihan hyvin ilman kylmäkellareitakin. Esifermentointi tapahtuu huoneenlämmössä ja jälkikypsyminen onnistuu kyllä jääkaapissakin, vaikka onkin jonkin verran hitaampaa. Ei oikeasti ole mitenkään vaikeaa, kunhan pitää puhtaudesta huolen. Monet kerrat tehty ja hyvin on fermentointi onnistunut. Hapankaali on kaikista vihanneksista varmin mitä fermentoimiseen tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän