Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako Venlafaxin vapinaa?

Vierailija
07.04.2022 |

Hei,
Olen syönyt vuosia kyseistä lääkettä ja vapissut myös jonkin verran. Nyt tuntuu, että annoksennoston yhteydessä vapinani lisääntyi entisestään. Onkohan syynä tämä lääke? Kokemuksia kaipaisin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impotenssia ainakin

Vierailija
2/4 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se mukana tuleva infopaperi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut vapista stressistä ja huonoista yöunista. Syön voxraa.

Vierailija
4/4 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään voi aiheuttaa. Ota lääkäriin yhteyttä, ja kysy meneekö ohi eli jatkatko vielä vai kannattaako kokeilu lopettaa.

Haittavaikutukset

Lääkkeen yleisimmät haittavaikutukset ovat pahoinvointi, suun kuivuus, ummetus, päänsärky, huimaus, väsymys, unettomuus ja hikoilu. Joskus saattaa esiintyä myös vähentynyttä ruokahalua, mielialan muutoksia, sekavuutta, itsensä epätodelliseksi ja vieraaksi tuntemista, epätavallisia unia, vapinaa, tunto-, maku- tai näköhäiriöitä, lisääntynyttä lihasjänteyttä, korvien soimista, sydämentykytystä, verenpaineen nousua, punastumista, hengenahdistusta, haukottelua, oksentelua, ripulia, ihottumaa, kutinaa, virtsaamisvaikeuksia, kuukautishäiriöitä, seksuaalisuuteen liittyviä häiriöitä, voimattomuutta, vilunväristyksiä tai painon muutoksia. Suun kuivuminen saattaa lisätä karieksen riskiä, mitä voidaan ehkäistä hoitamalla hyvin hampaita.

https://www.terveyskirjasto.fi/far01062