Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea voi pakastaa,mitä ei? Ruoasta kyse.

Vierailija
07.04.2022 |

Maitoa voi pakastaa. Mutta kokeilin pakastaa soijajogurttia, mikä ei ollutkaan hyvä idea. Ainakin Alpro Greek Style -jogurtti menetti täysin rakenteensa: purkissa oli vetiatä litkua ja hiutaloitunutta massaa. Makuelämys oli myös mennyttä, ei ihme.
Söin kyllä kaikki puuron seassa.

Mitä olette pakastaneet huonolla menestyksellä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää pakastaa. Syö mitä syöt ja loput roskiin.

Vierailija
2/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutki netistä.

Tämä on hyvin pitkälti nettipalsta.

Vierailija
4/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakastan mm. chilejä, raastettua sitruunankuorta ja sitruunamehua, leipää, juustoa, banaania (smoothiehin)...

Vierailija
5/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyjä perunoita. Meni sellaiseksi rakeiseksi ja kumimaiseksi. Kanankoivet, maistuu aivan pierulle sitten, suojakaasu kait pilaa tuotteen.

Yllättävin asia, minkä olen vahingossa pakastanut, oli Hartwallin orginal vichy. Hiilihapot säilyi ihan täysin. Toinen pakasteessa parantunut on kokonainen lohi, ainakin kun tekee uunilohta vaikkapa kermakastikkeessa. Tuore ananas, vesimeloni ja viinirypäleet on hyviä pakastuksen jälkeen hieman kohmeisina napsittuna, ne kannattaa vaan pilkkoa tosi pieniksi suupaloiksi jo heti pakastusvaiheessa.

Vielä pitäisi kokeilla pakastaa banaania ja avokadoa. Ehkä kuorittua kurkkuakin vois testata, jos heittäis smoothien sekaan.

Vierailija
6/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla turkkilainen kaurajogurtti meni samanlaiseksi kuin ap:n soijaversio :(

Vierailija
7/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Keitettyjä perunoita. Meni sellaiseksi rakeiseksi ja kumimaiseksi. Kanankoivet, maistuu aivan pierulle sitten, suojakaasu kait pilaa tuotteen.

Yllättävin asia, minkä olen vahingossa pakastanut, oli Hartwallin orginal vichy. Hiilihapot säilyi ihan täysin. Toinen pakasteessa parantunut on kokonainen lohi, ainakin kun tekee uunilohta vaikkapa kermakastikkeessa. Tuore ananas, vesimeloni ja viinirypäleet on hyviä pakastuksen jälkeen hieman kohmeisina napsittuna, ne kannattaa vaan pilkkoa tosi pieniksi suupaloiksi jo heti pakastusvaiheessa.

Vielä pitäisi kokeilla pakastaa banaania ja avokadoa. Ehkä kuorittua kurkkuakin vois testata, jos heittäis smoothien sekaan.

Kurkku ei kestä lainkaan kylmyyttä, menee maku aivan pilalle.. Avokado ja banaani onnistuu, mutta ulkonäkö kärsii. 

Vierailija
8/13 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzasuikaleet menee mössöksi.

Vierailija
9/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai leipäjonosta pakastettua maksamakkaraa. Sitä ei kyllä pystynyt syömään.

Vierailija
10/13 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että juuri jugurtti ja rahka ei kestä pakastamista, toisaalta rahkapiirakan voi hyvin pakastaa eikä koostumus mene pilalle. 

Uusia perunoitakin olen ryöpännyt ja syönyt sitten kiehautettuna jouluna, ei ollut yhtään kumimaisia. 

Tämä viikko on syöty pakkasesta sinne laittamiani ruokia, olemme toipumassa koronasta eikä oikein jaksa tehdä uutta ruokaa. Ihan pelastus! Kasvissosekeittoa, Igorin kanaa ja riisiä, kaalilaatikkoa, lihapullia kastikkeessa, gulassia, sämpylöitä ja pullaa. 

Vierailija
11/13 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakastan melkein kaikkea syötävää. Nuo rahkat ja jugurtitkin - tosin käytän niitä leivontaan. Vispilällä mahdollinen kokkareisuus tokenee enkä ole huomannut maussa mitään eroa. Siis valmiissa leivonnaisissa.
Viinirypäleet ja banaanisiivut ovat kohmeisina kuin karkkeja.
Rasvaton maitokin oli ok eli käytin puuroon ja kahviin, vaikka olin sen suunnitellut käyttäväni pannariin, kun epäilin sen koostumuksen kärsivän.
Joku vääräleuka täällä väitti, että voi menee pakkasessa pilalle. Löysin pakastimen sulatuksen yhteydessä siellä vuoden verran olleen voipaketin. Ei ollut mennyt miksikään. Noudatan sukulaiskokin ohjetta: haista ja maista. Vielä ovat molemmat aistit kunnossa eli voin niihin luottaa. Ei mulla mitään rautamahaa ole, sillä kaksi ruokamyrkytystä olen kokenut. Toisen sain kaupan lihapasteijoista, joita lämpimässä säilytetään. En niitä vuosikausiin sittemmin syönytkään. Toisen syytä en enää muista.

Vierailija
12/13 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Oliko broiskun jalat marinoituja? Olen huomannut, että niille pakastus ei käy, mutta maustamattomille käy.

Vierailija
13/13 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea mikä mahtuu pakastimeen voi pakastaa. Toinen asia on että onko se tuote sulattamisen jälkeen enää käyttökelpoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan