Teinityttäreni mielestä kaverin äiti on cool kun on varhaiseläkkeellä ja juo kahvia sekä polttaa tupakaa kaikki päivät ja on tatuoitu
Ei kuulemma valitakaan ikinä mistään toisin kuin minä, "Karen".
Kommentit (15)
Kaikkien muiden vanhemmat tietysti ovat paljon rennompia kuin omat. Teinit kylvää riitaa. Sä voisit nyt hyvin tehdä niin että teillä aletaan käyttää kuussa saman verran rahaa kun mitä eläke on, ostat lapselle marketin halvimmat ryysyt, viikkorahaa saa 5e yms. Mä luulen että ei mee montaa viikkoa et on cool käydä töissä... Ei nuori tiedä mitään elämästä jos sitä ei hänelle opeta.
Niin, onko se noiden asioiden takia cool, vai onko olemukseltaan cool ja sattuu tekemään/olemaan noita mainitsemiasi asioita...
"Juo kahvia" juu, huhuh mikä pahe.
No teinit on tuommoisia, epäsovinnaisuus on cool ja tavalliset työssäkäyvät vanhemmat tylsiä kalkkiksia. Tuota kaveria taas todennäköisesti hävettää kun äiti on erilainen kuin muiden vanhemmat ja liian kaverillinen.
Teintyttö on myös murrosikäinen älä ota herneitä nenin hänen puheet.Koettelee vaan hermojasi,kun on murrosikäinen!Voit kertoa tupakoinin vaaraus yleisellä taholla. Moitimatta kaverin äitiä.Kahvin juonti et voi sanoa mitään Suomi on eri maista 1kahvin juonista. Et voi arvostella ihmisen tatuoinit. ei tatskat tee ihmistä yhtän huonomaksi kuin muutkaan. Lopeta turha arvostelu muut ihmiset.Luo lämin suhde teiniisi ja ota selvää mitä on murrosikä ja enen sitä alkava aika.
Se on just niin, että cool on cool luonnostaan, sitä on vaikee oppia, karismaattinen on karismaattinen huomaamattaan eikä sitäkään oikein voi oppia, ja näin edelleen.
Eikä noi ominaisuudet tule ihmiseen myöskään ulkoisesti vaatteiden tai tatskojen kautta. Olen nähnyt vaikka kuinka monia tekotaiteellisia tatuoituja nuoria aikuisia jotka luulee olevansa cool, mutta se on lähinnä tällaisesta keski-ikäisestä aikuisesta huvittavaa.
Niin ja olen itsekin tatuoitu ja muutenkin kaikkea muuta kun perus villatakki ja pälvikalju-keski-ikäinen. Että en toki sano että joku on naurettavaa siksi että haluaa tatuoida itsensä, vaan siksi että luulee olevansa cool ja käyttäytyy ikäänkuin olisi, vaikka se itsevarmuus joka siihen olennaisesti liittyy, puuttuu.
Millähän rahalla kyseinen ihminen ostaa tupakkansa ja ottaa tatuointeja?!
Mun mutsi on samanlainen, mutta on silti kerennyt maksaa 100ke vuostuloillaan jokusen veroeuron 35 vuoden työuransa aikana, joten nauttikoot varhaiseläkkeestään :)
Vierailija kirjoitti:
Se on just niin, että cool on cool luonnostaan, sitä on vaikee oppia, karismaattinen on karismaattinen huomaamattaan eikä sitäkään oikein voi oppia, ja näin edelleen.
Eikä noi ominaisuudet tule ihmiseen myöskään ulkoisesti vaatteiden tai tatskojen kautta. Olen nähnyt vaikka kuinka monia tekotaiteellisia tatuoituja nuoria aikuisia jotka luulee olevansa cool, mutta se on lähinnä tällaisesta keski-ikäisestä aikuisesta huvittavaa.
Niin ja olen itsekin tatuoitu ja muutenkin kaikkea muuta kun perus villatakki ja pälvikalju-keski-ikäinen. Että en toki sano että joku on naurettavaa siksi että haluaa tatuoida itsensä, vaan siksi että luulee olevansa cool ja käyttäytyy ikäänkuin olisi, vaikka se itsevarmuus joka siihen olennaisesti liittyy, puuttuu.
Coolius on pitkälti itsevarmuutta, eli ihan ristiriitaista tekstiä. Jos käyttäytyy itsevarmasti ja luulee olevansa cool, yleensä myös on. Tyylistä riippumatta. Toki myös epävarma ihminen voi joskus olla cool, jos on hyvin persoonallinen, mutta harvemmin.
Miksi juoruatte toisten ihmisten asioista?
Normi teini. Minunkin mielestä äiti oli nolo kalkkis kun hänellä oli silmälasit ja polkkatukka, ja hän teki tylsää toimistotyötä. Kaverin äidillä oli blondattu tukka kikkarapermiksellä, ja paljon meikkiä. Tatuointeja oli todella harvoilla siihen aikaan, mutta jollain tämän kaverin äidin poikaystävistä taisi olla tatskoja. Tupakkahan oli cooleista coolein juttu, alkoholista puhumattakaan.
Enhän minä sitä arkea elänyt kaverin kotona, en tajunnut millaista turvattomuutta ystäväni koki. Jos äitini olisi sanonut että heillä on jotenkin huonommin asiat, en olisi tajunnut ollenkaan. Olihan kaverillani isompi huonekin kuin minulla! En ottanut huomioon, että hänen sisarukset asuivat muualla, ja äitinsä nukkui olkkarissa.
Tuskin kukaan on cool, koska on varhaiseläkkeellä. Mutta hän on varmaan rennompi kuin sinä, niin se toki näyttäytyy positiivisena asiana. Kuulostatkin aivan Karenilta.
Vierailija kirjoitti:
Millähän rahalla kyseinen ihminen ostaa tupakkansa ja ottaa tatuointeja?!
Purupussi ei paljon maksa ja tatuointeja tekevät harjoittelijat ilmaiseksi harjoitusnahkaa vastaan.
Jaha tatskahullun uusi aloitus. Nyt on työtön vaihtunut varhaiseläkeläiseksi. Tiedätkö nää sun jutut ei mee läpi. Et edes tajua mitä cool tarkoittaa. Saat vinkin, sillä ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa.