korona ja sairasloma
olen aloittanut uudessa työpaikassa kk sitten. nyt sairastin koronan ja olin viikon sairaslomalla. maksaako työantaja normaali palkan sl ajalta vai ?
Kommentit (6)
Todennäköisesti ei kun on noin lyhyt työsuhde. Mutta kysy palkanlaskijalta tai esimieheltä, siellä on varmempi tieto.
Hae kelalta itse tartuntatautipväraha.
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautipäivärahaa saa vain, jos on määrätty eristykseen tai karanteeniin. Ts on saanut tartuntatautilääkäriltä päätöksen asiasta.
Yleensä sairasajan palkkaa ei makseta jos työsuhde on kestänyt alle kuukauden. Tarkista tes.
Meillä on koronan suhteen sääntönä, että ekana sairaspäivänä yhteys työterveyteen ja koronatestiin.
Jos testi on positiivinen, niin täytyy hakea tartuntatautipäivärahaa (5 vrk) ja jos sairaus jatkuu tämän jälkeen, niin haetaan sairaslomaa ja ta maksaa normaalin sairasajan palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautipäivärahaa saa vain, jos on määrätty eristykseen tai karanteeniin. Ts on saanut tartuntatautilääkäriltä päätöksen asiasta.
Tarkastapa Kelan sivuilta tämänhetkiset määräytymisperusteet. Muuttuivat tässä keväällä ja positiivinen virallinen testitulos ja tavallisen lääkärinkin saikkulappu kelpaavat. Jos Ap ei ole näitä hommannut niin oma on häpeänsä.
Kysy sun työnantajalta ohjeet. Ei me voida tietää.