Kannattaako sitä kauppakuittia ottaa/katsoa?
Tällä viikolla ostin tuotteen, jonka hinnaksi oli hyllyn reunaan merkitty 3,99. Kassa veloitti 5,99. Tänään toisessa kaupassa tuotteen hinta hyllynreunassa 1,59, kassalla 2,99. Ketuttaa jonottaa uudelleen kassalle hinnasta tappelemaan.
Kommentit (43)
Kannattaa katsoa sitä kuittia heti oston yhteydessä. Oon mäkin huomannut, että kaupat välillä huijailee tuotteidensa hinnoista.
Joo, kyllä se kannatta ottaa ja säilyttää jonkin aikaa on sitä joskus joutunut ruokakauppaankin palauttamaan homeisen juuston, kun oli jo 1,5kk ennen päiväystä homeessa.
Myös muita palautuksia on joutunut tekemään, kun nykyään tuottet voi olla laadultaan ihan ala arvoista.
Joskus vastaostetussa lihapakkauksessa oli parasta ennen pvä mennyt, joten kyllä, otan kuitin jos tulee tarvetta vaihtaa joku ostos.
On veloitettu kahteen kertaan ostokset.
Kyllä. Usein esim. -60% tuotteet eivät ole oikein, ja monta kertaa on ollut joku tuote vaikkapa 2 kertaa tai joskus ilmestynyt kuittiin joku pulla, vaikken sellaisia ole ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Multa veloitettiin kerran melkein neljäkymppiä liikaa ääsmarketissa. Olis pitänyt huomata jo siinä kassalla, mutta oli olevinaan kiire ja maksoin vaan mitä pyydettiin.
Kuitista näin sitten että oli veloitettu liikaa. Sillä paperilapulla säästin aika paljon.
Jos on Osuuskaupan jäsen (S-ryhmä) ja maksaa sillä Ääskortilla, ostot rekisteröityvät myös sähköisesti. Paperikuittia ei tarvi.
Sama jos käyttää Lidl Plus -sovellusta.
Ja K-Ruoka myös muistaa ostosi, jos olet valinnut käyttää Plussakorttia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa sitä kuittia heti oston yhteydessä. Oon mäkin huomannut, että kaupat välillä huijailee tuotteidensa hinnoista.
Jos ei jaksa tai ei ole aikaa käydä läpi pitkää listaa, kuitin voi tarkistaa vasta kotonakin. Reklamoi sitten seuraavalla kerralla (jos muistaa).
Isoilla kaupoilla on infopiste, missä asia korjataan, ei kassalla.
Aina. Viimeksi Tokmannilla "kassakone" veloitti 13,65 egee liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa sitä kuittia heti oston yhteydessä. Oon mäkin huomannut, että kaupat välillä huijailee tuotteidensa hinnoista.
Jos ei jaksa tai ei ole aikaa käydä läpi pitkää listaa, kuitin voi tarkistaa vasta kotonakin. Reklamoi sitten seuraavalla kerralla (jos muistaa).
Isoilla kaupoilla on infopiste, missä asia korjataan, ei kassalla.
Mulla kerran yksi limupullo viivakoodattiin kaksi kertaa. Kerkesin astua ovesta ulos ja pihalla näin että kuitilla on kaksi limupulloa vaikka yhden olin ottanut. Kun menin sanomaan virheestä kaupan henkilökunnalle niin mulle kaikki vaan sanoi, että sä voit huijata ja minun pitäisi selvittää asia kassa henkilön kanssa jonka kanssa asioin, mutta tätä kassahenkilöä ei enää ollut paikalla. Menetin kaksi euroa.
Todellakin otan kuitin ja tutkin sen läpi. Virheitä kassat tekee aika usein. Ihmettelen, et moni ei viitsi tarkistaa.
No kannattaa. Minulta oli kerran veloitettu 234 muovipussia, kun ostin oikeasti 3. Voitte laskea, että pitkä penni tuli siitäkin. Samoin on jääneet tarjoukset saamatta. Monta kertaa jokin tuote on veloitettu kahteen kertaan.
Tokmannilla aina varsinkin jos joku tarjous.
Ottaakaa hyvät ihmiset se kuitti todisteeksi maksetusta ostoksesta, se on todella teidän oikeus ja pahimmassa tapauksessa arvokas todiste siitä, että olette tuotteen maksanut, ettekä pöllinyt. Muistuu muutama nyt mieleen. Hiusväri Hki Hakaniemen silloinen Elannon myymälä. Jatkoin matkaa keskustaan. Poikkesin Kaisaniemen Tokmannin myymälään. Jo sisään mennessäni portti hälytti. Päätin kuitenkin mennä sisälle ja pyysin, että kassa poistaisi tuotteesta sen jonka edellinen kassa laiminlöi. Jouduin vähän tylyn kohtelun kohteeksi ja pyydettiin tyhjentämään laukku ja esittämään kuitti. Kuitti löytyi (tietenkin) ja sain asioida ko. liikkeessä. Ketutti kun huomasin, että olisin saanut hiusvärin Tokmannilta paljon edullisemmin ja tietysti se palveluvirhe myös jäi alitajuntaan pitkäksi aikaa. Toinen tapahtui Marimekon myymälässä Kampissa. Käännyin nolona henkilökunnan puoleen ja kerroin missä olin aikaisemmin asioinut. Meinasi kyyneeleet tulla silmiin kun minua kohdeltiin kunnioittavasti ja edellisen myymälän laiminlyönti hoidettiin ja pääsin tekemään ostokset. Meni tosi tosi pitkään kun teki mieli uusia ostohaluja eri liikkeisiin. Elannon myymälässä en käynyt toiste sen tapauksen jälkeen. Sitä toista myymälää jossa ohimennen asioin, ei tarkemmin ole jäänyt muistiin.
Ilman muuta otan kuitin ja tutkin sen heti siinä kassan lähettyvillä, ennen kuin lähden kaupasta. Kannattaa ehdottomasti, koska virheitä sattuu kuitenkin yllättävän usein. Tässä viimeksi multa otettiin normihinta tuotteesta, jossa oli keltainen -30 prosenttia lappu, mutta se hyvitettiin kun tarkastin kuitin ennen kaupasta lähtöäni.
Tokmannilla veloitettiin liikaa viime vuonna yli 50%:ssa kaupassakäyntejäni. Käyn Tokmannilla, joka on lähikauppani, noin 1,5 kertaa viikossa. Siellä täytyy lisäksi joka kerta pyytää kuitti tai vähintäänkin kassa kysyy, haluaako kuitin, eikä automaattisesti anna sitä.
Yhtenä jouluaattona Kauniaisten S-marketissa multa veloitettiin 45 kermaa, vaikka ostin vain neljä. Kotona muutaman päivän päästä huomasin. Onhan näitä, mutta harvemmin niin päin, että asiakas voittaisi.
Tarkistan aina jokaisen ostoksen heti. Yleensä huomaan kassakuitin summasta, jos muutamaa euroa enemmän heittää. Virheitä tulee usein, varsinkin tarjoustuotteissa ja alennetuissa, myös Lidlissä. Siellä kuitenkin kaikkein vähiten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa veloitettiin kerran melkein neljäkymppiä liikaa ääsmarketissa. Olis pitänyt huomata jo siinä kassalla, mutta oli olevinaan kiire ja maksoin vaan mitä pyydettiin.
Kuitista näin sitten että oli veloitettu liikaa. Sillä paperilapulla säästin aika paljon.
Jos on Osuuskaupan jäsen (S-ryhmä) ja maksaa sillä Ääskortilla, ostot rekisteröityvät myös sähköisesti. Paperikuittia ei tarvi.
Sama jos käyttää Lidl Plus -sovellusta.
Ja K-Ruoka myös muistaa ostosi, jos olet valinnut käyttää Plussakorttia.
Olen s-kaupan jäsen, mutta miten todistat myöhemmin että oli -30% lappu, tai kahteen kertaan tai tuote jota et ostanut?
Onko täällä joku Tokmanni - vihaaja paikalla..?
Mutta joo, kannattaa ottaa se kuitti.
Useinkin tuplaveloituksia joistain tuotteista tai sitten ale jäänyt huomioimatta.
Edelleen ketuttaa kun useampi vuosi sitten käytin ison summan Cittariin jouluna, tiesin että loppusumma on paljon, mutta en tarkkaa summaa, joten vasta kotona huomasin että vauvanukke + rattaat oli veloitettu tuplana vaikka vain yhden setin ostin.
Multa veloitettiin kerran melkein neljäkymppiä liikaa ääsmarketissa. Olis pitänyt huomata jo siinä kassalla, mutta oli olevinaan kiire ja maksoin vaan mitä pyydettiin.
Kuitista näin sitten että oli veloitettu liikaa. Sillä paperilapulla säästin aika paljon.