Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaksi päivää vanhaa jauhelihaa syödä vielä?

Vierailija
29.09.2015 |

Mulla ois kaksi pakettia jauhelihaa jääkaapissa ja viimeinen käyttöpäivä ollut 27.9. Uskaltaako niitä tehdä vielä? Harmi olisi heittää 800g jauhelihaa roskiin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:24"]Mutta on vielä ihan punaista eikä haise. Voi hitto kun unohdin ne kaappiin reissuun lähtiessäni.
Ap
[/quote]
Pahentunut jauheliha haisee kyllä niin pahalta ettei tulisi mieleenkään käyttää. Jos lisäksi ihan punaista niin aika huoletta käyttäisin. Toki maistelisin tarkemmin kuin yleensä.

Vierailija
2/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanille maistuisi varmaan jos se on vihreä jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää jos ei löyhkäämällä löyhkää. En lähtis siitä mitään ihmeellisiä pullia vääntämään, ihan perus ruskistus ja keittoon, kastikkeeseen tms.

Vierailija
4/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastiketta meinasin tehdä. Uskaaltaakohan lapsille antaa?
Ap

Vierailija
5/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kissalle.

Vierailija
6/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä sitä.

Vierailija
7/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huonolaatuistahan se on saattanut olla jo viimeisenä käyttöpäivänä.

Vierailija
8/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin, oon syönyt pari päivää vanhaa broileria eikä ole ollut ongelmaa. Nuuhki sitä jauhelihaa, jos haisee pahalle niin roskiin.

Vierailija
9/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on vielä ihan punaista eikä haise. Voi hitto kun unohdin ne kaappiin reissuun lähtiessäni.
Ap

Vierailija
10/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:24"]Mutta on vielä ihan punaista eikä haise. Voi hitto kun unohdin ne kaappiin reissuun lähtiessäni.
Ap
[/quote]
Jos haisee ni on syömäkelvotonta.

Vierailija
11/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei haise, niin paista kypsäksi ja maista sitten. Luultavasti se on vielä ihan kuranttia tavaraa.

Minä olen syönyt kuukauden vanhoja pekonejakin eikä niissäkään mitään hajua ollut, ulkonäkö hieman oli muuttunut mutta paistettuna eivät maistuneet mitenkään omituisilta. Meillä on jääkaapissa 0-asteinen laatikko, jossa lihoja säilytetään ja joskus sinne unohtuu jotain liian pitkäksi aikaa. Minä en päivämäärän vuoksi heitä mitään pois, jos se ruoka ei kerran ole pilaantunut.

Vierailija
12/12 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:24"]Mutta on vielä ihan punaista eikä haise. Voi hitto kun unohdin ne kaappiin reissuun lähtiessäni. Ap [/quote] Jos haisee ni on syömäkelvotonta.

[/quote]

Ei se ihan noinkaan ole. Jos kyseessä on naudan jauheliha, niin se on saattanut hieman hapantua ja sitten se haiskahtaa. Jos haju ei ole voimakas, niin sen voi paistaa ja kokeilla sitten, pystyykö syömään vai onko hapan maku liian häiritsevä.

Ei kannata olla ruuan kanssa liian hysteerinen, vaan käyttää maalaisjärkeä. Jos maku ei ole kypsennettynä häiritsevän paha, niin hyvin voi syödä, jos ei ole sellainen ihminen, jonka vatsa on kovin herkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi