Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä 2v:lle edullisia käytettyjä vaatteita?

Vierailija
08.04.2022 |

Ollaan tähän asti ostettu kaikki vaatteet lapselle käytettynä 0-3€/vaate, mutta tuntuu että 92-98-kokoon tultaessa valikoima typistyy radikaalisti. SPR:n kirppis on ollut luottomesta, mutta sieltä löytyy tätä kokoa ehkä joka viides kerta yksittäinen vaate. Meidän tyyli on maanläheinen (murrettuja värejä), ei pinkkiä ja blingblingiä vaikka tyttölapsi onkin. Merkillä ei ole väliä, mutta olen huomannut, että merkkiä näkemättä pidän erityisesti Lindexin, Blaan, Mainion ja POPin vaatteista.

Jostakin syystä käytettyjen vaatteiden valikoima muuttuu jotenkin tyylittömäksi kun lapsi kasvaa, ehkä lapset itse tykkää pinkistä ja paljeteista. Meillä onneksi lapsi vielä ihastuu jokaiseen äitin tuomaan vaatteeseen. Torissa olisi kyllä nättejä vaatteita myynnissä, mutta meille opiskelijaperheelle yli 7€/vaate on aika hurja hinta ja siihen vielä postit päälle. Ja ne harvat edullisemmat diilit viedään heti käsistä. Meillä on nyt lapsella sitten ihan ok perusvaatteita ja muutamia kivoja, ja ne kivat piristää arkea tosi paljon. Onko teillä antaa vinkkiä mistä löytää noin 3-4€/kpl hintaan lapselle hillittyjä siistejä mekkoja, paitoja ja leggingsejä?

Olen yrittänyt liittyä fb-kirppiksille, mutta en käytä fb:tä muuten (ei kavereita, ei kuvaa), joten tiliä ilmeisesti pidetään epäluotettavana. En kuitenkaan halua kuviani nettiin ja kavereiden löytäminen menisi hakuammunnaksi kun kaveritkaan ei käytä.

Kommentit (13)

1/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ale netissä ja myymälöiden jämärekit, Lindexillä sama. 

Tori.fi ostoilmoituksia jossa kerrot että ostan tätät ja tuota hintaan se ja se. Paikkakunnalta perähikiä. Noudan paikoista a,b,c,d ja e tai kuljetus kotitovelle josta olen valmis maksamaa 0-1€ 

Vierailija
2/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ihan kivijalkakirppiksillä, niissä tarjontaa on ihan liikaakin. Ja on naurettavaa vaatia jotain tiettyä väriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuon koon jälkeen tarjonta tosiaan vähenee radikaalisti, kun sama koko alkaa olla käytössä pidemmän aikaa kuin ennen, joten se ehtii kulua enemmän. Poikien kohdalla pudotus on tosi hurja, tytöille löytyy kyllä tuossakin koossa vielä vaikka mitä, mutta paljon sitä pinkkiä ja blingiä. FB:n kirppiksilta löytyy vähän paremmin, samoin sellaisilta "kausikirppiksiltä", missä myydään itse yhtenä päivänä vaikka jossain torilla.

Vierailija
4/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexac kirjoitti:

H&M ale netissä ja myymälöiden jämärekit, Lindexillä sama. 

Tori.fi ostoilmoituksia jossa kerrot että ostan tätät ja tuota hintaan se ja se. Paikkakunnalta perähikiä. Noudan paikoista a,b,c,d ja e tai kuljetus kotitovelle josta olen valmis maksamaa 0-1€ 

En haluais tukea pikamuotia, mielummin käytetään niitä ok tylsiä käytettyjä vaatteita.

-ap

Vierailija
5/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa pystyy katsomaan lastenvaatteita myös postinumerolla tai paikkakunnalla. ei tartte maksaa posteja kun hakee

Vierailija
6/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaikka menis töihin ja varmistais että on edellytykset tarjota sille kersalle edes perusasiat, kuten vaatteet?

Vierailija
7/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Suomen mittakaavalla isossa kaupungissa, ja täällä on useita kirpputoreja, jopa lastenvaatteisiin erikoistuneita. Kiertelen niissä lähes viikottain ja ostan siistit ja kivannäköiset vaatteet vaikka olisi vielä reilusti liian isoja. Sillä tavalla varastot karttuu ihan hyvin, vaikka valikoimat vauvaiän jälkeen onkin huonommat, eikä joka reissulla välttämättä löydy mitään sopivaa.

En ole nirso värien suhteen, mutta olen sillä tavalla laatutietoinen etten kelpuuta kuluneita vaatteita ja kaikki epämukavan jäykät kankaat jää myös ostamatta, en esim. pue pientä lasta farkkuihin, vaikka niitä tuntuu olevan ylivoimaisesti eniten tarjolla.

Vierailija
8/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa hyvä kirppis on Vadelmatarha. Se on erikoistunut lastenvaatteisiin. Siellä on vaatteet lajiteltu kokojen mukaan.

Onko teidän paikkakunnalla millaisia kirppiksiä?

Yksi vaihtoehto on että teet netin myyntipalstoille ilmoituksen, jossa ilmoitat minkä kokoisia ja värisiä sisävaatteita haluat ostaa. En tiedä kannattaako merkkitoivetta laittaa, löytäisit ainakin sitä värimaailmaa ja tyyliä mitä haet vaatteille :)

Vierailija
9/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket

Prisma

Tokmanni

Halpahalli

Vierailija
10/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista yleensä ostan ison läjän kerrallaan, oon maksanut noin 40-100e posteineen noista vaatepaketeista ja sitä yleensä on Ikean kassillisen verran...

Vierailija
11/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetin vaatepaketit, normikirpputorit tai vähänkäytetty. fi

Vierailija
12/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos vaikka menis töihin ja varmistais että on edellytykset tarjota sille kersalle edes perusasiat, kuten vaatteet?

Meillä on omaisuus noin 3,5 miljoonaa ja hyvät tulot. Ostan silti kirppiksiltä jos ostan. Melkein kaikki kuitenkin saatu jostain. Mummot ostelee ja sukulaiset kierrättää. Tänä vuonna mennyt 70e vaatteisiin kun ostin prismasta haalarin. Muut vaatteet saatuja.

Ap. UFF ja lähetyskirppikset on hyviä ja halpoja. Faceen/toriin ostoilmoitus mitä haluat ostaa ja millä hinnalla.

Vierailija
13/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omaisuus noin 3,5 miljoonaa ja hyvät tulot. Ostan silti kirppiksiltä jos ostan. Melkein kaikki kuitenkin saatu jostain. Mummot ostelee ja sukulaiset kierrättää. Tänä vuonna mennyt 70e vaatteisiin kun ostin prismasta haalarin. Muut vaatteet saatuja.

Ap. UFF ja lähetyskirppikset on hyviä ja halpoja. Faceen/toriin ostoilmoitus mitä haluat ostaa ja millä hinnalla.

Eri asia ostaa kirppiksiltä koska haluaa, ei siksi ettei ole muuhun varaa. Ap sanoi, ettei ole varaa ostaa kuin kirppiksiltä muutaman euron vaatteita ja se on aika huono lähtökohta, jos ei satu löytymään sopivia ja lapsi kasvaa ulos ainuista sopivista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän