Mies, ymmärrätkö kuinka toimii pesukone, pölymimuri, neuvola?
olen ollut nyt pitkään yhden miehen kanssa, ja rupeaa ottamaan päähän. Ei siis yhtään tajua pesumerkinnöinnistä, pesuohjelmista, resepteistä, kodinhoidosta eikä muustakaan. Miten autoa osaa korjata, mutta pölypussinvaihto menee yli ymmärryksen.
Kommentit (32)
Meillä kun mies käytti astianpesukonetta, jätti hanan avaamatta. Ihmetteli, onko muutaman kuukauden vanha kone jo rikki kun pesuaika ei lyhene ollenkaan. Mies kun vaihtoi pölypussia imuriin, ei kysymättä tiennyt miten se vanha pussi sieltä saadaan pois tai miten päin se uusi pussi laitetaan, vaikka siinä on kyllä selkeästi nuolet. Kerran meinasi pestä pyykkiä, mutta ei saanut koneen kantta kiinni, kun rumpu olisi pitänyt ensin sulkea pois edestä. Neuvolasta ei tiedä muuta kuin että se on naisten hömpötyksiä. Ei kyllä ymmärrä monen "miesten" jutunkaan päälle mitään. Onneksi hänellä on minut opettamassa :D.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:11"]olen ollut nyt pitkään yhden miehen kanssa, ja rupeaa ottamaan päähän. Ei siis yhtään tajua pesumerkinnöinnistä, pesuohjelmista, resepteistä, kodinhoidosta eikä muustakaan. Miten autoa osaa korjata, mutta pölypussinvaihto menee yli ymmärryksen.
[/quote]
Ainakin mun lapsi (poika) osas pyykkikonetta käyttää jo 5v. Mutta yhden kaverini mies ei osaa. T.yh
Miten tuo neuvola liitty tähän...?
Mun miehen mielestä valkopyykkiä on kaikki, mikä ei ole mustaa, punaista tai tummansinistä.
Mun naapurin nistimies oli kerran pyykkituvassa ja selitti innoissaan löytämästään pyykkikoneen ohjekirjasta! Siinä kerrottiin kaikkea jännää. Eripituisia ohjelmia jne.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:45"]
Miesten keksintöjä kaikki. Tietenkin ymmärtävät, siis.
[/quote]
Jotenkin vaikea kuvitella että pesumerkintöjen laittaminen vaatteisiin tai ruokaohjeiden kirjoittaminen resepteiksi olisi miehen keksintö.
Voisiko joku joka tietää, vaikka sitten ap, selittää lyhyesti miten se Internet toimii, siis miten ihmeessä se datapaketti löytää tiensä kotoani vaikkapa honoluluun? Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:11"]olen ollut nyt pitkään yhden miehen kanssa, ja rupeaa ottamaan päähän. Ei siis yhtään tajua pesumerkinnöinnistä, pesuohjelmista, resepteistä, kodinhoidosta eikä muustakaan. Miten autoa osaa korjata, mutta pölypussinvaihto menee yli ymmärryksen.
[/quote]
Pakko sanoa että osaan nuo kaikki, paitsi naiseni ottavat pyykkiä lajitellessaan suuremman luokan riskejä kuin minä koskaan. Olen korjaanut pölynimureita ja pesukoneita. Yhden kesän olin töissä jossa ulkomaan risteilyjä tehnyt alus jossa hyttejä oli sata kunta piti imuroida, siis koko alus ja yksin imuroin ja laiva oli satamassa vain joitakin tunteja. Olin nuori ja tyhmä en tiennyt silloin että tehtävä on mahdoton, joten tein sen viikosta toiseen.
Lasteni äiti ei neuvolassa suostunut käymään. Nuorimmaisen vein aina minä sinne neuvolaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:45"]
Miesten keksintöjä kaikki. Tietenkin ymmärtävät, siis.
[/quote]
Jotenkin vaikea kuvitella että pesumerkintöjen laittaminen vaatteisiin tai ruokaohjeiden kirjoittaminen resepteiksi olisi miehen keksintö.
[/quote]
Näin sellaisen pesumerkinnän että epäilen sen kyllä olleen miehen keksintö. Normaalit merkinnät ja englanniksi kehoitus anttaa vaate naisen pestäväksi. En kyllä nähnyt kuin kuvan netissä siitä merkinnästä.
En kärsi y-kromosomin puutteesta, joten ymmärrän. Vaimoni sen sijaan ei tajua mitään koneista , kodinkoneistakaan. Pienimmänkin ongelman kanssa hän kutsuu minut apuun. Ei osaa pölypussia vaihtaa, eikä tajua, että astianpesukoneessa pitää propellien päästä pyörimään.
Riisin keittäminen on haasteellista. Täällä oli joskus kilometrien mittainen klassikkoketju riisinkeitosta.
Vastaan myös mieheni puolesta eli hän on myös todella pönttö monissa kodin asioissa. Nyt jo jotain oppinut. En ole itsekkään mikään himosiivooja, mutta huomattuani mieheni omintakeiset siivoustavat ja kerrottuani kymmenettä kertaa miten pesu/tiskikoneen saa päälle totesin olevani ihan hyvä kodinhengetär.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 21:32"]
Vastaan mieheni puolesta, kyllä ymmärrän. Anoppi saattaa olla pelottava, mutta kermaperseitä ei siinä perheessä kasvatettu. Mies osaa kaiken mitä ap mainitsi ja sen lisäksi oiva puutarhuri.
[/quote]
Tulisko se meillekin viljelemään?