Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sossu alentaa tt-tukea tässä tilanteessa?

Vierailija
29.09.2015 |

Eli tilanne on tämä: Kävin sossun ja työkkärin yhteistapaamisessa, jossa sovittiin että menen kurssille vai mikä se nyt onkaan jossa tapaan työkkärin ammatinvalintaohjaajaa, tavoitteena uudelleenkouluttautua. Eli se kirjattiin paperille että suostuin siihen. Sovittiin että työkkärin puolelta se ohjaaja soittaa minulle ja sopii ajan. Olen sen jälkeen pitänyt puhelinta kiinni eikä se ole tavoittanut minua eikä ole tullut kotiinkaan mitään virallista kutsua tähän tapaamiseen.
Hain tt-tukea ensi kuulle ja se myönnettiin täytenä. Paperissa oli kuitenkin uhkaus että jos en suostu niiden suunnittelemaan toimintaan minun tt-tukea voidaan alentaa 20%
Eli voiko ne tehdä sen ilman että minulle tulee kotiin paperilla se käsky ja päivämäärä ja kellonaika milloin mennä tapaamiseen tai muuten tuki alenee?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin ihanaa huomennakin herätä aikaisin ja lähteä töihin, jotta voi maksaa veroja, joilla kustannetaan kaikkea näinkin hyödyllistä... Että oikein toiselle paikkakunnalle joutuisi lähtemään tapaamisiin ja niitä olisi useita - voiko enää kovemmaksi ihmiskohtalo mennä?????

Vierailija
2/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"]On se vaan niin ihanaa huomennakin herätä aikaisin ja lähteä töihin, jotta voi maksaa veroja, joilla kustannetaan kaikkea näinkin hyödyllistä... Että oikein toiselle paikkakunnalle joutuisi lähtemään tapaamisiin ja niitä olisi useita - voiko enää kovemmaksi ihmiskohtalo mennä?????

[/quote]

Voi voi...ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"]On se vaan niin ihanaa huomennakin herätä aikaisin ja lähteä töihin, jotta voi maksaa veroja, joilla kustannetaan kaikkea näinkin hyödyllistä... Että oikein toiselle paikkakunnalle joutuisi lähtemään tapaamisiin ja niitä olisi useita - voiko enää kovemmaksi ihmiskohtalo mennä?????

[/quote]

Älä nyt. Onhan se rankkaa, että joutuu kokopäivätoimisesti välttelemään yhteydenottoa. Ei ehdi muuta tehdä

Vierailija
4/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"]On se vaan niin ihanaa huomennakin herätä aikaisin ja lähteä töihin, jotta voi maksaa veroja, joilla kustannetaan kaikkea näinkin hyödyllistä... Että oikein toiselle paikkakunnalle joutuisi lähtemään tapaamisiin ja niitä olisi useita - voiko enää kovemmaksi ihmiskohtalo mennä?????   [/quote] Älä nyt. Onhan se rankkaa, että joutuu kokopäivätoimisesti välttelemään yhteydenottoa. Ei ehdi muuta tehdä

[/quote]

Totts tuokin. Ja sosiaaliset suhteet kärsivät, kun kukaan ei tavoita puhelimella. Vai onko sossupummeilla joku savumerkkijärjestelmä tällaisten hätätilanteiden varalle? Tupakalla käydessä puhallellaan ympyröitä, kun halutaan kutsua saman taloyhtiön muut pummit pussikaljalle?

Vierailija
5/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:44"]On se vaan niin ihanaa huomennakin herätä aikaisin ja lähteä töihin, jotta voi maksaa veroja, joilla kustannetaan kaikkea näinkin hyödyllistä... Että oikein toiselle paikkakunnalle joutuisi lähtemään tapaamisiin ja niitä olisi useita - voiko enää kovemmaksi ihmiskohtalo mennä?????   [/quote] Älä nyt. Onhan se rankkaa, että joutuu kokopäivätoimisesti välttelemään yhteydenottoa. Ei ehdi muuta tehdä

[/quote]

Totts tuokin. Ja sosiaaliset suhteet kärsivät, kun kukaan ei tavoita puhelimella. Vai onko sossupummeilla joku savumerkkijärjestelmä tällaisten hätätilanteiden varalle? Tupakalla käydessä puhallellaan ympyröitä, kun halutaan kutsua saman taloyhtiön muut pummit pussikaljalle?
[/quote]

Eipä ole sosiaalisia suhteita joten voin pitää puhelinta kiinni. Ap

Vierailija
6/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole pakko edes olla puhelinta. Minä en ainakaan omaa prepaidiani ole edes sossuun ilmoittanut, kun se on vain varalla - en halua tottua käyttämään jatkuvasti ja aiheuttaa itselleni laskua.

Mielestäni on parempi molemmille osapuolille, että kaikki viestintä hoidetaan kirjallisesti eli todisteellisesti. Enkä nyt tarkoita, että sossu minua kiusaisi tai en heihin luottaisi. Päinvastoin ovat auttaneet niin, että olen päässyt vaikean vaiheen yli ja kohta ehkä jopa työllistyn! Mutta aina parempi, että kaikesta on dokumentit. Itsellekin.

Vierailija
7/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:01"]Ei kenelläkään ole pakko edes olla puhelinta. Minä en ainakaan omaa prepaidiani ole edes sossuun ilmoittanut, kun se on vain varalla - en halua tottua käyttämään jatkuvasti ja aiheuttaa itselleni laskua.

Mielestäni on parempi molemmille osapuolille, että kaikki viestintä hoidetaan kirjallisesti eli todisteellisesti. Enkä nyt tarkoita, että sossu minua kiusaisi tai en heihin luottaisi. Päinvastoin ovat auttaneet niin, että olen päässyt vaikean vaiheen yli ja kohta ehkä jopa työllistyn! Mutta aina parempi, että kaikesta on dokumentit. Itsellekin.
[/quote]

Minua harmittaa että menin antamaan niille numeroni. Ap

Vierailija
8/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riittää kun tieto on kirjallisesti sähköisessä te-tston palvelussa. Siinä todistetta puolin ja toisin.

Toimeentulotukesi tulee alenemaan.

Sitäpaitsi olet itse ollut sopimassa, että sinulle soitetaan. Jos sinua ei tavoita niin sekin riittää.

Vierailija
9/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:10"]No riittää kun tieto on kirjallisesti sähköisessä te-tston palvelussa. Siinä todistetta puolin ja toisin.

Toimeentulotukesi tulee alenemaan.

Sitäpaitsi olet itse ollut sopimassa, että sinulle soitetaan. Jos sinua ei tavoita niin sekin riittää.

[/quote]

Noo, jos alenee niin ei sitten muu auta kuin alkaa varastelemaan kaupoista. Saa siten sen hyvityksen. Ap

Vierailija
10/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas huomenna herätys klo 4.55, linja-autolla tunti ja vartti töihin, jossa on pakko sietää useita neuvotteluja ja veemäisiä työkavereita. Palkka tulee ja myös menee, veroa maksan melkein tonnin kuussa joka menee tuollaiselle vätys-luuserille. Toivottavasti leikkaa sun toimeentulotuen pysyvästi

Vierailija
11/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:14"]Se on taas huomenna herätys klo 4.55, linja-autolla tunti ja vartti töihin, jossa on pakko sietää useita neuvotteluja ja veemäisiä työkavereita. Palkka tulee ja myös menee, veroa maksan melkein tonnin kuussa joka menee tuollaiselle vätys-luuserille. Toivottavasti leikkaa sun toimeentulotuen pysyvästi
[/quote]

Eipä se maailma siihen kaatuisi vaikka leikkaavatkin tukea, sitten vain varastan kaupoista senkin edestä.
Ap

Vierailija
12/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:14"]Se on taas huomenna herätys klo 4.55, linja-autolla tunti ja vartti töihin, jossa on pakko sietää useita neuvotteluja ja veemäisiä työkavereita. Palkka tulee ja myös menee, veroa maksan melkein tonnin kuussa joka menee tuollaiselle vätys-luuserille. Toivottavasti leikkaa sun toimeentulotuen pysyvästi
[/quote]Ei sun ole mikään pakko käydä töissä.

Vierailija
13/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. AINA on tultava kirjallinen ilmoitus asianomaiselle.

Vierailija
14/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun tahallaan olet puhelimen tavoittamattomissa.

Vierailija
15/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:31"]Ei voi. AINA on tultava kirjallinen ilmoitus asianomaiselle.
[/quote]

Hyvä tietää. Ap

Vierailija
16/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät puhelime pois päältä jos soitosta on sovittu?

Vierailija
17/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelimesi on ollut kiinni, kun olette sopineet, että sinulle soitetaan? Hölmöltä kuulostat.

Vierailija
18/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:33"]Miksi pidät puhelime pois päältä jos soitosta on sovittu?
[/quote]

Haluan viivästyttää tapaamista. Se on toisella paikkakunnalla ja pitää sitoutua useisiin tapaamisiin. Tiedän jo nyt ettei siitä ole minulle hyötyä. Oli vain pakko suostua johonkin ja se vaikutti vähiten v-mäiseltä. Ap

Vierailija
19/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:31"]Ei voi. AINA on tultava kirjallinen ilmoitus asianomaiselle.
[/quote]

Hyvä tietää. Ap
[/quote]Tästäkin päätöksestä voi valittaa oikeuskanslerin toimistoon. Me valitettiin ja haahhhahaa, sossu joutui takautuvasti korkoineen maksamaan meille leikkaamansa tuet vuoden ja 2 kk ajalta. Sossutantat yrittää kusettaa avun tarvitsijoita aina kun mahdollista mutta niille kannattaa antaa takaisin samalla mitalla!

Vierailija
20/20 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 19:31"]Ei voi. AINA on tultava kirjallinen ilmoitus asianomaiselle.
[/quote]

Hyvä tietää. Ap
[/quote]Tästäkin päätöksestä voi valittaa oikeuskanslerin toimistoon. Me valitettiin ja haahhhahaa, sossu joutui takautuvasti korkoineen maksamaan meille leikkaamansa tuet vuoden ja 2 kk ajalta. Sossutantat yrittää kusettaa avun tarvitsijoita aina kun mahdollista mutta niille kannattaa antaa takaisin samalla mitalla!
[/quote]

Joo, sossussa nyt touhutaan vähän sitä sun tätä. Onneksi on edes valittamisen mahdollisuus. Ap